A4 Medier forbedrer resultat med 2,6 mio. kr. i 2021

A4 Medier kom ud af 2021 med et underskud på 2,1 mio. kr. før skat – en markant forbedring af 2020-resultatet på -4,7 mio. kr.

”Vi er meget tilfredse med virksomhedens positive udvikling, der er et resultat af en kæmpe indsats fra både redaktionelle medarbejdere og salgsafdelingen. Produktet står skarpere og finder nemmere vej til kunderne,” siger bestyrelsesformand Michael Jacobsen.
I 2019 skiftede selskabet spor, da vejene skiltes for A/S A-pressen og Freeway ApS, der sammen drev Avisen.dk. A4 Medier blev skabt med en strategi om i højere grad at satse på nichemedier inden for job, velfærd og uddannelse. Det er den strategi, der nu bærer frugt i form af flere læsere og et fortsat markant forbedret resultat. I 2019 havde selskabet således et underskud på 8,9 mio. kr.
A4 Medier driver fem nichemedier inden for job, uddannelse og velfærd: A4 Arbejdsmiljø, A4 Overenskomst, A4 Beskæftigelse, A4 Uddannelse og A4 Arbejdsliv.
Bag resultatet gemmer sig en markant forbedret indtjening. Bruttofortjenesten i selskabet er mere end fordoblet fra 2,0 mio. i 2020 til 5,5 mio. i 2021. Samtidig er investeringerne i journalistik øget med knap en million kr.
”Jeg er stolt af, at vi har skabt den markante resultatfremgang samtidig med, at vi har investeret i journalistik og udvidet forretningen, så vi kan skabe et endnu stærkere publicistisk produkt til vores kunder”, siger Kristian Madsen, der i maj 2021 tiltrådte som adm. direktør og chefredaktør.
A4 Medier beskæftiger i dag 18 medarbejdere, heraf 14 redaktionelle, mod 15 i 2021.
Direktør Kristian Madsen varsler åbning af flere nicher i 2022, og satsning på nye formater.
“Vores publicistiske målsætning for 2022 er at lave journalistik, der i højere grad sætter dagsordenen og afspejler almindelige menneskers livsverden samtidig med, at vi gør A4 Medier til en rentabel forretning inden for en kort årrække”.
A4 Medier ejes i forening af A/S A-pressen (65 pct.) og JSL Management ApS. (35 pct.).
Yderligere kommentarer kan indhentes hos bestyrelsesformand Michael Jacobsen på 21152330.

Ledigheden er fortsat med at falde trods krigen i Ukraine29.4.2022 08:07:29 CEST | Pressemeddelelse

Der er mange alvorlige konsekvenser af Ruslands invasion af Ukraine, men den første måned efter har det ikke bremset den faldende ledighed herhjemme. Dansk økonomi og arbejdsmarkedet står i udgangspunktet stærkt. Men selv om vi i første omgang ikke ser ind i massive afskedigelser pga. krigen, så er det forventningen, at den sammen med de kraftigt stigende priser vil dæmpe den økonomiske fremgang og dermed også ramme arbejdsmarkedet, siger Mette Hørdum Larsen, økonom i FH, Fagbevægelsens Hovedorganisation.

Fagbevægelsen: Ja, Danmark kan mere – og den vedvarende energi er vores våben19.4.2022 09:07:20 CEST | Pressemeddelelse

Fagbevægelsens Hovedorganisation hilser regeringens udspil til ’Danmark kan mere II’ velkommen og opfordrer Folketinget til at samle sig om en ambitiøs plan som øger produktionen af vedvarende energi væsentligt og dermed både adresserer klimakrisen og Ukraine-krisen. ”Når den vedvarende energi er vores våben, så er de faglærte vores tropper”, siger formand Lizette Risgaard.