Copenhagen Capacity

Advanced Clinical åbner i København og det er en fordel for nordiske biotekselskaber

Advanced Clinical, et førende CRO inden for klinisk forskning, åbner nu deres nordiske hub. Det vil blive placeret hos COBIS i København.

Den 23. marts vil vicedirektøren for forretningsudvikling i Europa og Asien, Paul Miller, afholde sit indledende besøg på deres nye kontor beliggende i COBIS. Her vil han mødes med nye og eksisterende partnere med det formål at have dialoger om samarbejde med henblik på de udfordringer, som industrien står over for i faserne for lægemiddeludvikling fra at foretage klinisk forskning til bæredygtig vækst, ekspansion og ressourcestrategier.

”Danmarks blomstrende biotekklynge har længe været på forkant med innovation inden for international klinisk forskning, og vi er beærede over at være en del af den”, udtaler Paul Miller. ”Vores ekspansion til Danmark giver os mulighed for at udnytte dette pulserende økosystem og samarbejde med nogle af de skarpeste hjerner i branchen. Vi er overbevist om, at dette skridt vil være en katalysator for den næste generation af gennembrud inden for klinisk forskning, som vi er ivrige efter at blive en del af”.

Med Danmarks stærke ry for innovation inden for biovidenskab får Advanced Clinical gennem deres Nordic Hub i København adgang til det store potentiale, som regionen tilbyder. Medicon Valley er den perfekte indgang til Norden, da området som dækker Østdanmark og Sydsverige, er området hvor nogle af de bedste biotek- og medicinalvirksomheder i verden er placeret. København blev identificeret som den bedste strategiske lokation ud fra en række potentielle muligheder på tværs af regionen efter rådgivning og vejledning fra Copenhagen Capacity.

Copenhagen Capacitys life science-eksperter tiltrækker virksomheder, som vil bidrage til den allerede stærke life science-sektor i Danmark. De har bl.a. hjulpet Advanced Clinical med deres nordiske ekspansion, hvilket tydeliggør styrken af life science-sektoren i Medicon Valley.

”Vi er glade for at byde Advanced Clinical velkommen til Medicon Valley. De er en fantastisk tilføjelse til vores økosystem og vil hjælpe de eksisterende virksomheder med at komme videre med deres kliniske udvikling. Derved bidrager de til at gøre vores life science-klynge endnu stærkere” udtaler Asbjørn Overgaard, administrerende direktør i Copenhagen Capacity.

Julie Ross, administrerende direktør i Advanced Clinical, udtalte at ”ved at samarbejde med organisationer som Copenhagen Capacity og udnytte deres lokale ekspertise fortsætter vi med at ekspandere til nøgleområder i Europa. Dette styrker vores position som førende mellem stor virksomhed inden for kliniske forskningstjenester og viser også, hvorfor Advanced Clinical er en værdiskabende partner for biotek – der hjælper med at give bedre kliniske resultat i den tidlige fase af de kliniske forsøg og derfor understøtter potentielle nye behandlinger til patienter”.

Om Advanced Clinical

Advanced Clinical er en privat ejet organisation, der har udvidet sine globale aktiviteter i løbet af de sidste mange år. Gennem sit globale hovedkvarter i USA og regionale hovedkvarterer i Tyskland og Singapore understøtter virksomheden kliniske forskningstjenester i over 35 lande, hvilket giver en unik kombination af globale ydelser med lokal ekspertise.

Advanced Clinical er en klinisk udviklings- og strategisk ressourceorganisation, der er forpligtet til at give en bedre klinisk oplevelse på tværs af lægemiddeludviklingsrejsen. Vores formål er at forbedre livet for alle dem, der berøres af klinisk forskning – at nærme sig enhver mulighed med fremsynethed, karakter, modstandskraft og innovation. Baseret på årtiers erfaring hjælper vi vores kunder med at opnå bedre resultater ved at føre ærlige samtaler og foregribe potentielle problemer gennem vores tilpassede løsninger. Besøg vores hjemmeside for at lære mere: www.advancedclinical.com eller udfyld kontaktformularen for at komme i kontakt med et medlem fra et af vores regionale teams.

Zoe Fenwick

Senior Marketing Manager, EMEA/APAC

P: +44 (0) 1483 917 276

zfenwick@advancedclinical.com

Om Copenhagen Capacity

Copenhagen Capacity er den officielle organisation for investeringsfremme og økonomisk udvikling i Greater Copenhagen. Vi støtter udenlandske virksomheder, investorer og talenter i at identificere og udnytte forretningsmuligheder i Greater Copenhagen – fra indledende overvejelser til endelig etablering. Som den førende ekspert inden for udvikling og implementering af forretningsmuligheder i Greater Copenhagen, og med det mest velforbundne netværk i regionen, hjælper vi med at få den bedst mulige start på succes i Greater Copenhagen. Vores ydelser er gratis for alle udenlandsk ejede virksomheder, som ønsker at etablere sig eller investere i Greater Copenhagen, og de leveres i fuld fortrolighed. Besøg vores hjemmeside for at lære mere: www.copcap.com.

Niels Thun Andersen

Head of the Life Science Team, Copenhagen Capacity

nta@copcap.com

Information om Copenhagen Capacity

Copenhagen Capacity
Nørregade 7 B
1165 København K

Copenhagen Capacity tiltrækker internationale virksomheder og investeringer til Østdanmark og talenter til dansk erhvervsliv. Målet er i endnu højere grad at gøre metropolregionen til en løftestang for hele Danmarks bæredygtige vækst. Vores arbejde udføres ved at udvikle og markedsføre regionens styrkepositioner i tæt samarbejde med relevante aktører og virksomheder. Copenhagen Capacity er en not for-profit erhvervsdrivende fond, der er finansieret af såvel offentlige aktører som private fonde og virksomheder.

Følg pressemeddelelser fra Copenhagen Capacity

Flere pressemeddelelser fra Copenhagen Capacity