3 mio. kr. på højkant: Nu afgøres verdensmesterskaberne i FIFA i København

Mens mange har brugt sportssommeren på at følge den danske cykelsucces på de franske landeveje, har et andet højspændt drama fra allerøverste hylde udspillet sig i vores hovedstad. Til den første udgave af FIFAe Finals i Bella Arena har verdens bedste esports-fodboldspillere i ugevis kæmpet om ultimativ hæder og millioner af præmiekroner. Lørdag d. 30. juli står det største slag af alle.

Foto: Joosep Martinson - FIFA

Siddende i 12 såkaldte ”pods” i en meterhøj scenografi omgivet af blinkende lys, svævende kameraer og hujende fans, har FIFAe-stjerner fra hele verden siden 14. juli kæmpet sig gennem højspændte dyster i klodens største turnering for virtuel fodbold. Formatet FIFAe Finals i Bella Arena ved Bella Center Copenhagen markerer den første gang nogensinde, hvor hele tre internationale turneringer afvikles én efter én på det samme sted.

Vinderne af FIFAe World Cup 2022™ og FIFAe Club World Cup 2022™ er allerede kronet, og i disse dage afvikles den største af turneringerne: FIFAe Nations Cup 2022™, hvor deltagere fra verdens 24 bedste landshold – i modsætning til de første to turneringer som bød på "1 mod 1"-kampe" – dyster sammen to mod to om en præmiepulje på knapt 3 mio. kr.

Overværes af kultur- og fritidsborgmesteren

Om Danmark når hele vejen til lørdagens store esportsbrag med to semifinaler og den endelige finale står endnu hen i det uvisse, men vores drenge har indtil videre vist stærke takter i de indledende runder, så håbet lever.

Uanset den endelige finaleopstilling, lægger både Københavns Kultur- og Fritidsborgmester, Mia Nyegaard (R) og en lang række ledere fra det danske esports-, erhvervs- og kulturliv vejen forbi for at overvære festlighederne.

Kom med til årets største FIFAe-fest

Der er stadig mulighed for at score nogle af de sidste billetter til den store finaledag denne weekend. Her vil et passioneret publikum – foruden chancen for at opleve verdens bedste kæmpe på skærmen og scenen – få mulighed for selv at prøve kræfter med spillet, møde deres idoler og tage plads i en af de strømlinede FIFAe spiller-pods.

Ligesom alle øvrige kampe under FIFAe Finals 2022 livestreames lørdagens finaler også via platformen Twitch til hundredetusindevis af fans kloden rundt.

På dagen bidrager danske Copenhagen Drummers og FIFAe Remix Challenge-vinderen JJ Paulo til den ekstatiske stemning med liveoptrædener. Det hele finder sted i Københavns nyeste event space, Bella Arena, som slog dørene op til en moderne og mere bæredygtig arenaoplevelse så sent som i juni 2021.

Billetter kan købes via dette link.

Anmodning om presseakkreditering til eventet kan stiles til media@FIFAeFinals.com - interviewforespørgsler sendes til kommunikationsdirektør i Bellagroup, Kaspar Mørk Arianto. Se kontaktoplysninger længere nede på siden.

Program for finaledagen af FIFAe Nations Cup 2022™ lørdag d. 30. juli i Bella Arena:

• Kl. 12:00: Dørene åbner
  • Kl. 13:00-14:20: Semifinale 1
  • Kl. 14:20-15:25: Semifinale 2
  • Kl. 15:25-16:30: Pause
  • Kl. 16:30-18:30: Finale

Det spanske landshold i aktion. Foto: Joosep Martinson - FIFA
Danmarks hold består af Anders Vejrgang (forrest), Fatih Üstün (TV) og Marcus Jørgensen (baggrunden). Foto: Joosep Martinson - FIFA
Der kæmpes både om æren, trofæet og milloner i præmiepenge. Foto: Joosep Martinson - FIFA
Foto: Joosep Martinson - FIFA
Den første udgave af FIFAe Finals finder sted i den nybyggede Bella Arena i Ørestad. Foto: Bellagroup PR

Venuedelen består af kongres- og mødedestinationen Bella Center Copenhagen, Bella Arena og Bella Sky Conference & Event, CIFF Showrooms og International House. Bellagroups egenproducerede, store events tællerbl.a. CIFF - Copenhagen International Fashion Fair, Bogforum og LEGO World.

CIFF henter ny direktør fra beautybranchen3.8.2022 10:04:07 CEST | Pressemeddelelse

Med solid erfaring i at navigere forbrugs- og handelsmønstre under forandring på både startup- og corporate niveau i beautybranchen, skal Sofie Dolva fremover drive og udvikle messer, brandsamarbejder og nye forretningsben hos CIFF – Copenhagen International Fashion Fair. Dolva kommer fra en stilling som salgs- og marketingdirektør i den danske tech haircare-virksomhed LULAB, og har tidligere været business unit director i den internationale beautygigant L’Oreal.

Vildt Tour-syn fanget på video: Cykelklædte klatrere byder rytterne velkommen til København i 76 meters højde30.6.2022 07:03:00 CEST | Pressemeddelelse

Da løbsleder Christian Prudhomme tirsdag åbnede det internationale pressecenter og Tourens midlertidige, Københavnske hovedkontor – den såkaldte ’permanence’ - i Bella Center, markerede det nærliggende AC Hotel Bella Sky begivenheden med fire klatrere, som udførte et halsbrækkende, lycraklædt stunt fra toppen af det ikoniske hotel. Happeningen gentages under fredagens enkeltstart i den danske hovedstad.

Guldfest: Københavns nye arena fejrer 1-års fødselsdag med international milepæl for bæredygtighed17.6.2022 08:02:54 CEST | Pressemeddelelse

Det er et år siden, Bella Arena slog portene op til nye muligheder for kongresser, koncerter og kulturelle events ved Bella Center. Trods åbning midt i en pandemi har arenaen allerede dannet ramme om et væld af arrangementer, og mange flere er på trapperne. Som en veltimet fejring modtager Bella Arena nu sit endelige DGNB-certifikat for bæredygtigt byggeri i international guldklasse.

Ovenpå kapitaltilførsel og nyt ejerskab: Årsregnskabet for Bellagroup giver stærk tro på fremtiden6.5.2022 09:29:28 CEST | Pressemeddelelse

Trods endnu et år kraftigt præget af COVID-19-restriktioner, viser det netop offentliggjorte 2021-regnskab for Bellagroup stærke, positive takter. Et travlt andet halvår med stor gæsteaktivitet mellem lockdowns kombineret med bl.a. en rekapitalisering på 120 mio. fra selskabets nye ejere giver et resultat på lidt over 47 mio. kr. før skat. Dermed styrkes troen på en ny, altomfattende strategi om at forme fremtidens bæredygtige platform for international hospitality i København.

På egne ben for første gang: CIFF Kids skyder den europæiske sæson for børnebranchemesser i gang5.5.2022 13:42:37 CEST | Pressemeddelelse

Med et klart mål om at samle branchen, byder CIFF Kids fra 19.-21. juni 2022 brands, indkøbere, og presse indenfor til tre intense business- og inspirationsdage i Bella Center Copenhagen. Med de nye, tidligere sommerdatoer løsriver man sig fra moderskibet CIFF, for dermed at placere sig mere optimalt ift. branchens ændrede indkøbsmønstre – både nationalt og internationalt.