AKKC danner ramme om fagligt hotspot for hele verdens fiskerielite

Net, trawl, motorer og øvrigt fiskegrej er i centrum, når Aalborg Kongres & Kultur Center (AKKC) i dagene onsdag 9. - fredag 11. oktober slår dørene op til en af verdens førende fagmesse indenfor fiskeri, DanFish International, som afholdes på dansk grund for 26. gang.

Snart er godt 400 udstillere fra 30 lande at finde i Aalborg Kongres & Kultur Center, når dette års DanFish International løber af stablen 9.-11. oktober. Her præsenterer de det nyeste udstyr til fiskerierhvervet for de omkring 14.000 besøgende, som DanFish-messen i år forventer at tiltrække, hvoraf flere kommer langvejsfra, heriblandt fra Asien, USA og Sydamerika.

Udbygning af stand-areal for tredje gang i træk
Efterspørgslen på en standplads til DanFish har igen i år været så stor, at Aalborg Kongres & Kultur Center endnu engang udvider det samlede stand-areal, denne gang med godt og vel 1000 m2. I år tages den nederste etage i AKKC i brug for at få plads til de mange hundrede udstillere fra 30 lande, hvilket er syv flere sammenlignet med sidste DanFish-messe, som fandt sted i 2017. I den sjove ende har en mindre færøsk virksomhed desuden lejet sig ind på adm. AKKC-direktør Nicolaj Holms parkeringsplads i de tre dage, hvor messen står på, og der meldes således totalt udsolgt af standpladser.

Et fagligt mødested for aktører fra hele verden
Ud over at de mange tusinder besøgende stifter bekendtskab med det hotteste grej og de seneste trends indenfor fiskeri, er DanFish-messen desuden et internationalt mødested for alle involverede aktører på området. Et fagligt mødested, hvor fiskere, skippere, bådebyggere, ingeniører og øvrige fagfolk fra hele verden udveksler knowhow, inspirerer hinanden, plejer deres netværk og skaber nye kontakter samt indgår i dialoger om fiskerirelaterede emner. På messens andendag står den desuden på et større seminar, hvor et panel bestående af fagfolk fra blandt andre danske Karstensens Skibsværft og den norske konsulentvirksomhed, Naval Consult, diskuterer fremtidens bæredygtige fiskefartøj.

DanFish International finder sted onsdag 9. oktober kl. 10-17, torsdag 10. oktober kl. 10-17 og fredag 11. oktober kl. 10-16 i Aalborg Kongres & Kultur Center.

Messe- og udstillingschef, Else Herfort, på tlf. +45 9935 5518 mail: eh@akkc.dk

Information om Aalborg Kongres & Kultur Center