Ægte ”hesehusianer” vinder DI Fyns Lærlingepris 2020

DI Fyns lærlingepris går i år til en lærling, der er lige så beskeden, som han er dygtig. Frederik Tubæk Rasmussen er visionær og ekstrem kreativ. Han lytter og lærer på rekordtid, og hos e-handelshuset Hesehus A/S har mediegrafikereleven allerede opnået høj status som en ægte ”hesehusianer”.

- Frederik er meget kreativ i sin tilgang til opgaver. Han accepterer ikke bare den simple løsning, men formår altid at dreje tingene en ekstra gang og tilføje det skæve tvist, som gør, at man ikke er i tvivl om, at der står en fagperson bag. Med uddannelsen som mediegrafiker og hans åbne sind er der ikke nogen tvivl om, at Frederik vil komme til at udfordre rammerne for digitalt design på den internationale bane, siger Anja Saabye, Frederiks teamleder.

Lærlingeprisen bliver uddelt til Frederik Tubæk Rasmussen 25. juni kl. 14.00 på Hesehus A/S, Englandsgade 24, 5000 Odense C. Her vil Frederik blive overrasket af kollegerne og få overrakt prisen af Poul Strandmark, formand for DI Fyn. Og borgmester i Odense Peter Rahbæk Juel holder en tale for Frederik Tubæk Rasmussen.

Frederik måtte forlade sit oprindelige praktiksted, Glad Design & Strategi, fordi det lukkede. Hesehus havde lugtet, at her var et stort talent på markedet, de hyrede ham, og de blev ikke skuffet. Frederik har, siden sin første dag hos Hesehus 1. maj 2018, været primær udførende på alt markedsføringsmateriale til marketingsafdelingen. Han har været den primære designer til virksomhedens nye platformssite https://bizzkit.com og til merchandise og POS-materialer udarbejdet for at brande Hesehus. Han formår med sin iderigdom at skabe topresultater, der indfrier kundernes forventninger hver gang.

- Det går stærkt, og vi har brug for at kunne eksekvere hurtigt og i høj kvalitet. Frederik har fra dag et imponeret med sin ligefremme tilgang, sin evne til hurtigt at afkode og finde frem til essensen af den enkelte opgave og altid udføre den med vores visuelle tone og stil for øje, siger Ina Størner Rasmussen, marketingchef hos Hesehus.

Frederik er ikke en højtråbende designer. Til gengæld kan han allerede nu sætte sig i kundernes sted, og kreere det, som de efterspørger – altid med kundens visuelle identitet i fokus.

- Frederik vinder prisen som årets lærling, fordi han er helt i top med både de faglige og sociale kompetencer. Han er kreativ, kundeorienteret og en god kollega, og det er utrolig gode evner at have både som lærling og som ansat. Frederik er et godt eksempel for mange andre unge, og vi håber, at han kan inspirere andre til at gå den erhvervsfaglige vej, for han viser i den grad, at det er en uddannelsesretning med stort potentiale, siger formand for DI Fyn Poul Strandmark.

Frederik bliver af Anja Saabye betegnet som en ægte ”hesehusianer”. Frederik er en af de få, som man kan tillade sig at forlange meget af, han sætter sig ikke bare ned og afventer, men tager i stedet ansvar, også når det gælder egen læring og udvikling. Han er opmærksom og sørger for, at hans kolleger har det godt, han er fortaler for at løfte i flok, og han er super vellidt af alle i organisationen. Han er altid glad, proaktiv, løsningsorienteret og dygtig – intet mindre.

Frederik blev færdig som elev i december 2019, og Hesehus besluttede allerede inden at fastansætte Frederik i Hesehus efter hans uddannelse.

Fakta om lærlingeprisen

- DI Fyns Lærlingepris uddeles hvert år til en elev eller lærling, som i ekstraordinær grad har udmærket sig fagligt og kollegialt.

- Årets vinder bliver fundet blandt lærlinge på DI’s mere end 800 medlemsvirksomheder på Fyn.

- Frederik Tubæk Rasmussen er 21 år gammel, han bor i Odense og er uddannet fra Syddansk Erhvervsskole, Odense.

Yderligere oplysninger:

Ina Størner Rasmussen, Marketing Manager, Hesehus, 6314 5136
Sigrid Wilbeck Hansen, regionskonsulent for DI Fyn, 6051 8420

Chefkonsulent Sigrid Wilbeck Hansen
Mail: siwi@di.dk
Tlf. 3377 3864
Mobil: 6051 8420

Opgave om øget bilsalg skaffer Sebastian pris på 25.000 kr.29.6.2020 09:00:00 CESTPressemeddelelse

Sebastian kunne ikke forstå, hvorfor hans praktiksted Nellemann A/S, Odense ikke solgte flere Kia Picanto, så han lavede en fagprøve om problemstillingen, hvor han på imponerende vis lod handelsteoretiske overvejelser møde virkeligheden hos sit praktiksted. Det har nu skaffet ham DI og HK Privats Fagprøvepris på Handelsuddannelsen. Prisen på 25.000 kr. blev uddelt som en overraskelse for Sebastian på Nellemann kl. 9.00 i dag.

Kommuner får 45 forslag til corona-hjælp til fynsk erhvervsliv4.5.2020 15:51:42 CESTPressemeddelelse

Coronakrisen har ramt Danmark og dansk erhvervsliv hårdt. Landets kommuner spiller en stor og vigtig rolle i at holde dampen oppe i Danmark, så hjulene kan køre rundt i dansk økonomi. På Fyn er der iværksat en række initiativer, som hjælper virksomhederne og holder hånden under lokale arbejdspladser. Men der er brug for, at kommunerne samarbejder endnu mere med lokale virksomheder. Derfor lancerer DI 45 konkrete anbefalinger til kommunerne, så vi kan hjælpe hinanden med at komme så helskindet som muligt ud af krisen. - Der er ingen tvivl om, at de fynske kommuner har været deres ansvar bevidst og allerede hjulpet tusindvis af virksomheder og arbejdspladser i kampen mod coronavirus. Krisen, der er den værste i nyere tid, har dog nok næppe toppet endnu, og samarbejdet mellem kommuner og erhvervsliv er nødt til at forstærkes endnu mere, siger Poul Strandmark CEO for Bluepack A/S og formand for DI Fyn. DI anbefaler blandt andet, at kommunerne styrker samarbejdet mellem jobcentre og erhverv

Fynske kommuner deler sig i Lokalt Erhvervsklima 2019 – Middelfart på vej mod top tre.9.9.2019 21:30:00 CESTPressemeddelelse

Danmarks mest grundige undersøgelse af danske kommuners erhvervsvenlighed, DI’s Lokalt Erhvervsklima, bliver i år gennemført for 10. gang. I jubilæumsåret rykker Middelfart Kommune 2 pladser frem til en imponerende 4. plads, Nordfyn taber 8 pladser og rykker til en 12. plads, mens Nyborg rykker til en 10. plads og Assens til en 23. plads – rigtig gode resultater for alle fire kommuner. Til gengæld ser det knap så godt ud for de fire andre fynske kommuner – alle ender de i 70’erne på ranglisten, og det er især Svendborg (78), Kerteminde (75) og Faaborg-Midtfyn (76), som har en negativ udvikling. Odense står i stampe på 74. pladsen. Fyn har altså delt sig i to i år.