700 butikker holder åben hele påsken

Mens de store supermarkeder holder lukket i helligdagene omkring påske, er der åbent hos fakta, Dagli´Brugsen og Irma alle dage

Der er hjælp at hente hele påsken, hvis man kommer til at mangle mad eller andre dagligvarer. Omkring 700 Coop butikker holder nemlig åbent hele påsken

339 Fakta-butikker, 312 butikker i Dagli´- og LokalBrugsen og 50 Irma butikker holder åbent alle dage i påsken.

Det betyder, at de også er åbent skærtorsdag, langfredag, påskedag og 2. påskedag, hvor alle de større butikker er lukkede.

Åbningstiderne kan variere i Dagli´Brugsen, men kan ses på opslag i de enkelte butikker.

I Fakta og Irma er åbningstiderne alle dage 8 – 21 med få lokale undtagelser.

FDB Møbler ansætter international salgschef4.6.2020 12:45:21 CESTPressemeddelelse

FDB Møbler har ansat Helle Maibohm i en nyoprettet stilling som international salgschef. Helle Maibohm, 50 år, har arbejdet mange år i design og interiørbranchen, blandt andet hos By Lassen, Rosendahl Design Group og Menu. Hun har bl.a. arbejdet med agenter og distributører, og har stor erfaring i det strategiske, taktiske og operationelle salg både i Danmark og på de internationale markeder. Helle har arbejdet mange år med retail, online, koncession og B2B markeder. Hos FDB Møbler skal hun videreudvikle FDB Møbler’s stigende omsætning, salgsstrategier og salgsredskaber både nationalt og internationalt. FDB Møbler planlægger ekspansion på eksportmarkederne, herunder de nordiske lande og på de europæiske markeder, ikke mindst i Tyskland. Yderligere information: Adm. direktør Ole Kiel, FDB Møbler A/S, 5159 2942 Ole.kiel@fdbmobler.dk Foto af Helle Maibohm til fri brug

Mere genanvendelse på vej: Mælkekartonen skal ikke længere brændes af29.5.2020 14:39:58 CESTPressemeddelelse

Danmark har EU’s absolutte bundplacering, når det gælder genanvendelse af mælkekartoner, men snart er det slut. De mere end 1 milliard kartoner, danskerne hvert år får mælk, yoghurt, tomater og andre madvarer i, skal ikke længere brændes, men omdannes til ny plastik og nyt pap. Tag et dybt kig i affaldsspanden. Drikker du lige så meget mælk, og spiser du lige så meget yoghurt som gennemsnittet, så smider du lidt mere end 4 kartoner ud om ugen. På et år bliver det til godt 200 kartoner – eller i alt 5,8 kilo emballage, som alene kommer fra kartoner brugt til mælk, yoghurt og andre mejeriprodukter. I Danmark er det i 97 ud af landets 98 kommuner »forbudt« at smide kartonerne til genanvendelse, men det bliver der snart lavet om på, skriver magasinet Samvirke. I dag bliver de 1 milliard kartoner, danskerne har sendt på forbrændingen, brændt sammen med det husholdningsaffald, der heller ikke bliver sorteret, men kan man genanvende kartonerne i stedet for at brænde dem af, er der et kæmpepot