49-årige Anja C. Jensen er ny næstformand for private HK’ere

Medlemmerne af HK Privat har fået ny næstformand. Anja Camilla Jensen er oprindelig uddannet receptionist og kommer fra en stilling som forhandlingskonsulent i Kost- og Ernæringsforbundet

Anja Camilla Jensen er ny næstformand i HK Privat. Foto: Lisbeth Holten

49-årige Anja Camilla Jensen er ny næstformand for de 110.000 medlemmer i HK’s største sektor, HK Privat.

Posten har været ledig, siden forgængeren, Marianne Vind, stillede op og blev valgt til Europa-Parlamentet for Socialdemokratiet i foråret.

Anja Camilla Jensen blev valgt uden modkandidater på HK Privats ordinære kongres i Kolding den 8.-10. september. Den nye næstformand er oprindelig uddannet receptionist, men kommer fra en stilling som specialkonsulent i forhandlingsafdelingen i Kost- og Ernæringsforbundet. Hun har bl.a. også siddet i Frederiksbergs kommunalbestyrelse for Socialdemokratiet i årene 2009-2013 og 2015-2018.

På kongressen blev 60-årige Simon Tøgern også genvalgt som formand uden modkandidater. Han blev valgt til posten første gang i 2011.

Download
Simon Tøgern blev genvalgt som formand, mens Anja C. Jensen er ny næstformand i HK Privat efter fagforeningssektorens kongres i Kolding. Foto: Jeppe Carlsen

Anja Camilla Jensen

• 49 år
  • Ny næstformand for HK/Privat
  • Kommer fra en stilling som specialkonsulent i forhandlingsafdelingen i Kost- og Ernæringsforbundet
  • Tidligere blandt andet faglig sekretær i HK Handel Hovedstaden; faglig sekretær i 3F Hotel & Restauration, samt medlem af kommunalbestyrelsen i Frederiksberg Kommune for Socialdemokratiet (2009-2013 og 2015-2018).
  • Uddannet receptionist

Simon Tøgern

• 60 år
  • Formand for HK/Privat siden 2011
  • Tidligere blandt andet formand for HK It, medie & Industri Hovedstaden; faglig sekretær i HK København og kredssekretær i Grafisk Forbund.
  • Uddannet reprokopist