77 lejligheder klar til udlejning på de gamle togskinner i Aalborg

DEAS har netop indgået aftale med PKA og A. Enggaard om udlejning af 77 lejligheder på det gamle godsbaneareal i Aalborg. Torsdag den 27. december 2018 afholdes første åbent hus i prøveboligen på Godsbanen 45 for alle, der er interesseret.

PKA og A. Enggaard er i fuld gang med at opføre sidste etape i transformationen af Godsbanen. Når projektet står færdigt, vil i alt 247 udlejningsboliger, fordelt på tre lejlighedskomplekser og et hotel, stå klar. Nu udlejes første lejlighedskompleks, som står klar til beboerne den 1. marts 2019.

De 77 lejeboliger er fordelt på 3- og 4-værelses lejligheder, som alle har altan eller terrasse. Der er elevator i alle opgange og mulighed for parkering i parkeringshus 100 meter fra ejendommen. Beboerne får også nem adgang til det skønne private gårdrum, der skaber rammen om fællesskab og udendørs afslapning i grønne omgivelser.

”Med de nye lejeboliger fuldendes Godsbaneprojektet, som har en attraktiv placering centralt i byen og tæt på Østerådalen og Limfjorden. Vi ser frem til at hjælpe med at imødekomme efterspørgslen på attraktive lejeboliger i Aalborg,” siger Maivi Herup, udlejningschef i DEAS, der desuden skal stå for administrationen af de 247 boliglejemål.

En klar vision

Godsbanen har de seneste år været i rivende udvikling, hvor både uddannelsesinstitutioner, dagligvarebutikker og lejligheder er skudt op på Godsbanearealet, hvis udvikling Aalborg Kommune har haft en klar plan for. Visionen er at skabe et grønt byområde, der er baseret på sundhed og bæredygtige principper.

”Aalborg er en by i positiv udvikling. Vi forventer derfor en høj efterspørgsel på både lejeboligerne og hotelværelserne på Godsbanen, som dermed kan være med til at skabe et godt, langsigtet afkast for medlemmernes pensioner,” siger Nikolaj Stampe, ejendomschef i PKA.

Pensionskassens medlemmer har haft fortrinsret til boligerne.

Det nye attraktive og urbane bymiljø ved Godsbanen forventes fuldt udbygget i løbet af 2021-2022.

Læs mere på www.godsbanenaalborg.dk.

Udlejningschef Maivi Herup, DEAS, mobil 27 90 13 30

Ejendomschef Nikolaj Stampe, PKA, mobil 21 47 54 82

Afdelingschef Tom Johnsen, A. Enggaard, mobil 40 93 88 16

Kort om PKA

PKA administrerer pensioner for fire pensionskasser primært inden for social- og sundhedsområdet med godt 300.000 medlemmer og en formue på 275 mia. kr. PKA har investeret ca. 20 mia. kr. i danske ejendomme og ca. 2,6 mia. kr. i udenlandske ejendomme. Ambitionen er at øge investeringer i ejendomme til 30 mia. kr. frem mod 2020.

DEAS A/S er et af Danmarks førende ejendomsforvaltningsselskaber. Selskabet består af fem forretningslinjer: Ejendomsadministration, Asset Management, Facility Services, Udlejning og Offentlig-Privat Partnerskab (OPP). Vi tilbyder ydelser som administration af bolig- og erhvervsejendomme, ejer- og andelsboligforeninger samt management af butikscentre. Hertil kommer bygherrerådgivning, byggesagsadministration, energistyring, drift og vedligehold samt udlejning af bolig- og erhvervslejemål. DEAS administrerer over 2.000 ejendomme med ca. 79.000 lejemål i Danmark og har kontorer i København, Aalborg og Aarhus. DEAS A/S er et 100%-ejet datterselskab af DEAS Holding A/S.

2000 Frederiksberg, Danmark

+45 70 30 20 20http://www.deasgroup.com