3F henter ny pressechef fra TV2

Den prisvindende journalist Lasse Ravnø starter 1. april som ny pressechef i 3F efter de seneste fem år at have været del af TV2s undersøgende team, gravergruppen.

- Jeg er utrolig glad for at kunne byde Lasse velkommen som en topkvalificeret ny pressechef i 3F, siger kommunikationschef Thomas Hundsbæk.

- Når man lytter til dem, der får taletid i medierne, kan man nogle gange få et skævt indtryk af, at alle danskere sidder på kontor eller hjemmearbejder fra deres sommerhuse. Men 3F’s over en kvart million medlemmer befinder sig på et arbejdsmarked, hvor vilkårene, presset og udfordringerne er helt anderledes. Det er afgørende, at vores medlemmers virkelighed også bliver hørt. Det er jeg helt sikker på, at Lasse er den rette til, ligesom han vil sikre, at vi bliver stærkere i den visuelle formidling og på de sociale medier, siger Thomas Hundsbæk.

42-årige Lasse Ravnø har som undersøgende journalist bl.a. dækket en række sager med groft underbetalt udenlandsk arbejdskraft i bygge- og transportbranchen – eksempelvis chaufførerne i Padborg-lejren – og har også været bl.a. ledende redaktionschef for gravergruppen på Ekstra Bladet.

- Det er efter min mening vigtigt, at journalistik og kommunikation gør en forskel, ikke mindst for de danskere, som ikke har nem adgang til medierne og beslutningstagerne. Derfor er det et klart mål for mig som ny pressechef i 3F, at medlemmernes hverdag, oplevelser og udfordringer kommer til at stå endnu tydeligere frem, både i de traditionelle og i de nye medier, siger Lasse Ravnø.

For yderligere information, kontakt 3F's pressetelefon på 88 92 88 92.