A4 Medier

A4 Medier lancerer gratis sitet A4 Nu

Mandag den 29. april har A4 Medier lanceret det brede, gratis univers A4 Nu.

Det er A-pressen, der introducerer A4 Nu som sin afløser for Avisen.dk, der fra den 1. maj vil blive drevet af den tidligere medejer af selskabet af Avisen.dk aps, Freeway Holding.

A4 Nu vil videreføre den journalistik, der tiltrak op til 80.000 daglige brugere i starten af 2019. Det er den samme redaktionelle ledelse og medarbejderskare, der fortsætter i A4 Nu.

”Vi kalder os for A4 Nu af to grunde. A4, fordi vi er en del af A4 Medier. Det er den samlede platform. Herfra deler vi og eksponerer indhold på tværs af forskellige indholdsportaler om arbejdsmarkedet og vores arbejdsliv. Nu, fordi brugeren tilgår vores indhold, ja, nu! De fleste mediebrugere ser meget indhold hver dag – ikke mindst via en Iphone,” siger direktør og adm. chefredaktør Nicolai Kampmann.

Avisen.dk oplevede en betydelig trafik fremgang i 2018 (vækst på godt 25 procent ift. 2017). A4 Nu vil gerne fastholde og udvide det store publikum. Men publicistisk også fortsat være et medie tilbud til fordel for de danskere, der har brug for et stærkt fællesskab.

”Vi er også en platform for de danskere, der har svært ved at finde fodfæste på arbejdsmarkedet. Vores fortællinger skal engagere lønmodtagerne og repræsentere deres udfordringer. Vi skal anvise løsninger og stimulere til en bred debat, om hvordan vi stadig har et organiseret og respektfuldt arbejdsmarked,” siger Nicolai Kampmann.

A4 Nu er en del af ”A4-familien”. De øvrige indholdsportaler finder på A4 Medier.dk. Den platform søsattes den 4. april. A4 Medier vil komme i dybden og rumme flere betalingsuniverser med emner inden for arbejdsmarkedet og dansk politik. Jobsitet A4 Jobliv blev lanceret i november 2018 og har allerede opnået sorte tal efter få måneder på markedet.

A4 Medier forventer inden for kort tid at kunne præsentere en ny medejer efter at A-pressen og Freeway gik hver til sit. Desuden kan A4 Medier også snart fortælle om en større kommerciel samarbejdsaftale.

”Mange var kede af det – og måske forundrede – da meldingen kom, at vi gik fra Avisen.dk. Derfor er vi glade for at kunne tilbyde A4 Nu og endnu flere vinkler på arbejdslivet den kommende tid. Vi er en virksomhed, der gerne vil samarbejde med dem, der vil samarbejde med os. Hvor det giver strategisk mening. Den tilgang synes at vinde indpas flere steder i den danske mediebranche. Heldigvis,” siger Nicolai Kampmann.

I november 2018 introducerede Avisen.dk aps et dagligt (mandag-fredag) nyhedsbrev til interessenter på det danske arbejdsmarked. Det gratis morgen nyhedsbrev fortsætter med titlen A4 Morgen og har 46.000 abonnenter.

For spørgsmål: Kontakt chefredaktør Nicolai Kampmann, 29 28 83 18

Information om A4 Medier