Aarhusianer vinder 1.000.000 kroner i Lotto – IGEN!

En kvinde fra Aarhus troede, hun oplevede deja-vu, da hun for nyligt vandt 1.000.000 i Lotto – for det havde hun nemlig prøvet en gang før: ”Ja, jeg føler mig unormalt heldig!” griner hun.

Chancen for at vinde førstepræmien i Lotto er ikke specielt høj – men chancen for at vinde den store gevinst i Lotto TO gange er decideret lillebitte.

Derfor vidste en kvinde fra Aarhus heller ikke lige, hvordan hun skulle reagere, da hendes mand for nyligt kom tilbage fra kiosken med ordene: ”Jeg tror, vi har vundet en million!”

For det havde de – og det var anden gang.

For næsten 30 år siden vandt parret en million kroner i Lotto, og derfor kunne kvinden næsten ikke være i sig selv, da manden kom hjem og sagde, at det sket igen:

”Der vidste vi ikke, om vi skulle grine eller græde. Vi RÅBTE op igen, det var SÅ sjovt. Vi kiggede på hinanden, og så sagde jeg: NU skal børnene have nogle af pengene, og det syntes min mand var en rigtig god idé, så nu har børnene fået hver deres portion. De sagde ’Det er løgn! I har ikke gjort det igen, vel?’, og så græd de af glæde, for det er mange penge for dem,” siger kvinden – som selv ser lidt anderledes på den side af sagen.

”En million kroner var mange flere penge dengang. I dag er det jo nærmest ingen penge,” siger hun og griner. Hun ved godt, at det trods alt er en overdrivelse, men på den anden side, så kunne pengene faktisk strækkes ret langt sidste gang, de vandt:

”Dengang fik vi bygget sommerhus, og vi fik bygget til, og så lagde vi penge fra. Og for at det ikke skal være løgn, så betalte vi også næsten al gælden i huset,” siger hun og forklarer, at det nyder de stadig godt af den dag i dag, og derfor er der nu ekstra godt råd til at begave børn og børnebørn.

”Vi var meget fornuftige dengang, og mangler ikke noget i dag, og det er jo dejligt, at vi har det sådan. Nu kan vi videregive pengene til vores børn, og jeg kan slet ikke beskrive, hvor skønt det føles. Man tror jo, det er løgn,” siger hun og fortæller, at det også er planen at tage hele familien med på en solferie sydpå.

Og så stopper hun op et øjeblik og griner så. Hun har lige glemt at fortælle, at det faktisk var ret tæt på, at hun slet ikke havde vundet sin anden million, for hun havde nemlig tabt kuponen uden at opdage det.

”Vi købte kuponen inde i byen, og jeg står så udenfor butikken med min datter og hendes mand og to børnebørn, og så kommer min svigersøn hen til mig med en Lotto-kupon. Det regnede, og han synes den så helt ny ud, så han havde samlet op fra gaden og spurgte mig: ’Er det dig, der har tabt denne her?’ Og ja, det var mig, der havde tabt den,” fortæller kvinden, som ikke er bleg for at indrømme, at hun faktisk føler sig mere end almindeligt heldig.

”Ja, det gør jeg. Jeg føler mig unormalt heldig!”

Om Lotto

Lotto er danskernes foretrukne lotteri og over 1 million danskere spiller med hver uge. Den første trækning fandt sted 7. oktober 1989 - og spillet har kørt hver eneste lørdag aften siden da. Førstepræmiepuljen er altid på mindst 7.000.000. Den højeste gevinst blev vundet i 2008, hvor en heldig spiller fra København vandt 38.564.007 kroner. Siden 2015 har Lotto haft en Millionærgaranti, som betyder, at der hver uge bliver trukket lod om to gange 1.000.000 kroner blandt alle spillede rækker.

Det danske Herrelandshold skal have ny landstræner, men hvem skal mon løfte arven efter Hjulmand?19.7.2024 13:31:23 CEST | Pressemeddelelse

Kasper Hjulmand har i dag meddelt, at han stopper som landstræner for det danske Herrelandshold. Morten Wieghorst er indsat som midlertidig landsholdstræner, men hvilken profil, der skal stå i spidsen for det populære hold, når kalenderen siger 2025, vides endnu ikke. Spekulationerne er allerede i fuld gang, og nu kan man hos Danske Spil selv gætte med på, hvem den næste permanente landsholdstræner bliver.