350 butikker holder Danmarks største smageaften

Smag på Dagli´- og LokalBrugsen 3. juni

Mange tusinde kunder over hele Danmark får fredag den 3. juni mulighed for at smage en række spændende varer i deres lokale butik.

Det er Dagli´- og LokalBrugsen, der denne dag gennemfører sit hidtil største fremstød for varer, der smager bedre. Fra kl. 16 vil der i alle butikker være smagsprøver af minimum fem forskellige varer - i mange butikker endnu flere.

Varerne som kunderne kan prøve er nogle af de nyheder, butikkerne har fået inden for det seneste år: Meyers brød, vine fra Spier, gode specialoste, Smag Forskellen is og varer fra Änglamark, C-Måltidsløsninger og helt lokale varer fra butikkens nærområde.

”Den bedste måde at vise vores kunder, at der er sket meget nyt med varerne, er selvfølgelig at lade dem smage dem. På denne måde vil vi gerne gøre det tydeligt, at de kan få noget andet i deres lokale butik i forhold til de store discountkæder,” siger kædedirektør Jesper K. Andersen, Dagli´- og LokalBrugsen.

Alle der besøger Dagli´Brugsen eller LokalBrugsen fredag den 3. juni fra kl. 16 kan deltage i en konkurrence, hvor de kan vinde en aften, hvor den kendte TV-kok, Claus Holm, kommer hjem til dem og tilbereder og serverer en middag med mad og vin for op til otte personer. For at deltage skal man blot udfylde et kort med navn og nummer.

Yderligere information: Kædedirektør Jesper K. Andersen, 5159 3605

Irma vil gøre en dansk klassiker til årets Valentin-hit12.2.2018 08:10pressemeddelelse

Onsdag den 14. februar er det Valentinsdag. I den anledning har Irma lagt hovederne i blød for at komme med det bedste bud til den moderne, urbane forbruger. Svaret har man nu fundet: Hjerter i flødesauce. Men selvfølgelig ikke en ordinær version af denne danske klassiker. Sammen med de to kokke Steve Momsen og Rasmus Kampmann har Irma udviklet en særlig udgave, som kombinerer kvalitetsråvarer med solidt håndværk og den særlige henkogningsteknik, hvor der med simpelt undertryk skabes en forlænget holdbarhed. Tilberedt af kød fra dyr, der har haft et ordentligt liv, økologiske mælkeprodukter og masser af friske, sunde grøntsager. ”Det er faktisk moderne at spise klassiske danske retter igen, men de skal have nye kvaliteter og vores version er rigtig slowfood med masser af smag og kærlighed, og derfor skabt til at glæde en, man holder af på denne særlige dag,” siger Max Schellenbauer, innovationschef i Irma. Sælges i glas med mad til to personer for 134 kr., som man kan give et personlig