Aabenraa Kommune

Aabenraa Kommune har indført tidsbestilling i Borgerservice

Del
Borgerne i Aabenraa Kommune har nu mulighed for at bestille deres næste tid i Borgerservice hjemmefra. På den måde sparer borgeren tid, mens både borger og personale får mulighed for at forberede sig bedst muligt på betjeningen.
Foto: Aabenraa Kommune
Foto: Aabenraa Kommune

Det er blevet nemmere at undgå køen, når man som borger skal have nyt pas, kørekort eller noget helt tredje i Borgerservice i Aabenraa Kommune. 

Som noget nyt har Aabenraa Kommune nemlig indført, at man som borger kan bestille sin næste tid i Borgerservice hjemmefra, og det nedsætter blandt andet ventetiden.

- Principielt kan ventetiden helt undgås, og spidsperioderne kan reduceres, når borgerne bestiller tid på forhånd, siger leder af Borgerservice, Yvonne Callesen og fortsætter: 

- Tidsbestillingen giver samtidig også medarbejderne bedre mulighed for at forberede sig til mødet med borgeren. Allerede inden fremmødet ved de, hvad sagen drejer sig om, og både borger og personale kan finde relevante oplysninger. 

Når man som borger bestiller en tid i Borgerservice, får man i visse tilfælde oplyst, hvilke papirer og informationer der skal medbringes til betjeningen, dette vil senere blive udbygget til flere områder. 

Tidsbestillingen kan tilgås via Aabenraa Kommunes hjemmeside, lige som det også er muligt at ringe ind og bestille en tid.

For de af Aabenraa Kommunes borgere, der ikke er digitale, er der mulighed for at bestille tid telefonisk på 73 76 76 76. Det er også stadig muligt at møde personligt op i Borgerservice og få den næste ledige tid. 

- Tilgængelig er et nøgleord i Borgerservice og med indførelsen af tidsbestilling, bliver den øget. Vi bestræber at være digitale og følge nye, teknologiske muligheder, og jeg er glad for, at vi nu kan tilbyde borgerne en hurtigere og smartere løsning, når de skal besøge Borgerservice, siger Stabs- og Arbejdsmarkedsdirektør Søren Lorenzen og fortsætter:

- Jeg tror, tidsbestillingen bliver en gevinst for alle parter. Både borgere og medarbejdere drager fordel af den her løsning. 

Kontakter

Stabs- og Arbejdsmarkedsdirektør Søren Lorenzen, tlf.: 73 76 63 63; e-mail: slor@aabenraa.dk


Leder af Borgerservice Yvonne Callesen, tlf.: 73 76 74 05; e-mail: yc@aabenraa.dk


Kommunikationskonsulent, Kasper Stoof, tlf.: 73 76 72 90; e-mail: ksje@aabenraa.dk

Billeder

Foto: Aabenraa Kommune
Foto: Aabenraa Kommune
Download

Information om Aabenraa Kommune

Aabenraa Kommune
Aabenraa Kommune
Skelbækvej 2
6200 Aabenraa

7376 7676https://www.aabenraa.dk/

 

Følg pressemeddelelser fra Aabenraa Kommune

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Aabenraa Kommune

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye