Albatros vælger Sampension

Albatros Travel flytter firmapension og sundshedsforsikringer til Sampension. Både pris og værdier spiller en rolle for valget, lyder begrundelsen

Sampension har netop budt en ny firmakunde velkommen ombord. Det er rejsebureauet Albatros Travel, hvis 125 fuldtidsmedarbejdere fra 1. marts vil have både firmapension og sundhedsforsikringer hos Sampension.

Albatros historie går mere end 30 år tilbage, og selskabet er en af de få, store danskejede rejsearrangører på markedet. Værdierne er i højsæde hos Albatros, som har CSR i rejsebranchen øverst på sin dagsorden.

”Vi synes, at vi har en forpligtelse til at sikre vores medarbejdere en ordentlig pension, især de unge, som måske ikke har statens støtte i ryggen, når de går på pension. Hos Sampension får vi et lavere administrationsgebyr. Her har også konsekvent været et højere afkast, end vi har været vant til,” siger Berit Willumsgaard, der er adm. direktør i Albatros.

Hendes mand stiftede Albatros i 1986, og de to ejer selskabet sammen med deres børn. Berit Willumsgaard tilføjer, at det også vejer tungt på vægtskålen i valget af pensionsselskab, at Sampension har skræddersyet et personligt pensionsprodukt til Albatros.

”Vi finder det meget attraktivt, at Sampension også har en sundhedsafdeling, som kan hjælpe os med proaktiv forebyggelse på sundhedsområdet. Vi kan investere i vores medarbejdere ved at forebygge stress og fysiske skavanker sammen med Sampension. Det stemmer overens med vores holdning om at have hjerte, hjerne og holdning med i det, vi foretager os, både når vi sælger rejser og som arbejdsplads,” siger Berit Willumsgaard.

Aftalen mellem Sampension og Albatros er kommet i stand med hjælp fra Skinnerup Consulting. Det er første gang, Skinnerup Consulting har indgået en firmapensionsaftale for Sampension.

”Der var fem selskaber med i udbudet, og der er ingen tvivl om, at Albatros blandt andet valgte Sampension, fordi der var en god kemi, og fordi man følte sig sikre på, at selskabet vil være en højt prioriteret kunde her,” siger Steen Skaarup fra Skinnerup Consulting, der har været mægler på aftalen.

Aftalen med Albatros ligger inden for Sampensions nye koncept for firmapension til mindre og mellemstore virksomheder.

”Sampension sig vokser sig støt og roligt større på firmapensionsmarkedet, og vi er stolte af at kunne byde et anerkendt og veletableret selskab som Albatros velkommen i vores fællesskab,” siger Hasse Jørgensen.

Albatros følger lige i hælene på en anden firmapensionsaftale, nemlig den der er indgået mellem Sampension og den digitale medievirksomhed, Charlie Tango, hvis medarbejdere ved årsskiftet kom med i Sampension-fællesskabet.

Presse- og kommunikationschef Pia Lykke, Sampension: 40 24 55 92

Sampension og Solstra sælger kontorejendomme på 62.000 m2 til DIP/JØP3.1.2019 08:07:52Pressemeddelelse