Akademikerne bakker op om ny kompensationspakke for lønmodtagerne

Akademikerne bakker op om regeringens nye lønkompensationspakke. Det er helt afgørende, at vi holder hånden under både virksomheder og lønmodtagere i denne helt ekstraordinære situation. Den danske model har vist sin styrke, i denne svære situation.

Akademikernes formand Lars Qvistgaard udtaler:

“Det er en ansvarligt pakke, der i dag er fremlagt. Vi skal som samfund holde hånden under de lønmodtagere og virksomheder, der helt og aldeles uforskyldt står i en svær og usikker situation. Det er nu, at vi skal vise, at vi kan stå sammen, så vi kan komme bedst muligt igennem den svære periode.”

Næste skridt er ifølge Qvistgaard, at finde løsninger for de helt små virksomheder, enkeltmandsvirksomheder og freelancere, der har mistet deres indtægt. Derfor er Lars Qvistgaard glad for, at statsministeren i dag gjorde det klart, at næste skridt er at finde løsninger for netop denne gruppe:

“Det er positivt, at Mette Frederiksen allerede nu siger, at næste skridt er at hjælpe de helt små virksomheder, enkeltmandsvirksomheder og freelancere. Vi har rigtig mange medlemmer, der lige nu er i klemme, fordi deres indtægt er forsvundet fra den ene dag til den anden”. Det siger Lars Qvistgaard og uddyber:

“Situationen viser klart, at den danske model også virker i krisetider. Næste skridt må være at finde løsninger for de danskere, der stadig mangler afklaring. Vi har brug for at stå sammen, så vi alle sammen kommer bedst muligt gennem krisen.”

For yderligere kommentarer, kontakt Lars Qvistgaard på 2147 2686.

Akademikerne varetager interesser for 431.000 medlemmer på det offentlige og private arbejdsmarked.