Aarhus Universitetshospital Skejby har fået nyt LEGOLAND® Legerum

Sammen med en ægte prinsesse og en drage fra LEGOLAND kunne børnene på Aarhus Universitetshospital Skejby tirsdag eftermiddag slå dørene op til et helt nyt LEGOLAND Legerum.
Åbning af LEGOLAND Legerum

Der var masser af smil og glade ansigter at spore, da LEGOLAND og Aarhus Universitetshospital Skejby sammen indviede det nye LEGOLAND Legerum til børnene på Børne- og Ungeafdelingen. Dragen fra LEGOLAND, Olli, var taget helt til Skejby med prinsessen for at åbne det nye legerum sammen med børnene på hospitalet.

- Det har været en rigtig god oplevelse at være her i dag. Det er dejligt at se alle de glade børn, som har fået deres egen miniudgave af LEGOLAND. Forhåbentligt kan det være med til at give dem og deres familier et tiltrængt pusterum, mens de er på hospitalet, siger Christian Woller, direktør i LEGOLAND.

Jørgen Schøler Kristensen, som er lægefaglig direktør på Aarhus Universitetshospital Skejby, bød velkommen til åbningen af det nye legerum, og han var meget glad for det nye samarbejde med LEGOLAND.

- Det betyder meget for os som hospital at have muligheden for at invitere vores mindste patienter til at lege, men det er ikke altid nemt at gøre et hospital til et sjovt sted at være, når man er syg og har det svært. Derfor er det en stor gave til vores hospital, at indlagte børn nu har mulighed for at komme i deres helt eget LEGOLAND, udtaler lægefaglig direktør Jørgen Schøler Kristensen.

En ægte skattejagt

LEGOLAND havde også taget en lille gave med til alle børnene, men nogle drillesyge pirater fra LEGOLAND havde gemt gaverne, så børnene måtte hjælpe Olli og prinsessen med at finde gaverne i de tre legeområder. Heldigvis lykkedes det til sidst, så alle børnene kunne få en lille LEGO æske med sig hjem, og det var ligesom det nye legerum til stor glæde for børnene og personalet på hospitalet.

- Vores børn og deres familier har nu fået et spændende legeområde, hvor der er plads til at være kreativ og bruge sin fantasi. Det nye LEGOLAND område kan give børnene et frikvarter fra deres sygdom og måske for en kort stund få dem til at glemme, at de er på et hospital. Det er vi rigtig glade og taknemmelige for, fortæller Rune Weis Næraa, ledende overlæge ved Børn og Unge.

Helle Andersen, som er mor til Cecilie, der var med til åbningen, synes også det er fantastisk at LEGOLAND laver et nyt legerum til børnene på hospitalet.

- Det betyder da, at det er lidt mere spændende, når man er på sygehuset, så det ikke kun er nåle og at ligge i en seng. Jeg er sikker på, at vi kommer til at bruge legerummet. Cecilie er i forvejen ret vild med LEGO, så jeg er slet ikke i tvivl om, at vi skal her op hver gang, vi kommer, fortæller Helle Andersen.

Arbejdet med at etablere det nye LEGOLAND Legerum på Aarhus Universitetshospital Skejby er sket i samarbejde med Merlin Entertainments velgørende fond, Merlins Magiske Tryllestav og med bidrag fra virksomhederne Sommer-Larsen, PS Skilte, MT Gulve A/S, ege tæpper a/s og P. Olesen as.

For yderligere oplysninger kontakt:
Pressechef i LEGOLAND, Kasper Tangsig på Tlf. 79 50 18 01 eller Kasper.Tangsig@LEGOLAND.dk