Adyen og Elgiganten udvider samarbejdet

Sammen lancerer de Unified Commerce i Danmark og resten af Norden for at skabe en endnu bedre kundeoplevelse.

Sammen lancerer Adyen og Elgiganten Unified Commerce i Danmark og resten af Norden. Foto: Adyen

Den globale betalingsteknologivirksomhed Adyen annoncerer i dag, at de går ind som komplet leverandør af betalingsløsninger til Elkjøp Nordic, der én af Europas største forhandlere af forbrugerelektronik. Elkjøp-koncernen (herunder danske Elgiganten) drives i dag via mere end 400 varehuse i Norden og gennem e-handel i Danmark, Sverige, Norge og Finland. Siden 2017 har Adyen og Elgiganten arbejdet sammen for at optimere den digitale kundeoplevelse online, og nu accelerer samarbejdet for alvor. Elgiganten vil sammen med Adyen også optimere butiksoplevelsen for sine kunder.

Covid-19 pandemien har medført et rekordår inden for forbrugerelektronik og for Elgiganten, som er markedsledende på området, fortsætter væksten. Det viser koncernens seneste halvårsrapport. Men Elgiganten ønsker ikke, at væksten skal stoppe her, for nu skal Adyens teknologi digitalisere det fysiske salg ved at binde butikskøb sammen med onlinesalg. Denne helhedsløsning, hvor betalinger fysisk i butikken og online håndteres via én og samme platform, giver Elgiganten fuld kontrol over betalingsstrømmene. For Elgigantens kunder betyder det bedre shoppingoplevelser gennem kortere køer, forbedrede loyalitetsprogrammer, færre kontaktflader og mere fleksible indkøb. Denne form for holistiske betalingsløsning kaldes i daglig tale for Unified Commerce.

Unified Commerce: En omnichannel-løsning som skaber værdi for både kunder og medarbejdere

Unified Commerce er i bund og grund en teknisk forbedring af detailhandlens fokus på omnichannel. Det handler om mere end blot at give kunderne valgfrihed, når det kommer til, hvordan og hvor de vil foretage deres køb. Det handler også om at tilbyde den samme kundeoplevelse og de samme betalingsmuligheder uanset kanal. En kunde skal nemt kunne foretage et køb gennem en kanal og vende tilbage til en anden uden problemer. Fleksible og kundevenlige indkøbsture har været afgørende for detailhandlen under pandemien og et stigende antal kunder tilbyder i dag både klik-og-hent, selvscanning mm. Data fra Adyens platform viser, at virksomheder, der anvender Unified Commerce, er dem, som har klaret sig bedst under pandemien. Og selvom e-handel har haft medvind det seneste år, er det fysiske salg via Adyens platform også vokset med hele 97% i forhold til året før.

Samarbejdet med Elgiganten er utroligt vigtigt for os, og vi glæder os til, at vi i fællesskab skal tage næste skridt i udviklingen af betalingsløsninger for kunderne – både i den fysiske butik og online. På trods af en stor stigning inden for e-handel, ser vi, at det er det fysiske salg, som har haft den største vækst i år. Denne stigning understreger, hvor vigtigt det er også at investere i teknologi, der kan forbedre kundeoplevelsen i butikken, så kunderne stadig vil handle der.” fortæller Tobias Lindh, Adm. Direktør for Adyen i Norden og Balticum.

Med hjælp fra Adyens teknologi, kan vi gøre hverdagen lettere for både vores kunder og for vores medarbejdere. Idet teknologien forbinder alle systemer i én, forbedrer vi ikke kun kundeoplevelsen. Det bliver også nemmere for vores medarbejdere, som nu kun skal administrere ét system for alle kanaler og alle lande. Det er i samspillet mellem e-handel, varehusene og vores medarbejdere, at Elkjøp Nordic vokser, og vi ser frem til at tage det næste skridt i udviklingen sammen med Adyen.” siger Marius Bjørngaard Rødde, Head of Finance Development hos Elkjøb Nordic.

Malin Lundberg, Marketingchef før Adyen i Norden og Baltikum:
E-post: malin.lundberg@adyen.com

Om Adyen
Adyen er det foretrukne valg af fintech-platform for nogle af verdens førende brands. Ved at give markedet fuld betalingskapacitet, datadrevet indsigter og finansielle tjenester i én og samme globale platform, hjælper Adyen virksomheder med at nå deres mål hurtigere end nogensinde før. Adyen har kontorer i hele verden, hvorfra de arbejder med og hjælper kunder som blandt andet Facebook, Uber, Spotify, H&M, eBay og Microsoft.

Svær overvægt på Sjælland: Mange kæmper alene og taber kampen mod vægten16.5.2022 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Flere end nogensinde lever i dag med svær overvægt i Region Sjælland. Det viser helt nye tal fra bl.a. Sundhedsstyrelsen. Selvom mange igen og igen prøver at komme de overflødige kilo til livs, taber de ofte kampen mod vægten – en kamp, som ofte kæmpes, men sjældent vindes alene. Det viser en undersøgelse, der sætter fokus på svær overvægt i Danmark. En overlæge og en sjællandsk person med svær overvægt (Josephine fra Lolland) kommenterer undersøgelsen.

Svær overvægt i Sydjylland: Mange kæmper alene og taber kampen mod vægten3.5.2022 06:23:00 CEST | Pressemeddelelse

Flere end nogensinde lever i dag med svær overvægt i Sydjylland. Det viser helt nye tal fra bl.a. Sundhedsstyrelsen. Selvom mange igen og igen prøver at komme de overflødige kilo til livs, taber de ofte kampen mod vægten – en kamp, som ofte kæmpes, men sjældent vindes alene. Det viser en undersøgelse, der sætter fokus på svær overvægt i Danmark. En overlæge og Maria med svær overvægt fra Grindsted kommenterer undersøgelsen.