Too Good To Go ApS

7-Eleven indgår landsdækkende samarbejde med Too Good To Go

Del

Fra og med i dag kan man købe lykkeposer med overskudsmad i 7-Eleven-butikker over hele landet. Lykkeposerne forhandles via madspildsappen Too Good To Go, og der bliver to forskellige slags at vælge mellem.

Mens Corona har sat det meste af landet i stå, har der været godt gang i hjulene hos både Too Good To Go og 7-Eleven. De to parter har brugt de seneste uger på at oprette samtlige 7-Eleven-butikker i Too Good To Go-appen, og dermed kan man fra i dag redde lykkeposer med overskudsvarer i 7-Eleven-butikker over hele landet.

Det landsdækkende samarbejde bliver skudt i gang efter en testperiode i udvalgte 7-Eleven-butikker på DSB-stationer. En testperiode, der ifølge Maria Gervig, Commercial Director hos 7-Eleven, er gået over al forventning.

“Bekæmpelse af madspild har meget høj prioritet hos 7-Eleven. Det er ganske enkelt meningsløst at smide god mad ud set ud fra både sociale, miljømæssige og økonomiske betragtninger. Derfor er vi meget glade for, at vi har fundet en løsning, der kommer alle til gode. Vores kunder får en virkelig god deal, mindre spild er penge sparet, og vi giver miljøet en hjælpende hånd. Særligt sidstnævnte har stor betydning for os, og derfor føles det ekstra godt, at vi nu også på denne front kan føle stolthed over at afhjælpe et miljøproblem,” siger Maria Gervig

I testperioden er der blevet reddet lige knap 24.000 lykkeposer med overskudsvarer. Det er 60 ton sparet CO2e, hvilket svarer til 262 flyveture fra København til London.

Landechef for Too Good To Go i Danmark, Heidi Boye, er derfor meget begejstret over, at samarbejdet nu fortsætter på fuld styrke.

“7-Elevens lykkeposer har været særdeles populære blandt vores brugere i de butikker, hvor vi har testet konceptet. Så vi er selvfølgelig meget glade for, at vi nu kan give hele landet mulighed for at bekæmpe madspild på en sjov måde. Når så mange butikker går sammen, flytter det virkelig noget i det store madspildsregnskab, så 7-Eleven kan være super stolte af indsatsen,” siger Heidi Boye, landechef for Too Good To Go i Danmark.

Lykkeposerne vil være tilgængelige i 7-Eleven-butikker i både byerne, på tankstationer og på togstationer - dog ikke i de små perronbutikker.

Alle butikker kommer til at tilbyde to forskellige slags lykkeposer: En pose med bagværk og en pose med blandede varer.

For yderligere information:

Tanja Møller Andersen, PR-ansvarlig for Too Good To Go, tlf. 81 77 37 18, presse@toogoodtogo.dk

Sophie Marker, pressekontakt for 7-Eleven, tlf. 25 85 16 05, sophie@help-pr.dk

Nøgleord

Kontakter

Billeder

Vedhæftede filer

Information om Too Good To Go ApS

Too Good To Go ApS
Too Good To Go ApS
Landskronagade 66
2100 København Ø

81773718http://toogoodtogo.dk

Om Too Good To Go

Madspildsappen Too Good To Go blev lanceret i 2016, og de nu over 22 mio. brugere har siden da reddet mere end 36 mio. måltider, hvilket svarer til over 91.000 ton sparet CO2. Appen har dermed gjort en væsentlig forskel i kampen mod madspild i de 15 lande, hvor appen er aktiv.

I appen kan man redde lykkeposer/bokse med overskudsmad fra bl.a. supermarkeder, restauranter, caféer og bagerier.

Too Good To Go har sideløbende iværksat flere oplysningstiltag for at fremme viden om madspild. Virksomheden har bl.a. lanceret enuddannelsesportal om madspild og står bag en omfattende datomærkningskampagne, som har fået en række af de største danske fødevareproducenter til at føje “ofte god efter” til “bedst før”-datomærkningen.

Læs mere om Too Good To Go her

Om 7-Eleven

I Skandinavien drives 7-Eleven af Reitan Convenience, som er en del af Reitangruppen A/S – en af Skandinaviens ledende aktører inden for dagligvare- og conveniencehandel. I Danmark har 7-Eleven været etableret siden 1993, hvor den første butik åbnede på Trianglen på Østerbro i København. 7-Eleven har i dag 172 butikker fordelt rundt om i landets storbyer, i provinsen, i storcentre, i Københavns lufthavn og på DSB-togstationer.

I 2019 vandt 7-Eleven Danmark prisen for verdens bedste convenience-koncept, da kæden blev hædret med den prestigefyldte ’Nacs International Convenience Retailer of the Year Award’.

Følg pressemeddelelser fra Too Good To Go ApS

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Too Good To Go ApS

Et år efter lanceringen: ‘Ofte god efter’-initiativet har medført en række lignende tiltag i Europa26.2.2020 06:00:00 CETPressemeddelelse

For præcis et år siden fik Too Good To Go en række danske fødevareproducenter med på at føje ‘ofte god efter’ til ‘bedst før’-datomærkningen for at mindske madspild. Tilføjelsen er siden blevet indført på en lang liste af velkendte produkter, og initiativet har spredt sig til bl.a. Tyskland, Schweiz og Frankrig. Målet er nu at få større fokus på datomærkningerne på EU-niveau.

Lidl og Too Good To Go udvider samarbejdet: 121 Lidl-butikker tager kampen op mod madspild7.11.2019 06:00:00 CETPressemeddelelse

Fra i dag kan madspildsvirksomheden Too Good To Go bryste sig af at have indgået et landsdækkende samarbejde med dagligvarekæden Lidl. Discountkæden bliver den første med et landsdækkende initiativ mod madspild, hvor kunder kan købe poser med overskudsmad til en reduceret pris i samtlige af Lidls 121 butikker i Danmark. Samarbejdet er det største af sin slags i Too Good To Go’s levetid i Danmark.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum