3 dage, 6 direktører, 138 butikker: Dagligvarekæden Lidl sætter ind for at styrke samarbejdet på tværs af organisationen og lokalområderne

Lidls direktion besøger fra d. 8.-10. september dagligvarekædens 138 butikker i Danmark. Her er formålet at samle vigtige inputs fra butiksmedarbejderne og styrke samarbejdet på tværs af hele organisationen og de lokalområder, som Lidl er en del af.

Administrerende direktør i Lidl, Jens Stratmann, og dagligvarekædens øvrige fem direktører, tager fra d. 8. - 10. september rundt til alle Lidl-butikker i Danmark for at tale om, hvordan de sammen kan styrke Lidl – både internt og overfor kunderne.

I dagligvarekæden Lidl har man et motto om at ville være danskernes førstevalg, og det er direktionen meget opmærksom på, kræver en helt særlig indsats fra især kollegaerne i butikkerne, som har den daglige kontakt med kunderne. Derfor drager Lidls seks direktører torsdag på en tredages Road Tour rundt i Danmark og besøger kædens 138 butikker for at blive klogere på, hvad der rører sig i den enkelte butik, hvordan butiksmedarbejderne oplever Lidl-kulturen og ikke mindst, hvad de har brug for, for at stå endnu stærkere.

“Formålet med at tage på Road Tour rundt i Danmark er at komme ud til vores kolleger i butikkerne og blive klogere på, hvad de mener, er det gode team Lidl, og hvordan de skaber det i dagligdagen. En god team-spirit er vigtig for, at vi har succes i Lidl. Dette gælder på tværs af hele organisationen, hvor det er essentielt med et godt samarbejde og sammenhold mellem de forskellige teams på hovedhovedet, logistikcentrene og i butikkerne,” fortæller Jens Stratmann, adm. direktør i Lidl.

Initiativet bliver bakket op af René Gaarden, der butikschef i Lidl i Hillerød, som får besøg af Jens Stratmann:

”Jeg synes, det er en rigtig god idé, at direktionen kommer forbi alle Lidls butikker, så vi kan dele erfaringer med hinanden. For mig er det en af de klare styrker ved Lidl, at vi på tværs af både butikker og endda lande kan lære af hinanden, og at der er en god dialog.”

Et tættere samarbejde sikrer den gode kundeoplevelse
Lidl åbnede i 2005 sine første butikker i Danmark, som i dag er vækstet til 138 butikker fordelt rundt i Danmark med cirka 3.600 medarbejdere. Med en stigende vækst er det ifølge Lidl kun blevet endnu vigtigere at arbejde tæt sammen og holde sig opdateret på, hvad der sker i de forskellige byer:

”Det er jo vores dygtige medarbejdere i butikkerne som skaber Lidl. Derfor glæder vi os til at blive klogere på, hvordan det står til ude i den enkelte butik. Det er en vigtig viden for os, så vi hele tiden udvikler os og bliver bedre som danskernes førstevalg og som team,” fortæller Hauke Daene, HR-direktør i Lidl.

I Lidl Danmark står vi for den bedste kvalitet til den bedste pris. Som dagligvarekæde koncentrerer vi os om det væsentlige. Gennem vores effektive processer og det tillidsfulde samarbejde med vores partnere garanterer vi et fremragende forhold mellem kvalitet og pris og et velgennemtænkt vareudbud. Som kunde i Lidl kan du trygt regne med, at vores produkter er friske og af god kvalitet. Vores medarbejdere arbejder hver dag for, at vores kunder nemt og enkelt kan købe ind i vores 139 butikker.

Fynsk iværksætter sætter skub i flødebolle-eventyr med Lidl: “Vi drømmer om at eksportere til butikkerne i udlandet”7.12.2022 11:30:52 CET | Pressemeddelelse

I en ekstra svær tid for mange danske fødevareiværksættere måtte fynske Michael Møller Larsen knibe sig selv i armen, da han i sommer kunne finde sine lokalproducerede gourmetflødeboller på hylderne i Lidls dengang 138 butikker. På trods af en hård opstart og efterfølgende inflation er interessen og salget af Sweetnorth-flødebollerne gået over forventning, og Michael håber på sigt at eksportere til udlandet.