Coop i kæmpe satsning på kosmetik
Danmarks største dagligvarevirksomhed vil nu udfordre giganterne inden for kosmetik, hårpleje og skønhedsprodukter.
Det sker med etablering af ny butik på nettet under coop.dk, hvor man vil tilbyde danske forbrugere kendte mærkevarer til markant lavere tilbudspriser, end der er på markedet i dag.
”I dag sælges de fleste mærkevarer indenfor skønhedsområdet uden større priskonkurrence hos ganske få udbydere i fysiske butikker. Det vil vi lave om på,” siger kategorichef Helle Stenbak, coop.dk
Midlerne til at erobre markedet er markant lavere priser end i de fysiske butikker og et større vareudvalg i sortimentet for de udvalgte mærker end i de fleste netbaserede butikker.
Der er et voksende marked for salg af skønhedsprodukter på nettet, men det er stadig beskedent i forhold til salget i de fysiske butikker. Og de butikker der er, har typisk et udvalg med relativt få varianter af de forskellige mærker. Coop.dk/skønhed vil have et langt større udvalg inden for en række kendte mærker for parfume, cremer, hårstyling og lignende. Der vil fra starten være flere end 1700 varer på coop.dk – og udvalget vil løbende blive udvidet.
Satsningen sker som led i Coops ambitiøse satsning på at fordoble sin omsætning på nettet, der allerede i dag er på et pænt tre-cifret million-beløb. Tidligere i år introducerede man et nyt koncept på nettet, hvor man nu tilbyder kunderne seks specialbutikker med stort udvalg, herunder nogle af markedets mest markante mærkevarer. Det er:
* Haveliv (møbler, maskiner og udstyr til leg)
- Legetøj (ting til leg og læring)
- Cykler (kvalitetscykler til gode priser)
- Baby (alt til de første år)
- Vin (unikke vine, der typisk ikke fås i butikkerne)
- Bolig (møbler, bolig- og køkkenudstyr)
Nu tilføjes skønhed, som er koncernens hidtil mest ambitiøse satsning.
Coop.dk/Skønhed bliver en del af Danmarks største ”Click & Collect” løsning hos Coop, hvor kunderne kan bestille varerne til fri levering til en af de 700 butikker i Kvickly, SuperBrugsen og Dagli´Brugsen ved bestilling for over 400 kr. Her kan kunderne også gratis returnere varerne. Varerne kan desuden leveres direkte til kundens bopæl. De 1,4 million medlemmer af Coop får point på køb her på samme måde som i de fysiske butikker og kan altid betale deres køb på coop.dk med deres point, helt eller delvist.
Yderligere information:
Kategorichef Helle Stenbak, 5221 4248 / Helle.stenbak@coop.dk
Information om Coop Danmark A/S
Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S
Fakta Tyskland holder kæmpe genåbningsfest i Aventoft30.7.2025 14:38:31 CEST | Pressemeddelelse
Opdatering: På grund af højvande genåbner broerne først i løbet af weekenden, men åbningstilbuddene Fakta Spotmarket i Aventoft syd for grænsen gælder fortsat fra fredag morgen
Coop relancerer ikoniske kaffemærker30.6.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Med en stolt og mere end 100 år lang historie inden for kaffe, tager Coop nu et stort skridt for at styrke sine kaffebrands og øge salget. Det gælder to af Danmarks mest kendte kaffebrands, Cirkel- og Irma-kaffe samt Coop- og Änglamark-kaffe. Fælles er, at alle kaffer relanceres med ny og forbedret kvalitet i et nyt design.
Ny direktør skal stå i spidsen for Coop Tradings nordiske indkøbssamarbejde23.6.2025 12:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Anders Kind er udnævnt som ny CEO for Coop Trading A/S og det nordiske indkøbssamarbejde. Anders tiltræder officielt rollen i oktober 2025 og overtager posten fra Michael la Cour, der – som tidligere annonceret – har accepteret en ny international stilling hos IKEA i Sydøstasien. Med udnævnelsen af Anders Kind som ny direktør går Coop Trading og det nordiske indkøbssamarbejde ind i et nyt og spændende kapitel i arbejdet med at levere private brand produkter af højeste kvalitet til den lavest mulige pris. Coop Trading spiller en central rolle i udviklingen og indkøbet af private brands til de mange nordiske forbrugere på vegne af Coop Sverige, Coop Danmark, Coop Norge og SOK i Finland. Anders har solid ledelseserfaring fra detailbranchen og stærke resultater med at skabe og drive vækst, forbrugervækst og -værdi og samarbejde på tværs af landegrænser. Anders kommer fra rollen som CEO i DollarStore & Big Dollar og har 20 års erfaring med indkøb, kategori og logistik fra Rusta AB, ICA, Coo
Coop sender ny ”FordelsBar” på Danmarksturné18.6.2025 10:20:56 CEST | Pressemeddelelse
Danskerne vil i løbet af juni kunne møde en helt ny bar 17 forskellige steder af landet ved Kvickly, SuperBrugsen, Brugsen og 365discount. Her kan man få en gratis kop barista-kaffe, møde Coops nyvalgte ungeminister Amalie Smidt - eller andre udvalgte unge fra Coop - og få en uformel snak om de unikke muligheder, man kan opnå ved de daglige indkøb, hvis man har en fordelskonto i Coop. Fordelskontoen bruger mange tusinde medlemmer af Coop hver dag. Men mange kender ikke mulighederne – det vil sommer-touren forsøge at råde bod på. Med kontoen kan man spare op til 15 procent hver gang man køber nogle af Coops mest populære mærker, f.eks. Änglamark, Irma og Thise. Den fungerer sådan: Opret din FordelsKonto i Coop appen Vælg et fast månedlig beløb på mellem 100 og 7.000 kr., som du vil overføre til din FordelsKonto Vælg de varemærker, du ønsker at få ekstra bonus på Når du handler i Coops butikker, betaler du med din FordelsKonto i appen og får automatisk bonus på de varemærker, som du har
Coop sender ny ”FordelsBar” på Danmarksturné18.6.2025 10:15:36 CEST | Pressemeddelelse
Danskerne vil i løbet af juni kunne møde en helt ny bar 17 forskellige steder af landet ved Kvickly, SuperBrugsen, Brugsen og 365discount. Her kan man få en gratis kop barista-kaffe, møde Coops nyvalgte ungeminister Amalie Smidt - eller andre udvalgte unge fra Coop - og få en uformel snak om de unikke muligheder, man kan opnå ved de daglige indkøb, hvis man har en fordelskonto i Coop. Fordelskontoen bruger mange tusinde medlemmer af Coop hver dag. Men mange kender ikke mulighederne – det vil sommer-touren forsøge at råde bod på. Med kontoen kan man spare op til 15 procent hver gang man køber nogle af Coops mest populære mærker, f.eks. Änglamark, Irma og Thise. Den fungerer sådan: Opret din FordelsKonto i Coop appen Vælg et fast månedlig beløb på mellem 100 og 7.000 kr., som du vil overføre til din FordelsKonto Vælg de varemærker, du ønsker at få ekstra bonus på Når du handler i Coops butikker, betaler du med din FordelsKonto i appen og får automatisk bonus på de varemærker, som du har
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum