
Øget internationalisering giver boom i affiliate marketing

No-cure-no-pay lyder mottoet, der præcist beskriver det lukrative for en annoncør i affiliate marketing. Det internationalt klingende udtryk dækker over markedsføring på nettet, hvor forbrugerens rejse fra første klik på en bannerannonce til det endelige køb af eksempelvis et teleabonnement kan spores nøje. På den måde betaler man kun for markedsføringen, når den direkte resulterer i et salg. Et af de førende bureauer inden for affiliate marketing er Adservice, der fra hovedkvarteret i Aarhus laver online markedsføringskampagner i Danmark, resten af Norden og Tyskland. Virksomheden har i det seneste år oplevet en vækst på 75 procent og skabt 12 nye arbejdspladser i Aarhus. Adservice omsætter for et trecifret millionbeløb, og ifølge Casper Grud, CEO og medstifter, skyldes succesen i høj grad, at kunderne er begyndt at tænke internationalt.
– I de seneste år har vi oplevet en øget efterspørgsel fra vore traditionelle kunder i tele-, finans- og magasinbranchen på at skubbe deres affiliatekampagner ud over landegrænserne. Det gælder særligt de nordiske lande, hvor for eksempel danske kunder vokser ind i Sverige. De nordiske markeder bærer derfor på et stort vækstpotentiale inden for affiliate marketing i disse år,forklarer Casper Grud.
Annoncørerne henter nogle lavthængende frugter ved at kopiere eksisterende kampagner til andre lande. Særligt fordi mange af de medier, hvor reklamerne bliver vist, opererer i flere lande i forvejen. Adservices 29 medarbejdere er fordelt på fem nationaliteter, og over halvdelen arbejder kun med internationale kampagner.
Stort internationalt fokus
En af de annoncører, der har ønsket markedsføringsaktiviteterne spredt til de omgivende nordiske lande, er streamingtjenesten Viaplay, som har samlet sine affiliateaktiviteter hos Adservice.
– Affiliate marketing er en utrolig omkostningseffektiv markedsføringsmetode for os. Med Adservice som samarbejdspartner opnår vi rigtig gode resultater, der giver os en afgørende del af vores kunder. Vi besluttede i 2015 at lægge størstedelen af aktiviteterne hos Adservice, der viste de bedste resultater, og som samtidig havde erfaring på tværs af landegrænser. Viaplay vil i fremtiden udbygge samarbejdet med Adservice og forhåbentligt lave flere nyskabende kampagner, fortæller Maria Boelius, perfomance marketing specialist hos Viaplay i Sverige.
Viaplays vigtigste produkt er en sportspakke, der fra alle mobile og stationære enheder giver adgang til en bred vifte af de største sportsbegivenheder. Men det er forskelligt, hvordan Adservice når ud til forbrugeren i hvert land.
– I Finland er de vilde med Formel 1, så der fokuserer vi på de mange nyhedssites om motorsport, mens resten af Norden interesserer sig meget for fodbold. Det kræver indgående kendskab til medierne i de enkelte lande at sikre, at Viaplay får flest mulige nye kunder på tværs af de nordiske lande, hvilket vi sikrer os ved at ansætte og træne specialister fra de pågældende lande, forklarer Casper Grud.
Kontakter
Dennis ChristensenPressekontakt
Tlf:61677464dch@epicent.dkBilleder



Information om Adservice A/S

Rosenkrantzgade 23, 2. sal
8000 Aarhus C
Adservice er et af Nordens førende affiliate marketing-bureauer. Siden 2007, hvor Casper Grud og Øystein Åsebø grundlagde virksomheden, har Adservice oplevet enorm vækst. I dag varetager de 29 medarbejdere kampagner i Tyskland og Norden. www.adservice.com
Følg pressemeddelelser fra Adservice A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.