Albumaktuelle Giolì & Assia spiller i Pumpehuset 14. marts 2023

Multiinstrumentalister, singer-songwriters, DJs og label-ejere, Giolì & Assia har fuld kontrol over deres kreative verden. De har skabt deres eget aftryk ved at kombinere elementer fra indie, techno og pop. Parret mødte hinanden online og bondede over en fælles kærlighed for house og techno. De besluttede sig for at skabe deres egen lyd sammen og kombinerede Giolìs musikalske kunnen på en række instrumenter med Assias udsøgte, himmelske vokal. Dermed var Giolì & Assia som musikalsk duo født.

Takket være deres livestreams fra smukke omgivelser, såsom på en vulkan på De Æoliske Øer, Andromeda-teatret i Agrigento-provinsen eller ved siden af en betagende Fjallsarlon-gletsjerlagune i Island, er Giolì & Assia gået fra deres små sicilianske hjembyer til headliner shows over hele verden. I dag rækker deres fanskare fra Colombia, til USA og videre til Indien.

Giolì & Assia udgav deres to første albums via deres eget pladeselskab ''Diesis Records''. I september 2022 udgav de deres tredje album, ’’Fire Hell And Holy Water’’, som var med til at åbne et spændende nyt kapitel. Albummet er deres hidtil mest komplette kunstneriske statement. De skrev, producerede, sang og indspillede det helt på egen hånd. Dette var et vigtigt træk for de to livspartnere, der arbejder i en branche der stadig er mandsdomineret. Mange af teksterne på deres nye album afspejler dette ved at sætte fokus på udfordringerne i musikindustrien.

På deres seneste USA-turné spillede Giolì & Assia udsolgte shows på en række spillesteder, hvor de eksperimenterede med intense og introspektive blandinger af kontraster: store crescendos og rolige øjeblikke, drivende trommer med mere svævende melodier, samt bittersøde beats og smukke ballader. Uanset om det er i studiet eller på scenen, tager Giolì & Assia lytteren med på en følelsesladet rutsjebane med deres unikke optrædener. De kan få dig til at smile, græde og danse, nogle gange det hele på én gang. Glæd dig til at opleve dette i Pumpehuset 14. marts 2023.

Billetsalget starter fredag 02. december 2022 kl. 11:00 via livenation.dk og ticketmaster.dk

Der vil være Artist presale torsdag 01. december 2022 kl. 11:00.

Live Nation er verdens førende producent og formidler af live entertainment-oplevelser. På verdensplan bliver det til + 40.000 årlige koncerter, +100 festivaler og mere end 500 millioner solgte billetter. Live Nation Denmark er Danmarks førende koncertbureau med 70 engagerede medarbejdere der holder til på Frederiksberg Allé i København. Vi arrangerer alt fra mindre klubshows til stadionshows, vi arbejder primært med koncerter, men beskæftiger os også med comedyshows og musicals. Festivalerne COPENHELL, JAILBREAK, Heartland og O Days er ligeledes en del af Live Nation Danmark. I huset finder du også vores to danske Agenturer PDH Music og Luger Denmark, som arbejder med nogle af landets største artister. Vi ønsker at tilbyde vores gæster det bedste; både før, under og efter arrangementet med musik- og begivenhedsrige oplevelser man husker for livet.

Multiinstrumentalist og Vulfpeck-medlem, Theo Katzman, kommer til Pumpehuset.8.2.2023 11:00:00 CET | Pressemeddelelse

THEO KATZMAN 4. OKTOBER 2023 PUMPEHUSET Theo Katzman bringer sin ihærdigt synergistiske sober psykedelisksøgende/ følsomme soul til Pumpehuset. Hans musikalske stil er en fusion af pop, jazz, funk og indierock. Udover at være en etableret soloartist, er Theo Katzman også kendt for at være syngende trommeslager i det anerkendte funkband Vulfpeck. Som soloartist har Theo Katzman udgivet tre fuldlængde studiealbums: ’Romance Without Finance’ (2011), ’Heartbreak Hits’ (2017) og ’Modern Johnny Sings: Songs in the Age of Vibe’ (2020). Når han kommer til København til oktober vil han have sit nye album ’Be The Wheel’ med i bagagen, hvor man allerede kan høre den første single af samme navn. Stort hjerte, høj stemme, stærke sange. Billetpriser: 185 kr. + gebyr Billetsalget starter 10. februar kl. 11:00 via livenation.dk og ticketmaster.dk

Et af de stærkeste bands på den svenske metalscene, Imminence, kommer til Pumpehuset.2.2.2023 11:00:00 CET | Pressemeddelelse

IMMINENCE: LIVE IN CONCERT 2023 28. APRIL 2023 PUMPEHUSET Anført af vokalist og violinist Eddie Berg, guitaristerne Harald Barret og Alex Arnoldsson, Peter Hanström på trommer, samt Christian Höijer på bas vender Imminence tilbage med fornyet energi efter mere end to år væk fra live scenen. ’Heaven In Hiding’ er navnet på bandets nye album og er en enestående samling af sange skrevet med en fokus på de emotionelle udbrud og ærlighed som har været vejen frem for det svenske moderne metalband. Imminence har opnået mere end 100 millioner streams og har mere end 350.000 følgere. Bandet er vokset til at blive et af de mest interessante og unikke alternative acts på scenen. Der bliver smæk på til april når de kan opleves i Pumpehuset på deres kommende Europa og UK-tour, hvor de spiller 40-shows på tværs af kontinentet. Billetpriser: 170 kr. + gebyr Billetsalget er startet via livenation.dk og ticketmaster.dk

Den britiske rapper Meekz indtager Pumpehuset med sine benhårde sange til april.30.1.2023 11:00:00 CET | Pressemeddelelse

MEEKZ FREDAG 7. APRIL 2023 PUMPEHUSET Den britiske rapper Meekz indtager Pumpehuset med sine benhårde sange til april. Da den mystiske Manchester-rapper Meekz optrådte til BRIT Awards i februar 2022, sammen med UK-rappens sværvægtere Dave, Fredo, Ghetts og Giggs, føltes det som om en olympisk bokser rykkede op i de professionelle rækker og kæmpede for mesterskabsbæltet i sin første kamp. Live-udgaven af hans brandvarme vers på Daves ’In The Fire’ skilte sig ud fra mængden og præsenterede hans kraftfulde stemme for et mainstreampublikum. ”It was an amazing moment for me, a ‘pinch me’ moment. But this is what I came to do”, udtalte Meekz - men dette var kun begyndelsen. Meekz voksede op med at se sine forbilleder tage chancer for at skabe et bedre liv for sig selv, og han endte også selv på vej ned ad en farlig vej. Han har levet det liv han rapper så detaljeret om, et liv hvor kriminalitet blev en del af hverdagen. Efter at have været inde at sidde af flere omgange fik Meekz en åbenbari

Corrosion of Conformity genforenes med Pepper Keenan og vender tilbage til København torsdag 8. maj 2023. Plainride er med som special guest.30.1.2023 11:00:00 CET | Pressemeddelelse

Et af de første punk-metal fusion bands, Corrosion of Conformity, blev dannet i North Carolina af guitaristen Woody Weatherman sammen med trommeslager Reed Mullin, vokalist Eric Eycke og bassist Mike Dean i de tidlige 80'ere. I deres tidlige år blev bandet kendt for deres aggressive lyd, intelligente politiske tekster og vilje til at bryde væk fra både hardcore- og metalkonventioner.

Den svenske trio Dirty Loops bringer deres fusion af funk, jazz og popnumre til Pumpehuset 25. april 202330.1.2023 10:00:00 CET | Pressemeddelelse

Dirty Loops laver en blanding af funk, pop, jazz og R&B med elementer af elektronisk musik. Gruppen består af de to barndomsvenner Jonah Nilsson (vokal, keyboard) og Henrik Linder (basguitar), samt Aaron Mellergårdh (trommer), som de mødte i teenageårene. Alle tre Dirty Loops-medlemmer har taget en høj musikuddannelse og arbejdede som sessionsmusikere i mange år. De dannede Dirty Loops i 2008 for at udtrykke deres egen genrebøjende stil inden for popmusik.