56 nye ladepunkter til Vordingborg Kommune

Vordingborg Kommune har netop afgjort sit udbud vedrørende opsætning af offentlige ladestandere. OK a.m.b.a er én ud af to vindende ladeoperatører, som skal hjælpe med at sikre gode betingelser for elbilisterne

Foto: OK.

Flere og flere bilister vælger at køre i elbil, og det stiller krav til opladningsmulighederne – også i Vordingborg Kommune. Derfor har kommunen netop gennemført første tilbudsindhentning, og det betyder, at de to vindende ladeoperatører, OK og Clever, skal opsætte ladestandere i kommunen ved offentlige bygninger og udvalgte havne.

Det glæder Anders J. Andersen, formand for kommunens Klima- og Teknikudvalg, som understreger vigtigheden i at tilbyde gode betingelser til elbilisterne.

”Vi har høje ambitioner i Vordingborg for vores klimaindsats og vil gerne gøre det nemmere også for borgerne at vælge energirigtige løsninger. Så jeg er meget glad for, at vi nu kan sætte gang i første etape af opsætningen af ladestandere,” Anders J. Andersen, formand for kommunens Klima- og Teknikudvalg.

Hos OK ser markedsdirektør, Kenneth Risborg Korsgaard, også frem til at sætte gang i udrulningen af ladestandere i Vordingborg. Opsætningen af flere ladestandere skal ikke alene gøre det nemmere, men også mere attraktivt for bilister at vælge elbilen.

”Vi har allerede ladestandere sat op i Vordingborg Kommune, blandt andet ved Superbrugsen i Stege. Og vi kan se, at brugen af ladestanderne vokser i takt med, at flere og flere elbilister kommer til. Derfor er vi både glade og stole over at opsætte endnu flere ladestandere på forskellige offentlige lokationer i Vordingborg til gavn for både nuværende og kommende elbilister,” siger Kenneth Risborg Korsgaard, der er markedsdirektør hos OK.

De tre parter har underskrevet kontrakterne, og i den kommende tid vil der blive udarbejdet en konkret plan for opsætningen. Forventningen er, at de første ladestandere allerede står klar i efteråret.

Fakta om udbuddet:

• OK har vundet én ud af tre delaftaler svarende til 56 ladepunkter, hvoraf 48 ladepunkter er AC-opladning mellem 11-22 kW og 8 ladepunkter er DC-opladning op til 75 kW.

Rikke Bue LaumarkKommunikationskonsulent

ribl@ok.dk
  • OK er et bredt funderet energiselskab for private og erhverv. På hylderne er alt fra brændstof og ladestandere til grøn el og varmepumper.
  • OK a.m.b.a. er et dansk andelsselskab og tæller udover moderselskabet OK datterselskaber som Kamstrup, EnergiData og OK Energiteknik.
  • OK omfatter mere end 675 tankstationer, mere end 220 vaskehaller samt 80 Truck Diesel stationer, og OK er således Danmarks største tankstationskæde.
  • OK har tre biogasstationer og lægger desuden tankstationer til fire af Everfuels brint-tankanlæg

Følg pressemeddelelser fra OK

Flere pressemeddelelser fra OK