Frederiksberg Centret kåret som Nordens bedste shoppingcenter 2016

I aftes var mere end 170 repræsentanter fra den skandinaviske shoppingcenterbranche samlet til kåringen af ’Nordens Bedste Shoppingcenter 2016’ i Tivolis Congress Center.

Frederiksberg Centret løb med prisen ’Nordens Bedste Shoppingcenter 2016’. Det er første gang nogensinde, at et dansk shoppingcenter vinder den fornemme pris, der uddeles af NCSC (Nordic Counsils of Shopping Centers).

Frederiksberg Centret er ejet af Danica Pension og Lægernes Pensionskasse. Centret administreres af DEAS, som er Danmarks største center manager med en portefølje på 17 shoppingcentre fordelt over hele landet.

”Vi er utrolige stolte over, at Frederiksberg Centret er det første danske shoppingcenter, som bliver kåret til sådan en fornem og eftertragtet pris. Prisen har stor betydning for os, da det bekræfter, at et dansk shoppingcenter kan være med til at inspirere den internationale detailbranche”, siger ejendomschef Eva Handest hos Danica Pension.

Frederiksberg Centret har gennemgået en gennemgribende ombygning og udvidelse med 20.000 m2, der blev afsluttet i 2015. Siden ombygningen har centret høstet en række internationale priser.

”Det er fantastisk, at Frederiksberg Centret nu er kåret som både Danmarks, Nordens og Europas bedste shoppingcenter. Det er vi som manager for centret meget beærede over. Vi vil fortsætte med at udvikle centret, så det kan bevare sit høje internationale niveau – til glæde for centrets kunder, ejere og lejere”, siger afdelingsdirektør Finn Sture Madsen med ansvar for center management i DEAS.

Professionel jury bag prisen
En professionel jury har vurderet Frederiksberg Centret ud fra følgende seks kriterier: Accessibility, Content, Architecture, Management, Marketing og Financials. Centret var oppe imod stærke konkurrenter, herunder Itis Shopping Centre (Finland), Strømmen Storsenter (Norge) og Täby Centrum (Sverige).

I sidste uge kårede den globale tidsskrift RLI (Retail Leisure International) Frederiksberg Centret til ’Bedste Renoverede Shoppingcenter’. Tidligere på året vandt centret prisen som ’Europas Bedste Shoppingcenter 2016’, som uddeles af ICSC (International Council of Shopping Centers). Og i oktober 2015 blev centret kåret som ’Danmarks Bedste Shoppingcenter’ af Detail-forum, NCSC og ICP A/S.

Et topmoderne og attraktivt shoppingcenter
Det var flotte ord, som blev givet i motiveringen for kåringen af Frederiksberg Centret som ’Nordens Bedste Shoppingcenter 2016’:

• ”Vinderen af titlen som Nordens bedste shoppingcenter kan karakteriseres som et topmoderne attraktivt citycenter, som med et veldisponeret og unikt butiksmix inden for mode, livsstil og bespisning og en moderne indretning har skabt en shoppingdestination til glæde for både gamle og nye kunder.”

• ”Med fokus på både det indvendige og udvendige design samt de små unikke detaljer, som vaskene på toiletterne og de store udvendige facader, har centret formået at forbedre atmosfæren og forkæle kunderne ved at give dem en unik oplevelse ud over deres shoppingoplevelse.”

• ”Centret er meget bevidst om at være miljøvenligt og har implementeret solcelleanlæg på taget. Kunderne har i den grad taget dette center til sig – besøgstallet er steget med 20% siden etableringen og er fastholdt på et meget højt niveau – også under den økonomiske tilbageholdenhed, som alle ellers har kunnet mærke.”

• ”Centret er fuldt udlejet og har lang venteliste af potentielle lejere. Med en placering i et område, hvor befolkningstætheden er størst i Norden og med direkte adgang fra metrostationen, er der gode udsigter for centret i de kommende årtier.”

Finn Sture Madsen, afdelingsdirektør, DEAS, mobil 27 90 10 28

DEAS A/S er et af Danmarks førende ejendomsforvaltningsselskaber. Selskabet består af fem forretningslinjer: Ejendomsadministration, Property Asset Management, Facility Services, Mæglervirksomhed – via DEAS Erhverv og DEAS Bolig – og Offentlig-Privat Partnerskab (OPP). DEAS administrerer og udvikler bl.a. 17 shoppingcentre, primært ejet af Danica Pension. Vi tilbyder også administration af bolig- og erhvervsejendomme samt ejer- og andelsboligforeninger. Hertil kommer bygherrerådgivning, byggesagsadministration, energistyring, drift og vedligehold, udlejning af bolig- og erhvervslejemål samt salg og vurdering af erhvervsejendomme og boliger. DEAS A/S er et 100%-ejet datterselskab af DEAS Holding A/S.

Thomas Thalbitzer, center manager, og Vibeke Qvist, marketing manager, begge fra Frederiksberg Centret, modtog på centrets vegne prisen som 'Nordens Bedste Shoppingcenter 2016'.