Unge kan snapchatte sig til gratis varer i fakta

Del

12.000 unge, der er flyttet hjemmefra, kan nu ved hjælp af Snapchat få en flyttekasse med gratis varer i deres lokale fakta-butik.

Discountkæden har udviklet ”Flyt-selv-kassen”, som er målrettet unge, der netop er flyttet hjemmefra. I den er der en række dagligvarer fra nogle af Danmarks førende mærkevareproducenter: Ajax, Ariel, Bamseline, Cillit Bang, Colgate, Dr. Bechmann, Kims, Maxim, Niveau og Zendium.

”Der er to formål med dette,” siger marketingchef Heidi Kessler, fakta.

”For det første vil vi gerne hjælpe de unge til at få et fornuftigt forbrug fra det øjeblik, de er fløjet fra reden og flyttet for sig selv.

For det andet vil vi gerne teste Snapchat som en måde at kommunikere med denne målgruppe på,” siger Hedidi Kessler.

Man aflæser dagens kode på fakta’s Snapchat og indtaster den på fakta.dk. Så får man et værdibevis på SMS, som man blot viser ved kassen i sin lokale fakta, hvorefter man får udleveret flyt-selv-kassen.

Kassen indeholder dagligvarer til en værdi på cirka 125 kr. Der er kun en kasse pr. person, og de bliver udleveret til de første 12.000, der henter værdibeviset via Snapchat.

Yderligere information: Marketingchef Heidi Kessler 5221 3514

 

Information om Coop Danmark A/S

Coop Danmark A/S
Coop Danmark A/S
Roskildevej 65
2620 Albertslund

43864386

Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Salget af dagligvarer stiger stærkt syd for grænsen4.6.2025 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Gennem det seneste år er salget af de mest almindelige fødevarer som mælk, frugt og grønt, kød og pålæg steget med over 10 procent i de tre store butikker, som Coop har syd for grænsen, Fakta Tyskland. ”Vi sælger stadig de store traditionelle grænsehandelsvarer – øl, vand og slik – men det er på de øvrige dagligvarer, at vi oplever den store vækst, både lige nu og over hele det seneste år,” siger direktør Kasper Allermann, Fakta Tyskland. Prisstigningerne på dagligvarer i Danmark generelt har fået flere danskere til at købe flere af deres basale dagligvarer, når de er i Tyskland. ”Vi har hele tiden satset på at have et større udvalg af almindelige dagligvarer, og ikke kun satse på øl, vand og slik. Det giver bonus nu, ikke mindst fordi vi også kan tilbyde mange af de gode varer fra Coop,” siger Kasper Allermann. Hvis man undrer sig over, hvordan det er muligt at sælge de samme varer billigere i Tyskland end i Danmark, er forklaringen mindre moms, færre afgifter og et generelt lavere om

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye