Aarhus tager titlen – har skiftet internet mest i 2022

Aarhus C er klart den by, der har købt mest internet pr. indbygger i 2022. Det viser en undersøgelse lavet af Find-Internet.dk og Tjekbredbaand.dk.

Den fulde undersøgelse kan findes, her.

Formålet med undersøgelsen, var, at finde ud af, hvilke byer i Danmark, der skifter mest internet baseret på indbyggertallet. Ikke overraskende viste undersøgelsen, at Aarhus C har skiftet internet mest i 2022.

For at se dette indhold fra dintekstforfatter.dk, så skal du give din accept på toppen af denne side.

Kilde: Find-Internet.dk,Tjekbredbaand.dk & Dst.dk

Anm: Køb af internet pr. indbygger pr. by i 2022. Udsnit af graf.

Ovenstående graf er et udsnit af den fulde graf fra undersøgelsen på Find-Internet.dk.

Ud fra diagrammet, kan det let tydes, at Aarhus er den by, der har skiftet internet mest i 2022 pr. indbygger. Hvis vi kigger på Aarhus vs. København, vinder Aarhus også stort. I Aarhus indgår Aarhus C, Aarhus N og Risskov. I København indgår København NV, Ø, S, N og SV.

Marie Munk kommer, i undersøgelsen, med et bud på, hvorfor Aarhus er, ‘vinder’ af byen, der har skiftet internet mest i 2022.

“Antenneforeningen Aarhus (AFAA) har opsagt Stofa som leverandør af tv og internet til kunder i og omkring Aarhus pr. 1 december. Opsigelsen tvang Stofa til at opsige cirka 40.000 kunder, som alle skulle finde nyt internet.

Noget tyder derfor på, at det er Antenneforeningen Aarhus, der er skyld i, at Aarhus C har vundet prisen, som byen der har skiftet internet mest pr. indbygger i 2022.” (Marie Munk, Find-Internet.dk).

Undersøgelsen bygger på data fra Find-Internet. dk og Tjekbredbaand.dk og byer med et indbyggertal på mindst 3000 ifølge Danmarks Statistik.

Aarhus C vinder Jylland

Hvis vi tager et kig på Jylland, så indtager Aarhus C førstepladsen, som den by, der har købt mest internet pr. indbygger i 2022. Vi skal helt ned til 4. pladsen, for at møde en by, der ikke er en del af Aarhus Kommune. Herefter kommer Herning, Viborg, Kolding, Vejle, Aalborg og på en tiende plads, Silkeborg.

Hvis vi tager et kig på den fulde liste fra undersøgelsen, så kan det også ses, at Aarhus C ligger på 1. pladsen.

Kasper Ottosen, fra Tjekbredbaand.dk, bakker også op om, at der har været en del køb af internet fra borgere i Aarhus:

”Vi har kunne mærke et markant løft i køb af internet i Aarhus og specielt Aarhus C og jeg tror også på, at det kan have noget at gøre med antenneforeningens opsigelse af Stofa” (Kasper Ottosen, Tjekbredbaand.dk).

Data er indsamlet fra d. 01-01-2022 til d. 14-12-2022.

Kilder

Yderligere oplysninger kan fås på:

mhm@admill.dk
Marie Halvorsen Munk

Dansk virksomhed er førende med nye tiltag indenfor miljøbevidsthed8.2.2023 09:00:00 CET | Pressemeddelelse

”Combat Climate Change” er en dansk profit-for-purpose virksomhed, der er frontførende, når det kommer til at skabe konkrete tiltag, som blandt andet skaber bevidsthed om klimaforandringer både på national og international plan. Bag den proaktive virksomhed står Amit Mukherjee, der har en Masters fra Oxford University i klimaetik og regenerativ økonomi. Senest har Amit som grundlægger af Combat Climate Change deltaget i Cop26, der blev afholdt i år 2021 i Glasgow.