Coop Danmark A/S

Coop udvider satsning på kendte kosmetikmærker til lavpris

Del
Kendte parfume- og kosmetikmærker 20 - 50 procent under priserne i specialbutikker og stormagasiner giver medvind for Coop.dks nye satsning, Skønhedsbutikken. Bag projektet står kvinde, der tidligere har vendt op og ned på den danske kosmetikbranche

Danskerne skal betale mindre for deres parfume, kosmetik og andre skønhedsprodukter, end de gør i dag, når de køber dem i stormagasiner og specialbutikker.

Det er baggrunden for, at Coop nu udvider sin satsning på salg af kendte kosmetik mærker, som man indledte for 8 måneder siden, da man åbnede Skønhedsbutikken på Coop.dk. Udvalget er udvidet med over 50 procent og omfatter nu cirka 3000 forskellige varer.

Ideen er at importere kendte mærkevarer uden om gængse kanaler og sælge dem uden fordyrende mellemled til priser, der typisk er 20-50 procent under priserne i stormagasiner og specialbutikker i Danmark.

”Vi har på kort tid opnået en pæn million-omsætning. Vi har måned for måned udvidet vores sortiment. Og selv om vi har oplevet stor modstand fra den etablerede handel, så har vi alligevel kunnet levere de efterspurgte varer,” siger kategorichef Helle Stenbak, Coop.dk/Skønhed.

Derfor gennemfører netbutikken nu sit hidtil største fremstød i de mest fremtrædende ugeblade, hvor de 1,5 millioner medlemmer af Coop tilbydes eksklusive mærkevarer med op til 50 procents rabat.

Helle Stenbak har mange års erfaring i at sprænge traditionelle systemer. For cirka 25 år siden var hun med til at etablere butikskæden Parfume Discount, der brød stormagasinernes dominans på markedet med en helt anden og langt lavere prissætning.

”I dag er vi desværre tilbage til samme situation som dengang, hvor de fleste mærkevarer indenfor skønhedsområdet sælges uden større priskonkurrence hos ganske få udbydere i fysiske butikker. Men med de kræfter, der er i Coop, tror vi på, at vi en gang for alle kan få lavet om på det. Det bekræfter de første måneders erfaring os i,” siger Helle Stenbak.

På Top 3 over de mest solgte mærker i de første 8 måneder er Clinique, Lancôme og Biotherm.

Yderligere information:

Kategorichef Helle Stenbak, 5221 4248 / Helle.stenbak@coop.dk

Information om Coop Danmark A/S

Coop Danmark A/S
Coop Danmark A/S
Roskildevej 65
2620 Albertslund

43864386

Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Salget af dagligvarer stiger stærkt syd for grænsen4.6.2025 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Gennem det seneste år er salget af de mest almindelige fødevarer som mælk, frugt og grønt, kød og pålæg steget med over 10 procent i de tre store butikker, som Coop har syd for grænsen, Fakta Tyskland. ”Vi sælger stadig de store traditionelle grænsehandelsvarer – øl, vand og slik – men det er på de øvrige dagligvarer, at vi oplever den store vækst, både lige nu og over hele det seneste år,” siger direktør Kasper Allermann, Fakta Tyskland. Prisstigningerne på dagligvarer i Danmark generelt har fået flere danskere til at købe flere af deres basale dagligvarer, når de er i Tyskland. ”Vi har hele tiden satset på at have et større udvalg af almindelige dagligvarer, og ikke kun satse på øl, vand og slik. Det giver bonus nu, ikke mindst fordi vi også kan tilbyde mange af de gode varer fra Coop,” siger Kasper Allermann. Hvis man undrer sig over, hvordan det er muligt at sælge de samme varer billigere i Tyskland end i Danmark, er forklaringen mindre moms, færre afgifter og et generelt lavere om

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye