5 millioner Lotto kroner rigere: ”Folk leder fortsat efter vinderen, men der er kun en håndfuld, som ved, at det er mig!”

I en lille, fynsk by blev der for nyligt solgt en Lotto-kupon, der viste sig at være 5.000.000 kroner værd, og der bliver flittigt gættet på, hvem der mon har vundet pengene… og det kan de blive ved med, hvis det står til vinderen, som gerne vil være anonym.

En ældre, sparsommelig fynbo vandt for nyligt 5.000.000 kroner i Lotto. Han har kun fortalt om den store gevinst til de allernærmeste, og han har ikke tænkt sig, at dem, han ikke har sagt det til, selv skal kunne regne det ud.

”Ha… Det er sjovt at høre, hvad der sådan bliver sagt. Folk leder fortsat efter vinderen, men der er kun en håndfuld, som ved at det er mig,” fortæller fynboen med et stille grin.

Den sparsommelige fynbo indrømmer, at han af og til selv har svært ved at tro på, at det ER ham, der har vundet de mange penge.

”Min kone og jeg fattede det slet ikke, da vi vandt. Det gør vi vel stadig ikke. Jeg kan ikke rigtigt forholde mig til, hvad fem millioner kroner er. Måske, hvis jeg fik dem i hånden?” spekulerer han.

Større julegaver

Han planlægger at holde gevinsten hemmelig ved i første omgang ikke at bruge af dem.

”Vi har allerede en bil, huset er betalt og renoveret… men det kan da være, at der bliver lidt til børnene. Det kan godt være, at julegaverne bliver lidt større i år,” siger han.

Den ældre mand fortæller også, at han måske vil bruge nogle af pengene til en rejse eller to for ham og konen, men derudover har han ikke store planer – udover at fortsætte, som han plejer. Blandt andet ved at spille Lotto, selv om han reelt ikke har brug for at vinde mere.

”Jada. De kender mig jo godt nede hos købmanden, hvor jeg plejer at spille Lotto, og det ville jo være underligt, hvis manden pludselig holder op, ikke? Nej, man skal ikke lige afsløre sig. En skønne dag kommer det nok ud, men jeg tror, at der går et stykke tid, inden nogen opdager, at det er mig,” siger den endnu anonyme fynbo.

Om Lotto:

Lotto startede d. 7. oktober 1989 og trækkes fast hver lørdag aften. Siden 2015 har Lotto haft en Millionærgaranti, der betyder, at der hver uge desuden bliver trukket lod om 2x1 mio. kr. blandt alle spillede rækker. Den højeste gevinst blev vundet i 2008, hvor en heldig spiller fra København vandt 38.564.007 kr.