500.000 kr. fra Irma til Mødrehjælpen

Kunstdåse af Julie Nord skaber stor donation fra Irma til gravide, forældre og børn, der har det svært

Kunderne i Irma har været så begejstrede for den seneste udgave af de traditionsrige kunstdåser, at det har resulteret i et overskud på 500.000 kr.

Pengene har Irma besluttet at donere til Mødrehjælpen, der hjælper gravide, forældre og børn i svære livssituationer.

2014-dåsen og den tilhørende indkøbspose var skabt af den anerkendte danske kunstner, Julie Nord.

”Jeg er meget glad for at salget af min Irmadåse har givet Mødrehjælpen et pænt beløb! De gør et super vigtigt og prisværdigt arbejde med at støtte udsatte kvinder og børnefamilier i deres nærområder! ” siger Julie Nord.

I Mødrehjælpen siger Mads Roke Clausen, direktør i Mødrehjælpen:

”Jeg er taknemmelig og glad over, at Mødrehjælpen er modtager af overskuddet fra salg af Irmas kunstdåse. De 500.000 kr. vil blive omsat til konkret rådgivning og hjælp til børnefamilier og gravide i svære livssituationer.”

”Kunstdåserne er en af de stærke traditioner i Irma, som vi ved, at mange af vore kunder værdsætter. Vi er stolte over, at vi kan videreføre den med nogle af vore tids absolut bedste billedkunstnere – og samtidig støtte det vigtige arbejde, som Mødrehjælpen står for,” siger kædedirektør Jesper Uggerhøj, Irma.

Om en uge afslører Irma, hvem der står bag den næste kunstdåse, som frigives til salg den 22. november.

Det var Per Arnoldi, der stod for den første dåse for over 40 år siden. Siden har bl.a. Henry Heerup, Carl-Henning Pedersen, Tal R og John Kørner skabt kunstdåser for Irma.https://irma.dk/om-irma/irma-og-kunsten/irmas-kunstdaaser-2015

Yderligere information: Kædedirektør Jesper Uggerhøj, 2680 0618

SuperBrugsen får ny kædedirektør8.11.2017 15:00pressemeddelelse

Formatdirektør Mikkel Banke Karlsson, SuperBrugsen, er udnævnt til konceptdirektør i Coop. Som hans afløser er udpeget Jesper K. Andersen, der i dag er formatdirektør for Dagli´- og LokalBrugsen. Mikkel Banke Karlsson, 43 år, kommer til at spå i spidsen for udviklingen af butikskoncepter, der skal sikre størst mulig synergi i Coop. Han har været formatdirektør i SuperBrugsen siden 2016, og var før da salgs- og sortimentsdirektør for kæden. Jesper K. Andersen, 46 år, har været formatdirektør for Dagli´- og LokalBrugsen siden 2013, og har haft en lang karriere i Coop, som bl.a. salgschef i SuperBrugsen, salgsdirektør og varehusdirektør i Kvickly. En ny formatdirektør for Dagli´- og Lokalbrugsen ventes udpeget inden årsskiftet. Jesper K. Andersen og Mikkel Banke Karlsson begynder i deres nye funktion 1. januar 2018. Yderligere information: Mikkel Banke Karlsson, 5221 3612 Jesper K. Andersen, 5159 3605