Coop Danmark A/S

Cirkel Kaffe har fået årtiers opgradering

Del
Et af de ældste og mest kendte kaffemærker i Danmark – Cirkel Kaffe – har undergået den helt store forvandling fra lidt bedaget formalet kaffe til 22 nye produkter i tre kvalitetskategorier. Opgraderingen sker som led i fejringen af Coops 150 års jubilæum.
De 22 nye Cirkel Kaffe produkter
De 22 nye Cirkel Kaffe produkter

Cirkel Kaffe har siden 1896 været en del af de danske morgenborde og kaffepauser. Nu puster Coop støvet af Cirkelpigen og introducerer den nye Cirkel familie, som fra i dag består af 22 produkter i tre kvalitetskategorier samt flere non-food produkter til kaffebrygning.

Marianne Giovanni Lundgreen, kategorichef i Coop, er kvinden bag Cirkel-familieforøgelsen:

”Det var oplagt at give netop Cirkel Kaffe en opgradering på kvalitet og variation. Vi danskere er blandt dem i verden, der drikker mest kaffe, og Cirkel Kaffe er et af de mest kendte kaffemærker i Danmark. Samtidig har vi i Coop en målsætning om at højne kvaliteten i dansk dagligvarehandel, så selvfølgelig skal man kunne drikke Cirkel, uanset om tiden er til en hurtig kop instant, en kande eller en cremet espresso med en prik mælk,” siger Marianne Giovanni Lundgreen.

Hun peger videre på, at de danske kaffevaner stille og roligt bevæger sig væk fra den formalede filterkaffe og over mod de såkaldte single serves, hvor man laver én kop kaffe i stedet for en hel kande. Også smagsoplevelsen fylder mere:

”Kaffe er ikke længere bare kaffe, som skal få os op og i gang om morgenen. Kunderne efterspørger i stigende grad forskellige typer kaffe fra forskellige lande og med forskellig syrlighed, smagsnoter, fylde, ristning osv. Det er den bredde, de nye Cirkel produkter skal spænde over,” siger Marianne Giovanni Lundgreen.

Sammen med de 22 Cirkel Kaffe produkter introducerer Coop også tre nye maskiner – en kaffemaskine produceret af Moccamaster og to kapselmaskiner med og uden mælkeskummer, der passer til Cirkel kapsler og er kompatible med Nespresso kapsler. Derudover stempelkande, To Go kopper og termokande fra Bodum samt stentøjskrus, kaffeglas, opbevaringsdåser og serveringsbakke designet af Pernille Vea. Alle elementer i serien bærer Cirkelpigen.

De nye Cirkel kaffer lander i butikkerne i disse dage og vil blive markedsført i de kommende uger. 

 

Fakta om de nye Cirkel Kaffe produkter

  • 22 forskellige produkter fordelt på tre kvalitetsniveauer: Basic, midrange og premium
  • Den formalede kaffe findes stadig i serien, men nu kommer Cirkel Kaffe også i kapsler og hele bønner

Fakta om de danske kaffevaner:

  • På en gennemsnitlig dag drikker tre ud af fem kaffe.
  • 40% af de morgenkaffedrikkende danskere sværger til filterkaffe, men salget af kapsler er steget markant de senere år. 17% tyr til instant.
  • Morgenkaffe er mest udbredt i region Sjælland, mens vestjyderne drikker markant mere aftenkaffe end den gennemsnitlige dansker (kilde: Coops Mad-O-meter)

Nøgleord

Kontakter

Spørgsmål vedr. Cirkel Kaffe kan rettes til Marianne Giovanni Lundgreen, kategorichef i Coop, på tlf. 5159 4209


Spørgsmål vedr. non-food varer kan rettes til Jørn Willemann, kategorichef i Coop, på tlf. 5159 2978

Billeder

De 22 nye Cirkel Kaffe produkter
De 22 nye Cirkel Kaffe produkter
Download
Non-food Cirkel Kaffe produkterne udviklet af bl.a. Moccamaster, Pernille Vea og Bodum
Non-food Cirkel Kaffe produkterne udviklet af bl.a. Moccamaster, Pernille Vea og Bodum
Download
De 22 nye Cirkel Kaffe produkter
De 22 nye Cirkel Kaffe produkter
Download
Cirkelpigen
Cirkelpigen
Download

Information om Coop Danmark A/S

Coop Danmark A/S
Coop Danmark A/S
Roskildevej 65
2620 Albertslund

43864386

Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Vinderne af Produktprisen og Irma-Prisen 2025 er fundet4.9.2025 06:30:00 CEST | Pressemeddelelse

Sol over Gudhjem har, sammen med Kvickly og SuperBrugsen, igen sat dansk madiværksætteri i centrum med kåringen af vinderne i Produktprisen og den nye Irma-Prisen 2025, hvor vinderen nu kan se frem til at indgå i Irma-vareserien. Den spændende finale fandt sted på Coops hovedkontor i Albertslund, hvor lokale producenter med fokus på innovation, kvalitet og smag inden for kategorierne MAD, DRIKKE, KONFEKTURE og INNOVATION blev hyldet.

Invitation til pressen: Finalen i produktprisen og Irma-prisen på Coops hovedkontor i Albertslund28.8.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Den 3. september skal fem kyndige dommere finde dette års vindere af Produktprisen samt en vinder af den nye Irma-pris, som afholdes i samarbejde mellem Danmarks største kokkekonkurrence, Sol over Gudhjem og Kvickly og SuperBrugsen. For 12. år i træk kårer vi landets bedste, lokale produkter fra knap 100 passionerede gastronomer i kategorierne Mad, Drikke og Konfekture, samt årets innovative produkt, der hylder produkter med et fremtidigt potentiale. Et ekspertpanel bestående af nogle af Danmarks mest anerkendte kokke og fagfolk vil smage og vurdere alle tilmeldte produkter ud fra kvalitet, innovation og lokal historie. Hundredvis af produkter er smagt, og dommerne har nu udvalgt tre produkter i hver kategori, som nu skal dyste om titlen som vinder af Produktprisen 2025 på scenen på Coop Danmarks hovedkontor i Albertslund. Et nyt ben i Produktprisen: Irma-prisen Som noget nyt i år, er det nu også muligt at vinde Irma prisen. Vinderen af denne pris får mulighed for at få en plads på hyl

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye