Aalund: Sydbank topper på faglig erhvervsrådgivning

Førstepladsen i kategorien ”Vores rådgiver er fagligt kompetent” i Aalund-rapporten viser, at virksomheder får relevant og kompetent rådgivning i Sydbank.

Sydbanks erhvervsrådgivere er fagligt kompetente, viser undersøgelse over tilfredsheden blandt erhvervskunder.

Virksomheder får relevant og kompetent rådgivning af Sydbanks erhvervsrådgivere. Det understreges af den opnåede førsteplads i kategorien ”Vores rådgiver er fagligt kompetent” i årets Aalund-rapport over erhvervskundetilfredshed.

- Vi har fagligt dygtige rådgivere i banken, som forstår kundernes behov. Det er helt i tråd med den service, vi gerne vil give, og dermed har vi de bedste forudsætninger for at skabe god og værdiskabende rådgivning, siger områdedirektør i Sydbank Erhverv, Claus Peter Michelsen.

Rådgivningens kvalitet understreges af, at Sydbank også scorer i top i kategorien ”Vores rådgiver forstår virksomhedens situation”.

Sydbank har desuden blandt de fire store banker den største tilfredshed blandt virksomheder med 10-499 ansatte.

Full scale-erhvervsbank – også i Tyskland

Sydbank er nu Danmarks tredjestørste erhvervsbank med en markedsandel på 10,2 procent og tiltrækker interesse fra potentielt nye virksomhedskunder. Aalund-rapporten viser, at Sydbank er blandt de foretrukne banker, som virksomheder ønsker at skifte til.

- Det glæder os, at virksomhederne er opmærksomme på, at vi er en fuldskala erhvervsbank med en bred vifte af finansielle løsninger. Vi udvikler hele tiden vores produkter og rådgivning, så vi kan give både nuværende og kommende kunder præcis det, som de har behov for og gavn af. Som en bonus har Sydbank bl.a. fuld tysk banklicens, så vi også kan servicere erhvervskunder i det tyske banksystem, fortæller Claus Peter Michelsen.