700 butikker holder åben hele påsken

Mens de store supermarkeder holder lukket i helligdagene omkring påske, er der åbent hos fakta, Dagli´Brugsen og Irma alle dage

Der er hjælp at hente hele påsken, hvis man kommer til at mangle mad eller andre dagligvarer. Omkring 700 Coop butikker holder nemlig åbent hele påsken

339 Fakta-butikker, 312 butikker i Dagli´- og LokalBrugsen og 50 Irma butikker holder åbent alle dage i påsken.

Det betyder, at de også er åbent skærtorsdag, langfredag, påskedag og 2. påskedag, hvor alle de større butikker er lukkede.

Åbningstiderne kan variere i Dagli´Brugsen, men kan ses på opslag i de enkelte butikker.

I Fakta og Irma er åbningstiderne alle dage 8 – 21 med få lokale undtagelser.

Verdensberømt plantebaseret burger lander i Irma26.6.2019 11:00:00 CESTPressemeddelelse

Som det første supermarked i Danmark kan Irma nu tilbyde kunderne verdens mest populære og anderkendte plantebaserede burger, The Beyond Burger® fra Beyond Meat. Den er 100 procent plantebaseret, uden gluten og uden soya, kendt som den burger, der smager og ligner en kødbaseret bøf mest. Den kommer fra burgerens eget hjemland, USA, hvor den er et kæmpehit. ”Vi mærker en stærkt stigende efterspørgsel efter flere plantebaserede fødevarer af høj kvalitet. Med The Beyond Burger®, opfylder vi et stort ønske ikke alene fra vores veganske kunder, men også fra det stigende antal forbrugere, der skærer lidt ned på kødet og supplere med plantebaserede alternativer,” siger Søren Steffensen. The Beyond Burger® sælges sammen med kød fra slagterafdelingerne i Irma fra 8. juli. Tal fra Coop Analyse viser, at danskernes interesse for plantebaserede varer er 3-doblet siden 2012. Og fra 2017-2018 steg salget med 18 procent. https://coopanalyse.dk/analyse/02_377-vegi-varer-salg/ https://coopanalyse.dk/an