4 tips til at få bedre styr på økonomien

Har du også en smule svært ved at holde styr på din økonomi? Bare rolig! Du er langt fra den eneste. Derfor får du herunder hele 4 tips til, hvordan du får bedre styr på økonomien. Læs desuden mere hos Navibanker.com

Skab et overblik over dine udgifter

Det første du skal gøre, når du ønsker at få bedre styr på din økonomi, er, at skabe et overblik over dine udgifter. Hvis du bor alene, kan du eksempelvis lave en liste over din husleje, dine indkøb og forsikringer. På denne måde får du en helt klar oversigt over, hvor mange penge, du skal af med om måneden. Herefter kan du så regne ud, hvor mange penge du har til rådighed efter, dine regninger er betalt.

Overvej hvad der kan undværes

Der er enormt mange danskere, der har et overforbrug - nogle har råd til det, andre har ikke. Hvis du er en af dem, der ofte impulskøber ting, du egentligt ikke har råd til, er det tid til at tage dine beslutninger op i revision. Når du ønsker at få bedre styr på økonomien, skal du overveje, hvad der egentligt kan undværes. Hvis du eksempelvis bruger for mange penge på madvare, kan du lave en madplan, hvor du kun handler specifikt ind efter denne. Gør du dette, har du råd til alle mulige andre ting, der betyder mere for dig! Lav en oversigt over, hvad du bruger dine penge på, og om noget af dette egentligt kan undværes.

Søg tilbud

Det er en gammel kending: tilbuddene. Du får garanteret selv massevis af tilbudsaviser ind ad døren hver eneste uge. Måske er du endda en af dem, der smider dem direkte ud, så snart du får dem ind af døren. Dette kan være en stor fejl, hvis du ønsker at få mere styr på økonomien. Som førnævnt har mange danskere et stort overforbrug af især madvarer og tøj. Du behøver dog ikke skære ned på dit forbrug for at kunne få en bedre økonomi. Alt du skal gøre er, at finde de varer, du ønsker, til den billigste pris! Søg forskellige tilbud.

Lav en opsparing

Sidst, men bestemt ikke mindst, er det altid en god ide at have en opsparing, hvis man ønsker at få bedre styr på sin økonomi. En opsparing behøver ikke nødvendigvis være en konto med et specielt formål. En opsparing er for mange et rart sikkerhedsnet, der er der til at gribe en, hvis det står skidt til økonomisk. Du behøver ikke sætte en masse penge til side for at have en succesfuld opsparing. Det handler blot om, at du prioriterer at sætte penge til side, fremfor at bruge dem, så snart du får dem i hænderne.

Derfor investerer mange virksomheder i værktøjer til tidsregistrering3.10.2022 06:00:00 CEST | Aktuelt

Når man driver virksomhed, er det vigtigt, at man så vidt muligt forsøger ikke at overlade noget til tilfældighederne. Derfor er det også vigtigt, at man har gode værktøjer, der kan hjælpe med at sikre, at dette ikke sker. Blandt andet er det vigtigt, at man har et værktøj, der kan bruges til tidsregistrering, hvis man driver en forretning, der lever af at sælge tid. Gør den det, er det nemlig vigtigt, at man sørger for at fakturere al den tid, der bliver brugt – ellers kan rigtig mange penge ende med at gå tabt. Mange virksomheder bruger ikke et værktøj til tidsregistrering Der er rigtig mange danske virksomheder, der slet ikke gør brug af et værktøj til tidsregistrering. Det er bestemt en skam, at det forholder sig på denne måde. Det betyder nemlig, at der er mange virksomheder, der ikke får faktureret al den tid, de bruger. Årsagen til dette er, at de er nødt til at gætte sig frem til, hvor lang tid, der er blevet brugt på en opgave. Hvis det sker flere gange om dagen med flere fors

Køb af cykelskur til virksomhed: Dette skal du overveje27.9.2022 06:00:00 CEST | Blog

Har du fået til opgave et indkøbe et eller flere cykelskure til en virksomhed? I så fald er der en række overvejelser, der er vigtige at gøre sig først. Der findes nemlig et hav af cykelskure på det danske marked, men ikke alle vil være et ideelt valg for dig. Er der tale om et cykelskur, der skal bruges af en virksomhed, stilles der sædvanligvis andre krav, end hvis det skal bruges hjemme. Samtidig er der også en lang række valgmuligheder at vælge mellem, hvilket understreger, at der er flere aspekter, der skal tages op til overvejelse. Åbent eller lukket? Først og fremmest bør det overvejes, om virksomheden skal have et åbent eller lukket skur. Der er fordele og ulemper ved begge dele, hvorfor der skal vælges ud fra, hvad der er mest hensigtsmæssigt. Vælger man et åbent skur, er det let for de ansatte at tilgå deres cykler. Vælger man et lukket skur, bliver det en tand mere besværligt, men cyklerne er bedre sikret. Hertil skal man dog også huske, at de lukkede cykelskure som regel er