3F konstituerer formand

3Fs hovedbestyrelse har på sit ekstraordinære møde i dag konstitueret den hidtidige næstformand Tina Christensen som ny formand indtil en kommende, ekstraordinær kongres.

”Jeg er taknemmelig for den tillid, jeg har mødt i hovedbestyrelsen i dag, hvor jeg er blevet konstitueret som ny formand,” siger Tina Christensen.

”Vores medlemmer har brug for en handlekraftig ledelse, der kan fortsætte den stærke indsats og arbejdet for deres interesser. Den opgave påtager jeg mig både med stolthed og ydmyghed, i et fortsat tæt samarbejde med de øvrige kolleger i forbundets daglige ledelse og i vores hovedbestyrelse.”

Tina Christensen oplyser, at 3Fs hovedbestyrelse på sit ordinære hovedbestyrelsesmøde den 10. februar vil drøfte det videre forløb frem mod forbundets 6. ordinære kongres, den 24.-29. september i Aalborg Kongres og Kultur Center.

---------------------------

Tina Christensen er 53 år og blev valgt som næstformand på 3Fs kongres i 2016 efter at have været næstformand og forhandlingssekretær i 3Fs industrigruppe.

Hun kom til forbundshuset i 2009, efter godt ti år som afdelingsformand i hhv. KAD Slagelse (1998-2005) og 3F Slagelse (2005-2009).

Tina Christensen arbejdede som omsorgshjælper, da hun startede sin faglige løbebane som tillidsrepræsentant på botilbud i Slagelse.

Pressekontakt: 3F's pressechef Lasse Ravnø på tlf 8892 8892 / lasse.ravno@3F.dk

En afgørende sejr for platformsarbejdere i EU24.4.2024 14:22:06 CEST | Pressemeddelelse

I dag tager EU et afgørende skridt mod bedre vilkår for de medarbejdere, der arbejder på platformsvirksomhederne. Endelig er det lykkedes EU at vedtage et fælles regelsæt, der beskytter platformsarbejderne. Det er noget 3F har arbejdet aktivt for de sidste fire år. I dag har et stort flertal i Europa-Parlamentet vedtaget platformsdirektivet https://bit.ly/4b3HsYd. Efter lange forhandlinger mellem EU’s medlemslande lykkedes det endeligt at godkende platformsdirektivet. "Det er en stor sejr, at - vi får vedtaget europæisk lovgivning, der pålægger platformsvirksomhederne arbejdsgiveransvar for arbejderne og dermed beskytter de platformsansatte," siger formand for 3F Transport, Jan Villadsen, der er 3F’s EU-politisk ansvarlige. "Platformsvirksomheder har i dag alt for stor mulighed for at lave alternative forretningsmodeller og fiksfakserier, der fastholder medarbejdere i uanstændige løn- og arbejdsvilkår." "Det her har potentialet til at gøre en reel forskel for de platformsansatte i Danm