800 butikker holder åbent hele julen

De fleste butikker er lukkede i helligdagene omkring jul.

Men 800 af Coops butikker holder åbent alle juledagene.

Det drejer sig om alle 350 butikker i Dagli´/LokalBrugsen, de fleste af Faktas 400 butikker og godt 50 Irma-butikker.

Der er lokale forskelle i åbningstiderne, så man tilrådes at tjekke tiden i sin lokale butik, men de fleste steder er åbningstiderne disse:

Juleaftensdag er der åben til klokken 12/14/15.

Den 25. og 26. december er der åben til klokken 18/20/21.

Og fra 27. december til onsdag den 30. december er der åbent som normalt.

Nytårsaftensdag 31. december er der åbent til klokken 16 og 1. januar til kl. 20

Yderligere information:

Direktør Jesper K. Andersen, Dagli´/LokalBrugsen 5159 3605

Direktør Stina Glavind, Fakta, 5159 4173

Direktør Søren Steffensen, Irma, 5221 2801

Coop.dk Shopping åbner ny online bogbutik6.9.2017 12:00pressemeddelelse

Onsdag den 6. september slår Coop.dk Shopping dørene op til en ny online bogbutik, hvor danskerne kan gå på opdagelse i alt fra bestsellere, krimier og biografier til børnebøger, fagbøger, kogebøger og rejsebøger. Butikken er ifølge Peter Gram Møller, kommerciel direktør i Coop.dk Shopping, et naturligt led i udviklingen af Coop.dk Shoppings overordnede strategi om, at være danskernes foretrukne online shoppingcenter. - Den fysiske bog er langt fra udkonkurreret af e-bøger og netlydbøger, udtaler Peter Gram Møller. - Det oplever vi i Coops fysiske butikker som Kvickly og SuperBrugsen. Ifølge Bog- og Litteraturpanelets seneste årsrapport, ”Bogen og litteraturens vilkår 2016”, som blev offentliggjort i september 2016, har boghandelen oplevet stærk konkurrence fra supermarkederne og internethandlen og det er denne tendens Coop.dk Shopping tapper yderligere ind i. Ifølge rapporten er produktionen af trykte bøger generelt stigende og fx er ny dansk skønlitteratur steget med mere end 50 % si