+VonBülow.co

54 nye boliger, nyhedsinformation på mobilen og festweekend for beboerne - sådan markerer Sorø Boligselskab sit 75års jubilæum

Knap hver 3. af Sorø by's 8.000 indbyggere bor til leje i Sorø Boligselskab. Og med 1.400 boliger er boligselskabet den absolut største udlejer i Sorø, Frederiksberg og Pedersborg. 75 års jubilæum fejres i den kommende weekend.

Sorø Boligselskab er i det seneste år blevet bestormet af unge familier fra det storkøbenhavnske, som gerne vil bo i sunde boliger til fair huslejer midt på Sjælland med hurtig transport til hovedstaden.

"Vores venteliste rummer nu 2.400 mulige lejere. Det er et imponerende tal, som både er godt og skidt. Det er jo dejligt, at vi er eftertragtet, men det er skidt, at vi ikke kan bygge boliger så hurtigt som efterspørgslen stiger", siger boligselskabets formand Gert Hansen.

Beboerne får nyhederne på mobilen

For at øge kommunikationen og gennemsigtighed i beslutningerne har Sorø Boligselskab i forbindelse med jubilæet lanceret en nyhedsportal, der er designet til både smartphone, tablets og pc. Boligselskabet er i øvrigt et af de eneste selvstændige boligselskaber i Danmark, der har dette.

Beboerne kan lægge sbnyt.dk som et lille "app-ikon" på forsiden af deres smartphone, så de nemt kan følge med i nyhedsstrømmen. Og de kan tilmelde sig automatisk nyhedsinformation, så de får en mail med link direkte til nyheden, når der er nyt fra deres afdeling eller fra boligselskabet.

"Vi skal være et moderne boligselskab, som tilbyder sunde og tidsvarende boliger til en mangfoldighed af beboere. Vi har bl.a. overvejet, hvordan vi kan få fibernet ind i kommende byggerier. Og vores nyhedsportal er et udtryk for, at vi gerne vil have en tidssvarende kommunikation med beboerne", fortæller Gert Hansen som har været formand for Sorø Boligselskab siden 2013.

54 nye boliger på vej - ønsket er endnu flere

Byggeplanerne er færdige, og der forhandles lige nu med entreprenøren om endelig byggekontrakt på 24 familieboliger på mellem 90 og 110 m2. På Frederiksberg tæt på Sorø Station. Byggeriet forventes at gå i gang i 2018.

I den anden ende af byen, i Pedersborg forhandles der også om opførsel af 30 mindre boliger på mellem 28 og ca. 60 m2. Her forventes byggeriet også igangsat i 2018.

"Vores største jubilæumsønske er at få tilladelse til at opføre endnu flere!", lyder ønsket fra formanden.

For fuld musik

Boligselskabet har inviteret alle lejere til et par dage med hygge og fællesskab. En gruppe beboere har gennem det seneste halve år planlagt festligholdelsen af jubilæet. I weekenden den 2 & 3 september går det løs med en masse aktiviteter, trylleri, madcirkus, BMX, film og meget mere. Festlighederne strækker sig over 30 timer med masser af musik.

Søndag den 3. september åbnes dørene for alle, som har lyst til lidt Dixie/New Orleans Jazz. Det foregår ved Parnas fra kl. 12:00 - 14:00 og er gratis for alle.

Formand for Sorø Boligselskab
Gert Hansen
Mobil: 2083 0422

Information om +VonBülow.co

+VonBülow.co
For MUFF Advokater, Alfavej 4C, 3250 Gilleleje
3250 Gilleleje

48 30 31 00https://www.muffadvokater.dk

MUFF Advokater har i 40 år leveret landsdækkende rådgivning og skræddersyede løsninger til klienter over hele landet. Fra kontoret i Gilleleje føres sager i både Østre- og Vestre landsret, og der tilbydes sparring til store og små virksomheder, rådgivere og andre advokater i branchen, som aktivt søger MUFF Advokaters kompetencer. I dag er der tre partnere i MUFF Advokater med Karin Muff som seniorpartner og advokaterne Sofus Borch Schaufuss og Rasmus Sjølund, som blev partnere i hhv. 2019 og 2021.

Følg pressemeddelelser fra +VonBülow.co

Flere pressemeddelelser fra +VonBülow.co