Åbningsdatoen er på plads: Salling ROOFTOP åbner i slutningen af august

I januar offentliggjorde Salling planerne om at bygge et storslået byrum på toppen af stormagasinet i Aalborg. Nu er åbningsdagen fastsat til fredag den 24. august, hvor der blandt andet venter en skywalk i mere end 30 meters højde

Kranerne har i de seneste måneder huseret på taget af Salling i Aalborg, og nu er åbningsdatoen for det spektakulære projekt sat. Det 1.400 kvadratmeter store byrum, med udsigt over både by og fjord, slår dørene op fredag den 24. august. Det fortæller stormagasinchef i Salling Aalborg, Anja Kibsgaard:

- Byggeriet går planmæssigt, og vi glæder os til at tage imod hele Nordjylland fra fredag den 24. august. Vi får en travl sommer, men vores ambition har fra start været at blive færdige, mens vejret stadig er indbydende, siger Anja Kibsgaard og uddyber:

- Vi vil skabe et fristed til gavn for borgere i hele Nordjylland og ikke mindst byens mange gæster. Vi kommer til at servere alt fra en let anretning til forfriskende cocktails, som kan nydes med udsigten over hele Aalborg. Samtidig er det vigtigt for os at gøre det til en oplevelsesoase for de besøgende med spændende arrangementer og oplevelser.

En åbningsuge med masser af underholdning

Åbningen af det nye byrum bliver markeret med en hel uge fyldt med events, hvor flere koncerter er på programmet. Her kan blandt andet Aalborg Symfoniorkester og Det Jyske Musikkonservatorium opleves på Salling ROOFTOP.

Det bliver dog ikke kun i den først uge, at der bliver liv på toppen af stormagasinet i Aalborg, afslører Anja Kibsgaard:

- Vi vil løbende skabe både anderledes og gode oplevelser for vores gæster. Yoga under åben himmel bliver et af vores faste initiativer, så længe vejret tillader det, og så kommer hver fredag til at summe af fredagsstemning med DJ og cocktails, så weekenden kan starte med manér.

Salling ROOFTOP bliver i alt 1.400 kvadratmeter og kommer til at fungere som et offentligt tilgængeligt byrum i vekslende etager. Der bliver 330 udendørs siddepladser og 70 indendørs – i alt bliver der plads til 550 gæster.

Byrummet kommer blandt andet til at byde på et væksthus med café og bar, en amfitrappe, inden- og udendørs udkigsposter med panoramaudsigt over by og fjord, hyggelige loungeområder og ikke mindst en angstprovokerende skywalk mere end 30 meter over Algade Torv.

- - - - -

Fakta om Salling ROOFTOP i Aalborg

- Den nye tagterrasse bliver 1.400 kvadratmeter

- Der bliver plads til 550 gæster på Salling ROOFTOP

- Der bliver 330 udendørs siddepladser og 70 indendørs siddepladser

- Der bliver adgang fra Sallings parkeringsdæk og via stormagasinets øverste etage

- Tagterrassen er tegnet af Rambøll Arkitekter, og A. Enggaard er entreprenør på projektet

- Åbningstiderne bliver de samme som stormagasinet

Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Salling og Wupti arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Flere end 50.000 dedikerede kolleger i Tyskland, Polen, Sverige og Danmark servicerer hver uge 11 millioner kunder.

Fordi vi er 100 % ejet af Salling Fondene år, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 850 mio. kr. til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.