Butik og onlinesalg smelter sammen i nyt koncept fra HTH
”Et af vores mål med det nye butikskoncept har været at sammentænke kundernes onlinebesøg og det fysiske besøg i vores forretninger. Det er jo ingen hemmelighed, at de danske forbrugere undersøger markedet grundigt, inden de investerer i for eksempel et nyt køkken. Derfor har vi lavet en cross channel mellem butik og hjemmeside. Det har været en interessant proces, som vi har arbejdet med i over et år, hvor både IT-arkitekter og indretningsarkitekter har arbejdet sammen om denne nye løsning,” forklarer Carl Kristian Birk, marketingdirektør hos HTH. Et andet mål har været at udfordre kundens opfattelse af, hvad HTH’s køkkener kan, og hvilket udtryk der kan skabes med de rette detaljer. Konceptet er udviklet i samarbejde med Årstiderne Arkitekter fra Silkeborg.
Tro mod kundernes dagligdag
I weekenden 17. – 18. januar bliver det muligt at besøge butikken i Tilst. Her vil være et stort udvalg af gode åbningstilbud, vinsmagning, madoplevelser samt præsentation af en række nye produkter fra HTH. Butikschef Michael Bech glæder sig til at byde kunderne indenfor i det, han betegner som Danmarks mest innovative køkkenbutik.
”Efter den store ombygning ser jeg frem til at vise kunderne rundt i de nye udstillinger. Det er lykkedes arkitekterne at nytænke køkkenbutikken, og jeg er meget tilfreds med det færdige resultat. I mange år har man især villet vise de største og dyreste køkkener frem, men vi ønsker også at vise miljøer, som er realistiske og langt mere tro mod det virkelige hjem. Du kan træde ind i den lille lejlighed i Århus C og se en topmoderne løsning på, hvordan man bedst og flottest indretter et lejlighedskøkken. Et andet sted har vi bygget det store hus med højt til loftet og plads til den store børnefamilie. Vi har kort sagt skabt en køkkenbutik, som vores kunder kan genkende sig selv i, samtidig med at vi selvfølgelig udfordrer dem med de nyeste trends,” forklarer Michael Bech, filialchef i HTH Køkkenforum Tilst.
Han tilføjer, at butikken tester iPad-løsninger, hvor kunden selv kan søge informationer om produkterne, og så er der gjort klar til direkte opkobling til HTH’s forestående satsning i forhold til nethandel, så kunderne selv kan sidde i butikken og bestille sit eget køkken.
uno form flytter med
Samtidig med åbningen af den nye butik, fejrer man, at uno form også rykker ind i bygningen sammen med HTH. uno form flytter dermed sin forretning fra Frederiksgade i Århus C til Tilst, hvor der de seneste år er opstået en klynge af high end-brands, som det traditionsrige køkkenfirma kan identificere sig med.
”Der er masser af fordele for os i at flytte butikken til Tilst. Kigger vi ud af vinduerne, har vi Mercedes-Benz, Illums Bolighus og det helt nye bilhus Bayern AutoGroup. I gåafstand ligger specialforretninger som Fliseuniverset, Golf Experten og Benée Huse. Vi servicerer alle den samme kundegruppe, så jeg er sikker på, at vi med den nye beliggenhed vil få langt flere besøg i butikken her i Tilst. Bare den lille fordel, at her altid er en parkeringsplads, gør, at vi er blevet mere tilgængelige, end vi var i Frederiksgade. Desuden får vi samme location som vores projektafdeling, og det giver en forøget styrke i forhold til vores erhvervskunder samt de mange projekter, som nu og fremover skyder op i Aarhus. Nu kan de store byggefirmaer, som vi samarbejder med, nemt omkonvertere køkken, bad og garderobe mellem et high end-produkt som uno form og produkter fra HTH. Vi er de eneste i landet, som på den måde kan levere fra samme firma. Det er jeg sikker på, at der vil komme en god synenergi ud af til fordel for både os og kunderne,” siger Heine Dahl, butikschef hos uno form Århus.
Optimismen for fremtiden har betydet, at uno form har udvidet salgsteamet pr. 1. marts, hvor endnu en konsulent starter i den nye butik. Det betyder, at der fremover vil være tre konsulenter med stor erfaring til at rådgive uno form-kunderne i Århus.
I det nye butikskoncept har man skabt et kompetencecenter med både HTH Køkkenforum, HTH Gør-det-selv, B2B-afdelingen og uno form, hvilket giver flere åbenlyse fordele og muligheder for kunderne. Butikken på Agerøvej i Tilst bliver den første af HTH´s butikker rundt i Danmark, som kan præsentere sine kunder for det nye butikskoncept.
Åbningsprogram:
HTH og uno form holder åbningsfest 17. og 18. januar 2015
Smagsprøver fra Grødbar fra Nørrebro KBH
Barbershoppen tilbyder gratis barbering
Miele, Gagenau, Siemens og AEG præsenterer hårde hvidevarer og deler delikate smagsprøver ud
Nøgleord
Kontakter
Heine Dahl, butikschef uno form Århus. Tel: 25 11 75 10.
Peter Bisgaard, Commercial Manager Salg/Marketing, uno form. Tel: 40 60 36 76.
Michael Bech, filialchef HTH Køkkenforum. Tel: 25 42 25 10.
Carl Kristian Birk marketingdirektør, HTH. Tel: 40 60 36 03.
Billeder
Information om HTH Køkkener
Historien HTH blev grundlagt af brødrene Hans Henning og Tonny Haahr i 1966. De to dygtige håndværkere havde tidligere arbejdet med køkkener for andre leverandører, men var ikke imponerede. "Det må kunne gøres bedre", tænkte de. Den filosofi var baggrunden for at grundlægge HTH-Køkkener. I dag beskæftiger vi mere end 1.200 HTH medarbejdere fordelt overalt i Danmark. Så meget har ændret sig siden grundlæggelsen af HTH Køkkener – men filosofien er stadig den samme. HTH er i dag repræsenteret i 4 lande gennem ca. 120 inspirerende butikker. HTHs tre fabrikker har en årlig produktion på ca. 75.000 køkkener. Det gør HTH til én af Nordeuropas største og førende køkkenproducenter. HTH Køkkener kan udover køkkenindretning også levere indretning til badeværelser og garderober – samt projektløsninger i større og mindre målestok til erhverv. HTH er en del af Nobia Danmark A/S, der indgår i den svenske koncern Nobia AB. Nobia AB er en af Europas ledende køkkenproducenter med 20 stærke køkkenbrands. HTHs vision HTH vision er at blive den førende og bedst indtjenende køkkenspecialist, der inspirerer til - og realiserer køkkendrømme gennem en kundeoplevelse i verdensklasse.
Følg pressemeddelelser fra HTH Køkkener
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra HTH Køkkener
HTH har skabt revolution i køkkenet15.4.2015 09:27:34 CEST | Pressemeddelelse
Et samarbejde mellem to vidt forskellige brancher har resulteret i et nyt innovativt køkkenprodukt, der har revolutioneret den hidtidige funktionalitet. HTH Køkkener og LINAK Danmark A/S har sammen udviklet et Pull Down køkkenoverskab, hvor den bagerste del af skabet kan køres ned mekanisk. Det giver ekstra opbevaringsplads og samtidig muligheden for at gemme skabet væk igen.
Optimisme på køkkenfronten i Hillerød10.3.2015 07:18:51 CET | Pressemeddelelse
HTH Hillerød ser optimistisk på fremtiden, fordi de lokale borgere og håndværkere handler lokalt, og kommunens ambitiøse udviklingsplaner sætter ekstra skub i områdets vækst og udvikling.
HTH indtager Nordtyskland16.1.2015 15:17:44 CET | Pressemeddelelse
I tæt samarbejde med typehusfirmaet HusCompagniet har HTH valgt at gå ind i Tyskland. I den nordtyske by Neumünster har de to firmaer lavet et usædvanligt stort showroom, hvor de tyske kunder kan komme ind og se de forskellige løsninger, som kan sættes ind i et nybygget hus. Det er lige fra mursten, tagrender, gulve, lofter, tage og så selvfølgelig badeværelser, bryggerser og køkkener. HTH’s køkkenudstilling er på i alt 200 m2.
Sprød lyd i køkkenet11.11.2014 15:33:57 CET | Pressemeddelelse
HTH har udviklet et Sound ID modul til køkkenet. Modulet er en trådløs højttaler, der forbindes via bluetooth til din pc, telefon eller tablet. I dag høres langt det meste musik via telefonen eller iPad´en, og derfor ser HTH det nye modul som et element i køkkenet, som vil blive lige så uundværligt, som opvaskemaskinen er i dag.
Espresso i køkkenskabet6.11.2014 10:02:45 CET | Pressemeddelelse
Hvis du elsker god friskbrygget kaffe, er du sikkert en af de mange danskere, der inden for de seneste år har anskaffet sig en espressomaskine. Den tendens har HTH Køkkener valgt at handle på, og derfor har de udviklet modulet Coffee ID.