49.496.882 kroner rigere: Ægtepar går på tidlig pension og køber nyt hus med plads til hele familien - ”Det er fuldstændigt vanvittigt!”

Et ægtepar fra Midtsjælland vandt små 50 millioner kroner i Joker og var HELT rundt på gulvet i nogle uger, men nu er ”hverdagen” så småt ved at være tilbage igen. ”Træerne vokser jo ikke ind i himlen, og verden ændrer sig ikke, fordi der kommer penge ind på kontoen,” siger manden.

Et ægtepar fra Midtsjælland insisterer på at fortsætte hverdagen som sædvanligt – selv om alt er ændret: Siden Joker-gevinsten på 49.496.882 er gået ind på kontoen er parret holdt op med at arbejde, har købt nyt hus (kontant), har afbetalt al gælden, og har lige så mange penge på kontoen, at de kan købe hvad de vil, når de vil, men bortset fra det, så fortsætter hverdagen som vanligt.

”Hverdagen går jo videre. Den bliver bare lidt nemmere økonomisk. Men konen køber stadig genbrug på kræmmermarkeder, og vi drikker den samme vin til aftensmaden,” fortæller manden stille og roligt.

Han indrømmer gerne, at han til at starte med overhovedet ikke kunne tage det lige så afslappet.

”De første tre uger kunne vi jo slet ikke kapere det. Vi sov dælme ikke godt. Det var fuldstændigt vanvittigt. Vi fattede ikke en brik. Det er jo et svimlende beløb. Og selv om jeg skrev det ned på et stykke papir, så kunne jeg slet ikke rumme alle de nuller, men så kom Danske Spils millionærrådgiver ud, og han hjalp til med at få det hele sat i de rigtige kasser,” fortæller han.

”Og siden er det ellers gået slag i slag. Pengene er kommet ind på kontoen, vi har fået investeret i aktier og obligationer, fået betalt alt vores gæld og vi har fået købt et hus,” fortæller han.

Ægteparret havde i forvejen kigget på nyt hus, men manden indrømmer gerne, at det nu er endt med et nyt hus i en helt anden prisklasse, end de oprindeligt kiggede på.

”Ja, det blev et noget større hus, så vi kan have besøg af hele familien med børn og børnebørn på en gang,” siger han.

Hvad ville du gøre?

”Alle spørger jo sig selv på et eller andet tidspunkt: ’Hvad ville jeg gøre, hvis jeg vandt så mange penge?’ Vi havde også snakket om det, og vi vidste kun, at vi ville holde op med at arbejde. Ellers havde vi ikke fantasi til at forestille os noget. Vores primære ønske er bare, at vi skal have, så vi har rigeligt i hverdagen og hvis vi falder over noget, som vi vil have, så skal vi kunne købe det, og det kan vi nu. Vi kommer ikke til at mangle noget,” lover manden.

Og det gør familien nok heller ikke lige med det første: Børnene har fået det arveforskud, de må – og de nåede såmænd også at få nogle julegaver, der var en hel del større end sædvanligt. Det var nemlig sådan, ægteparret breakede nyheden om den store gevinst overfor familien.

”Det var os, der holdt jul, og vi havde jo gået som katten om den varme grød hele dagen, lige indtil vi begyndte at dele gaver ud. Nej, der var ingen bløde gaver i år. Der var både penge og alt muligt andet. De spurgte allesammen, hvorfor de skulle have så store gaver, og så fortalte vi det. Og så blev der jublet!” fortæller manden.

Fortsætter med Lotto

Han glæder sig til at begynde på sin nye hverdag, og han ved selvfølgelig godt, at den bliver noget anderledes end hidtil.

”Det er dejligt. Vi kan gøre, hvad vi vil, uden at være afhængige af, at vi skal stå op for at skrabe pengene sammen. 49 millioner er jo så vanvittigt et beløb, at vi ville blive helt stressede, hvis vi skulle nå at bruge dem, inden vi stiller træskoene,” siger han og tilføjer, at han vil fortsætte med at spille Lotto, men han håber faktisk, at det er nogle andre, der vinder den store gevinst næste gang.

”Det vil være mest fair,” som han siger.

Om Joker

Joker er et tillægsspil i Lotto. Det vil sige, at du kun kan købe Joker sammen med din Lotto-kupon. Joker giver dig altid en ekstra vinderchance på min. 2 mio. kr.