3F inviterer Jensens Bøfhus A/S til omgående møde om en løsning for de unge medarbejdere

Efter en debat i DR P1 mellem 3F PSHR og Jensens Bøfhus A/S, om den snart et år gamle konflikt, vil 3F nu indkalde Jensens Bøfhus A/S til møde om en løsning for de mange unge medarbejdere.

”Der kan ikke være tvivl om at det, som både 3F og Jensens Bøfhus A/S nu skal kære sig om, det er de unges situation. De står helt uden indtægtsgrundlag og nu er det på tide, at parterne tager det ansvar på sig”, siger Peter Lykke Nielsen, forhandlingssekretær i 3F Privat Service, Hotel og Restauration.

En ung medarbejder fra Aalborg, Julie, der deltog i debatten på P1 onsdag eftermiddag, fortalte hvordan de unge i december efter nedlukningen følte sig tvunget til at tilbyde Jensens Bøfhus A/S, at gå på ulønnet orlov med dags varsel.

Direktøren for Jensens Bøfhus, Anders Nikolaisen, bekræftede under debatten, at havde medarbejderne ikke tilbudt at gå på ulønnet orlov, så ville de være blevet fyret.

De mange medarbejdere har derfor ikke haft noget indtægtsgrundlag siden midt december.

”Vi skylder de unge at vende alle sten i forsøget på, at finde en løsning for dem,” siger Peter Lykke Nielsen.

Allerede torsdag, har 3F dialogmøde med medarbejdere ved Jensens Bøfhus A/S, hvor man også vil drøfte den alvorlige situation de unge medarbejdere står i.

Invitationen til Jensens Bøfhus A/S er fremsendt her til aften.

Vedr. interview: Peter Lykke Nielsen, forhandlingssekretær, 3F PSHR
Mail: peter.lykke.nielsen@3f.dk

Vedr. baggrund: Thorkild Holmboe-Hay, politisk konsulent

3F er Danmarks stærkeste fagforening, der har overenskomst på flere arbejdspladser end nogen anden fagforening. 3F ejes og ledes af medlemmerne.

3F Privat Service, Hotel og Restauration er en gruppe i 3F og har omkring 27.000 medlemmer som primært arbejder inden for hotel- og restaurationsbranchen samt som rengøringsassistenter, sanitører- og serviceassistenter. 3F PSHR er en gruppe i 3F.