AC Hotel Bella Sky genåbner efter halvandet års corona-nedlukning

Efter halvandets års corona-nedlukning er et af Danmarks største hoteller, AC Hotel Bella Sky, endelig klar til igen at slå dørene op for gæster onsdag morgen.

Siden nedlukningen af samfundet i marts 2020 har de 811 værelser fordelt i AC Hotel Bella Sky’s to ikoniske tårne i Bellakvarter stået tomme. Med restriktioner og lukkede grænser blev der stort set lukket ned for alle større internationale events, og derfor var der heller ingen vej udenom at lukke hotellet så længe, at coronavirus satte dagsordenen.

”Selvom vi også har mange danske gæster, så er vi afhængige af udenlandske turister og de store internationale events, som København normalt er vært for. Men med corona blev der sat en stopper for konferencer og internationale gæster, og derfor var der ingen anden udvej end at lukke ned. Med åbningen markerer vi, at vi er ude på den anden side og kan se fremad,” siger Martin Åkesson, General Manager for Copenhagen Marriott og Hotel Bella Sky.

Efter halvandet års nedlukning er bygningerne stort set nulstillet. Alt skal tjekkes igennem fra elevatorer og toiletter til fjernbetjeninger og tv-signal, hvilket medarbejderne har brugt de seneste måneder på at forberede, så hotellet igen tage imod nye gæster og samtidig markere hotellets ti års jubilæum.

”Det er nærmest naturstridigt at holde et hotel lukket på den måde. Da tårnene stod færdige for ti år siden, var der ingen, der regnede med, at vi skulle stå i sådan en situation. Et hotel er lavet til, at der skal være aktivitet døgnet rundt med gæster og medarbejdere, der skaber liv i lokalerne. Derfor bliver det fantastisk igen at få lys og liv i de to tårne,” siger Martin Åkesson, General Manager for Copenhagen Marriott og Hotel Bella Sky.

Med undtagelse af en kort periode i august 2020 har AC Hotel Bella Sky altså stort set stået tomt i halvandet år, men er nu klar til igen at modtage gæster fra ind- og udland. Hotellet ligger i forbindelse med Bella Center Copenhagen og er med sine 811 værelser et af landets største. Hotellet blev etableret i 2011 og kan dermed fejre 10-årsjubilæum i år.

Fakta

• Efter den generelle nedlukning i marts 2020 var AC Hotel Bella Sky tvunget til at lukke ned. Onsdag d. 6. oktober kl. 10 slår hotellet dørene op igen efter halvandet års nedlukning.
  • AC Hotel Bella Sky er et af Danmarks største hoteller med sine 811 værelser fordelt i de to ikoniske tårne i Bellakvarter på Amager.
  • AC Hotel Bella Sky stod færdig i 2011 og kan dermed fejre 10-årsjubilæum i 2021.

AC Hotel Bella Sky er en del af Bella Center Hospitality Group, der er en af Danmarks største virksomheder inden for hoteller, konferencer, messer og hospitality.

Pressechef - BC Hospitality Group A/S, Karen Østerbye, kars@bchg.dk / 81884843

BC Hospitality Group er en af Danmarks største virksomheder inden for hoteller, konferencer, messer og hospitality, og den samlede koncern råder over 1.584 hotelværelser, 162 møde- og konferencelokaler og ca. 200.000 m2 konference- og møde- og eventfaciliteter, med plads til over 30.000 personer, og består af: Bella Center Copenhagen, Bella Sky Conference & Event, Crowne Plaza Copenhagen Towers, AC Hotel Bella Sky Copenhagen, Copenhagen Marriott, CIFF, CIFF Showrooms og International House.

BC Hospitality Groups nye i alt 14.000 m2 store multihal Bella Arena, og del af Bella Center Copenhagen, står færdig og klar til at huse alt fra kulturbegivenhede til kongresser og udstillinger.

Nu navngives ny arena i København med plads til 7.000 siddende gæster17.6.2021 08:26:30 CEST | Pressemeddelelse

Bella Arena er navnet på Københavns nye Arena, der er bygget i forlængelse af Bella Center. Med plads til 7.000 siddende gæster i den nye Arena er København i stand til at være vært ved endnu større internationale events i fremtiden. Et stærkt fokus på bæredygtighed i hele byggeprocessen og et innovativt samarbejdede med Carlsberg giver Bella Arena en guldcertificering indenfor bæredygtigt byggeri.

BC Hospitality Group fremlægger 2020-regnskab præget af corona og vedtager kapitaltilførsel fra ny ejerkreds15.6.2021 13:46:15 CEST | Pressemeddelelse

BC Hospitality Group fremlagde i dag i forbindelse med generalforsamlingen årsregnskabet for 2020, som vidner om et hårdt år præget af corona med nedlukning, aflysninger af store events og markante fald i overnatninger. Samtidig vedtog et flertal af aktionærerne i BC Hospitality Group en rettet emission til en ny dansk ejerkreds af erfarne erhvervsfolk. Dermed får en af Danmarks største koncerner inden for hospitality og konferencer tilført et trecifret millionbeløb i kapital og står nu solidt rustet til fremtiden.

Dansk investorgruppe klar til at sikre fortsat udvikling af BC Hospitality Group.1.6.2021 08:28:17 CEST | Pressemeddelelse

Et dansk konsortium med erfarne erhvervsfolk i spidsen har tilbudt at fortsætte udviklingen af BC Hospitality Group (BCHG). Koncernen skal tilføres ny likviditet, der giver BCHG mulighed for at komme godt ud af coronakrisen og agere på nye vækstmuligheder. Godkendes grundlaget for planerne på generalforsamlingen den 15. juni, vil der fortsat være fast grund under koncernen, der driver Bella Center og de tre internationale hoteller Copenhagen Marriott, AC Bella Sky og Crowne Plaza Copenhagen Towers, samt en række store events som Bogforum, Lego World og modemessen CIFF.