Innovativt tatovørstudie vinder kulturpris foran ARoS og Moesgaard

Det Aarhusianske kulturliv har mange facetter og nuancer. Det beviste tatovørstudiet Sinners Inc Art Collective med AOA-prisen som ”Byens Bedste Kulturoplevelse 2016” ved sidste uges uddeling. En anerkendelse, der blev snuppet foran kulturindustriens tunge drenge; ARoS og Moesgaard Museum.

Bedriften bringer i egne øjne tatoveringskulturen et skridt tættere på studiets helhjertede visioner: At sætte tatoveringskunsten i højde med al anden almen anerkendt kunst.

Det var også målet, da ejer og førende tatoveringskunstner hos Sinners Inc Art Collective; Mark Wosgerau for omtrent seks år siden lancerede og inviterede almenheden indenfor i det kunstneriske tatovørstudie i udkanten af Aarhus’ bymidte. Siden da har studiet, og særligt kunsten, blot vokset sig større i takt med branchens udbredelse. I samme grad som samfundets normer for, hvad kultur er, har flyttet sig. I dag anses Mark og Sinners Inc Art Collective som en del af den danske tatoveringselite.

At være en del af eliten medfører et ansvar for tatoveringskulturen – hvilket er et ansvar Sinners Inc Art Collective i højeste grad ønsker at leve op til. Derfor er nøgleordene her; kunstnerisk kvalitet, høj hygiejne og tryghed. Med disse dogmer i højsæde, formår Mark med sine 13 ansatte at yde et højt serviceniveau og samtidig en bred professionel standard, hvor kundens oplevelse er en central motivation.

For Sinners Inc Art Collective byder 2017 på spændende, nye initiativer, der vil bidrage til at nedbryde de tabubelagte og misforståede emner, der alt for længe har optrådt i den danske tatoveringsindustri. Derfor vil Sinners Inc Art Collective bruge positionen som en af branchens førende til at trække den danske tatoveringskultur i en retning mod en mere anerkendt kulturoplevelse, som kunstformen utvivlsomt fortjener.

Personalegruppen hos Sinners Inc Art Collective:

• 10 faste tatovører
  • 2 shopmanagers
  • 1 udviklingskonsulent
  • 1 projektleder
  • Internationale gæstetatovører flere gange årligt

Relevante links

Hjemmeside: http://www.sinnersinc.dk
Sinners Incs Facebookside: https://www.facebook.com/sinnersincartcollective/?fref=ts
Sinners Incs Instagram: https://www.instagram.com/sinnersinc/
Mark Wosgeraus Instagram: https://www.instagram.com/markwosgerau/