AirHelp

AirHelp er passagerernes sidste håb efter dårligt oplyst råd fra svensk forbrugerudvalg

Del
Den svenske bestyrelse for forbruger-tvister (ARN) har meddelt, at SAS ikke bør betale erstatning til passagerer, der er berørt af flyselskabets pilotstrejke i løbet af foråret. Ifølge AirHelp, som har det største netværk af advokater, der er specialiseret i flypassagerers rettigheder, er dette råd forkert. AirHelp vil fortsætte med at forfølge sine retssager for at beskytte flypassagerers rettigheder med hensyn til strejken. ARNs henstillinger er ikke-bindende, og har derfor ingen indflydelse på fremtidige resultater i domstolene.

"Vi vil sikre, at de berørte passagerer får den kompensation, de fortjener. Det fremgår klart af beslutningen truffet af ARN, at passagererne ikke var repræsenteret af juridiske eksperter som AirHelp," siger Christian Nielsen, Chief Legal Officer i AirHelp. Christian Nielsen fortsætter:

”Det er vigtigt at huske, at ARNs anbefalinger er uforpligtende, så dette ændrer intet. Med det sagt er det ærgerligt at se dem foretage en sådan forbruger-fjendtlig og urimelig konklusion, især i betragtning af at der allerede findes en retligt bindende retsafgørelse fra EU-Domstolen med hensyn til personale-strejker og passagerers rettigheder til erstatning.”

Mere end 370.000 rejsende blev påvirket af SAS 'pilotstrejke i løbet af foråret. Dette fik mange passagerer til at kontakte ARN for at få hjælp. Men i går svigtede bestyrelsen de svenske forbrugere og meddelte, at de ikke vil tilbyde noget positivt råd.

Heldigvis ændrer svenskernes dårlige rådgivning ikke AirHelps arbejde med sagerne, da målet stadig er at skubbe sagen helt til EU-Domstolen, hvor ARNs vurdering af situationen bliver irrelevant. Alle ECJ-beslutninger er juridisk bindende for alle lande, der er forbundet med forordningen.

- I lyset af denne forbrugerfjendtlige beslutning er det klart, at AirHelp nu er passagerernes sidste håb, siger Christian Nielsen fra AirHelp.

Nøgleord

Kontakter

Lisa Dalsgaard

Lisa DalsgaardHead of PR at AirHelp.dk

Kontakt venligst Lisa for interviews med Founder og CEO Henrik Zillmer, Juridisk Chef Christian Nielsen eller Advokat Lise Roulund.

Tlf:+45 51234789mail@eyesopen.dk

Information om AirHelp

AirHelp
AirHelp
Boxhagener Straße 18
10245 Berlin

https://www.airhelp.com/da/

Om AirHelp

AirHelp.dk er verdens førende flykompensationsselskab, som hjælper rejsende med at søge kompensation, når deres fly bliver forsinket eller aflyst, eller i tilfælde af nægtet boarding. Virksomheden behandler alt papirarbejde, anlægger også sag og handler politisk for at støtte forøgelsen og styrkelsen af passagerrettigheder på verdensplan. AirHelp.dk har hjulpet mere end 13 millioner passagerer, har mere end 700 ansatte, og kan hjælpe passagerer i hele Verden, lige meget hvor de flyver til eller fra.

 

Følg pressemeddelelser fra AirHelp

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra AirHelp

AirHelp opgør flyaflysninger i 2019 og forudser aflyste fly denne jul: “Statistikkerne ser ikke gode ud for danskerne”26.12.2019 10:38:00 CET | Pressemeddelelse

Bare i julen sidste år blev omkring 450.000 passagerer forsinket ved de danske lufthavne, oplyser verdens førende flykompensationsselskab AirHelp. Danmark har den højeste stigning i aflyste fly over de sidste 5 år, i forhold til Sverige og Norge. Danmark har også den højeste stigning over 5 år i antal passagerer med ret til kompensation, og sidst men ikke mindst var det SAS, som aflyste flest flyafgange til eller fra de danske lufthavne i hele 2019.

AirHelp vinder sag: Giver passagerer ret til kompensation ved strejke4.11.2019 11:00:00 CET | Pressemeddelelse

AirHelp har vundet endnu en sag, som giver flypassagerer ret til kompensation ved personalestrejke. De vundne retssager lægger pres på SAS, som indtil videre har nægtet at udbetale kompensation til de mere end 370.000 berørte passagerer, hvis flyvninger blev aflyst som følge af SAS’ pilotstrejke tidligere på året. I april 2018 fastslog EU-Domstolen, at strejke blandt flyselskabets eget personale ikke kan karakteriseres som en usædvanlig omstændighed, hvilket Københavns Byret nu endnu engang har bekræftet.

Efter pilotstrejken: AirHelp sagsøger SAS i Danmark og i Sverige!27.8.2019 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Flypassagerer har forgæves forsøgt at gøre krav på erstatning på baggrund af deres aflyste eller forsinkede fly ved SAS-strejken dette forår. Flyselskabet har indtil nu nægtet at udbetale kompensation, og SAS’s administrerende direktør har offentligt tilkendegivet, at SAS ikke vil udbetale kompensation. Derfor går AirHelp.dk nu ind i sagen om passagerrettighederne, og sagsøger SAS i både Danmark og Sverige.

HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye