350 butikker holder Danmarks største smageaften

Smag på Dagli´- og LokalBrugsen 3. juni

Mange tusinde kunder over hele Danmark får fredag den 3. juni mulighed for at smage en række spændende varer i deres lokale butik.

Det er Dagli´- og LokalBrugsen, der denne dag gennemfører sit hidtil største fremstød for varer, der smager bedre. Fra kl. 16 vil der i alle butikker være smagsprøver af minimum fem forskellige varer - i mange butikker endnu flere.

Varerne som kunderne kan prøve er nogle af de nyheder, butikkerne har fået inden for det seneste år: Meyers brød, vine fra Spier, gode specialoste, Smag Forskellen is og varer fra Änglamark, C-Måltidsløsninger og helt lokale varer fra butikkens nærområde.

”Den bedste måde at vise vores kunder, at der er sket meget nyt med varerne, er selvfølgelig at lade dem smage dem. På denne måde vil vi gerne gøre det tydeligt, at de kan få noget andet i deres lokale butik i forhold til de store discountkæder,” siger kædedirektør Jesper K. Andersen, Dagli´- og LokalBrugsen.

Alle der besøger Dagli´Brugsen eller LokalBrugsen fredag den 3. juni fra kl. 16 kan deltage i en konkurrence, hvor de kan vinde en aften, hvor den kendte TV-kok, Claus Holm, kommer hjem til dem og tilbereder og serverer en middag med mad og vin for op til otte personer. For at deltage skal man blot udfylde et kort med navn og nummer.

Yderligere information: Kædedirektør Jesper K. Andersen, 5159 3605

Irma går til kamp for miljøet: Klar med de første klimavenlige bæreposer21.6.2018 08:30pressemeddelelse

Som den første kæde i Danmark erstatter Irma nu plastic-bæreposerne med en klimavenlig og genanvendelig bærepose. De er i halvdelen af Irma butikkerne fra uge 29 og vil derefter blive rullet ud til hele kæden. ”Irma vil gå forrest, når det gælder mere bæredygtigt forbrug. Vores kunder har efterspurgt mere klimavenlige poser. Derfor er vi glade for, at vi som de første kan tilbyde denne type bærepose,” siger direktør Søren Steffensen, Irma. De nye poser er plantebaserede polyethylen baseret på sukkerør modsat normale poser, der er baseret på olie, altså fossile ressourcer. De ny poser er produceret af ornybart materiale, hvor planterne har optaget Co2 imens de voksede og derfor er poserne klimavenlige, samtidig med at de der produceret under ordentlige forhold.. Den plantebaserede polyethylen kommer fra sukkerrør, der er produceret under ordentlige forhold. ”Selvom det er den hidtil mest klimavenlige bærepose i dansk detailhandel og er bæredygtigt, er det en stadig en god idé at man gen

Tilbagekaldelse af Party pølser14.6.2018 16:54pressemeddelelse