ALD Automotive og E.ON: Nu bliver det nemt for flere at lease elbil

To af Europas største spillere inden for grøn energi og billeasing går nu sammen om at gøre det nemmere at udskifte den gamle bil med en elektrisk udgave. Leasingselskabet ALD Automotive og energiselskabet E.ON indgår et globalt partnerskab om at tilbyde pakkeløsninger, hvor private og virksomheder kan lease en elbil og bl.a. få ubegrænset opladning med i pakken.

Nu kan du lease den nye Nissan LEAF og få ubegrænset opladning med i pakken. Foto: E.ON

Danskerne vil i stigende grad gerne køre elbiler. Faktisk er interessen for elbiler så stor, at flere bilproducenter har svært ved at følge med efterspørgslen. Alligevel udgør elbiler mindre end én pct. af den danske bilpark og høje priser afholder stadig det store flertal af danskere fra at købe elbil.

Når ALD Automotive, en af verdens største leasingselskaber, og E.ON, som de seneste fem år har været førende udbyder af ladeløsninger i Norden, går sammen, sender det samtidig et klart signal om, at fremtidens transport er elektrisk.

”Leasing sænker barrierer for at køre grønt, da det er risikofrit og fleksibelt og dermed gør det nemmere for flere at vælge det grønnere alternativ – både for private og for virksomheder. Vi ved, at det er en stor opgave at omstille transporten til mere grønne alternativer, men det er en opgave, vi gerne er med til at løfte, siger Henrik Engel, adm. direktør for ALD Automotive Danmark A/S

Nye elbilmodeller står klar på stribe

Bilproducenterne har for alvor vendt fokus mod de elektriske modeller. Mindst 22 forskellige modeller forventes at blive lanceret i Danmark i 2019 og 2020. Det er særligt elbilernes batterier, som vil blive større, og derved også elbilernes rækkevidde.

Energiselskabet E.ON, som driver Danmarks største ladenetværk, er ikke i tvivl om elbilens potentialer. E.ON forventer, at de næste par år vil markere begyndelsen på gennembruddet for elbiler i Danmark, hvis afgifterne ikke stiger.

”Vores erfaringer viser, at når man først har kørt i en elbil, så går man ikke tilbage til den fossile model igen. Elbiler er simpelthen mere komfortable og sjove at køre i. Samtidig skal man ikke have dårlig samvittighed over at forurene i de byer, vi bor i. Sammen med ALD Automotive gør vi det nu også mere overskueligt og trygt at være bilist,” forklarer Tore Harritshøj, adm. direktør for E.ON, og påpeger, at al strøm i E.ONs offentlige ladenetværk kommer fra vedvarende energikilder.

Det nye partnerskab har samtidig udviklet digitale løsninger, som gør det nemmere for brugeren at styre og optimere bilkørslen, så kørslen kan blive endnu grønnere og driftsomkostningerne lavere. Snart lancerer partnerne en app til deres kunder, som giver indsigt i kørsel og opladning og hjælper med at optimere forbruget.

De første pakkeløsninger er lanceret, og partnerne tilbyder lige nu to forskellige elbiler som privatleasing:

Kunder kan vælge imellem Renault ZOE Life 41 kWh eller Nissan LEAF Tekna inkl. ubegrænset opladning, forsikring og meget mere. Renault ZOE Life 41 kWh inkl. alt koster fra 3.495 kr. om måneden og Nissan LEAF Tekna inkl. alt koster fra 4.995 kr. om måneden. Læs mere om løsningerne på www.eon.dk/ald

For mere information:

Om E.ON

Om ALD Automotive

ALD Automotive er en af Danmarks og verdens største virksomheder inden for full service billeasing og flådestyring. Vi opererer på tværs af 43 lande med en kundebase bestående af store virksomheder, SME'er og privatpersoner. ALD Automotive er førende inden for sin branche og sætter bæredygtig mobilitet i centrum for sin strategi. ALD leverer innovative mobilitetsløsninger og teknologibaserede tjenester til sine kunder og hjælper dem med at fokusere på deres daglige forretningerPå verdensplan har ALD 6.500 ansatte og mere end 1,66 millioner køretøjer (ultimo december 2018). ALD blev i foråret 2017 børsnoteret på Euronext Paris. Société Générale er hovedaktionærer.

I Danmark arbejder knap 140 personer fordelt på hovedkontoret i Taastrup og kontoret i Fredericia. Desuden har ALD Automotive et omfattende salg af tidligere leasingbiler gennem ALD Carmarket, der hvert år sælger mere end 6.000 biler

For mere information følg ALD Automotive på LinkedIn eller besøg www.aldautomotive.dk

Kontakt ALD Automotive:
Henrik Engel, Adm. Direktør, M: 2990 0007, E: Henrik.engel@aldautomotive.com