ALD og E.ON vil gjøre det enklere å lease elbiler

Energiselskapet E.ON og ALD Automotive har inngått en samarbeidsavtale som skal gjøre det enklere for virksomheter og privatpersoner å lease elbil eller plug-in hybrid fremfor bensinbil. Formålet med samarbeidet er å tilby elbil og intelligente ladeløsninger til felles kunder på en enkel og god måte.

- ALD er entusiastiske rundt det nye partnerskapet med en av de store internasjonale aktørene som satser på fornybar energi og ladeløsninger for elbil. Dette vil være enda et steg i vår strategi mot det grønne skiftet, der vi har et ønske om at det skal være enkelt og transparent for våre kunder, både private kunder og foretaks kunde, når de velger å kjøre en elektrisk bil, sier Annie Pin, administrerende direktør i ALD Automotive Norge

E.ONs ladeløsninger gjør det mulig å ha elbil eller plug-in hybrid på samme måte som hvis man har en konvensjonell bil med tilhørende drivstoffkort. E.ON leverer ladebokser, som kan lade opp alle typer elbiler og plug-in hybrider, er online og tilsluttet E.ONs back-end system. Dette gir en smidig avregning uten manuelle prosesser, hvor sluttkunden er involvert.

Utover dette tilbyr E.ON ladeløsninger som gir kunden ubegrenset med opplading hjemme og på farten. Med en ladeløsning fra E.ON får kunder adgang til E.ONs nordiske ladenettverk, som også vokser i Norge med både vanlige og ultra-hurtige ladestasjoner. I tillegg lanserer E.ON snart en løsning som gir elbilkunder tilgang til et større offentlig nettverk via roamingavtaler.

- Det bør være enkelt og problemfritt å velge en elbil. Alle våre ladeløsninger er intelligente og har automatisk softvareoppdatering, fjernovervåking og 24/7 kundeservice. Det betyr at overgangen fra fossil bil til elbil går smidig for kunden, uansett om det er virksomheter, medarbeidere eller privatkunder, sier Tore Harritshøj, administrerende direktør i E.ON Norge og sjef for eMobility forretningen i Norden. Han legger til at E.ON-konsernet ruller ut et nettverk av ultra-hurtige ladestasjoner i Norge, Danmark og Sverige i løpet av de neste to årene.

Avtalen er allerede implementert, og alle ALDs kunder kan nå velge E.ON sine løsninger ved valg av elektrisk eller plug-in hybrid.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt:

Karen Marie Jensen, Kommunikasjonssjef i E.ON:
E-mail: karen.jensen@eon.dkTlf.nr.: +45 30386183

Om E.ON Danmark

Om E.ON

E.ON er Europas største privateide energiselskap og en av Nordens største tilbydere av ladeløsninger. Selskapet er et av få energiselskaper i Europa, som utelukkende produserer strøm fra vedvarende energikilder. E.ON har i dag 33 millioner kunder fordelt på Europa, Russland og USA. Selskapet har i løpet av de siste 10 årene investert mer enn 11 milliarder euro i fornybar energi.

Følg saker fra E.ON Danmark

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra E.ON Danmark på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra E.ON Danmark