Danske Medier

28. oktober mødes den danske lydbranche igen til Audiodays

Del

Audiodays sætter igen fokus på alle aspekter af lyd. Hvordan man udvikler sin ide, forløser fortællingen og understøtte den med lyd til, hvordan man får sin podcast eller lydbog ud at leve. Audiodays afdækker forretningsmodeller og diskutere de politiske rammevilkår og er stedet hvor lydbranchen mødes for at lære, blive inspireret og netværke.

Lyd er tilgængeligt for lytterne på flere platforme end nogensinde før og lytterne kvitterer med masser af lytning til alt fra lydbøger og originale podcast til traditionel flowradio og on-demand tilbud.

Audiodays sætter igen fokus på alle aspekter af lyd. Hvordan man udvikler sin ide, forløser fortællingen og understøtte den med lyd til, hvordan man får sin podcast eller lydbog ud at leve. Audiodays afdækker forretningsmodeller og diskutere de politiske rammevilkår og er stedet hvor lydbranchen mødes for at lære, blive inspireret og netværke.

Søren Bygbjerg, Chef for P3 og DR Ung Radio & Podcast ser Audiodays som helt essentiel for branchen:

"Audiodays 2021 var fantastisk. For os på P3 var hver eneste session superrelevant og produktionsnær. Afviklingen var tjekket, og den faste form virkede enormt godt. Vi glæder os meget til Audiodays den 28. oktober og møder helt sikkert talstærkt op i igen år." 

Nikolaj Koppel, Co-founder og indholdsdirektør hos Podimo siger: 

“Hvis man arbejder med podcasts og lyd er Audiodays svær at komme udenom. De mange sessions holder et flot niveau, og der er en masse indsigt at hente i retning af fx. nye formater, fortælleformer og forretning."

Det stigende forbrug og fokus på lydbøger har været baggrunden for Politikens Forlags interesse i Audiodays.

Head Of International Business Development at JP/Politikens forlag, Jakob Harden siger:

”Lydbøger og lydbogsmarkedet er i en rivende udvikling og for os som forlag er det helt afgørende, at vi bliver endnu dygtigere til at udvikle vores lydformater. På Audiodays henter vi værdifuld viden og kæmpe inspiration fra de bedste i branchen"

Ikke mindst udbuddet af podcast fra uafhængige producenter er steget hen over de sidste år. Søren Brunsgaard, som er formand for Center for Podcasting siger

”Som podcaster er der utroligt meget læring og inspiration at hente på Audiodays. Sessionerne er fokuserede og velvalgte, oplægsholderne velforberedte, skarpe og generøse i deres deling af viden, og i det hele taget er Audiodays en mærkedag, hvor lydbranchen kan mødes og nye relationer kan etableres. Vi er glade for at bidrage til at programmet er vedkommende for hele branchen på tværs af faglighed og ståsted."

Audiodays finder sted fredag 28. oktober på det helt nye Scandic Spectrum på Kalvebod Brygge og afsluttes traditionen tro med den årlige Prixfest og afterparty centralt i København.

Danske Medier, DR, Radio4 og Bauer Media står bag Audiodays og derudover bidrager en række samarbejdspartnere og sponsorer i tilrettelæggelsen af program og PrixAudio.

Har man gode ideer til oplægsholdere, workshops, temaer eller andre programelementer, hører vi gerne om dem på Audiodays’ Facebookside, eller du kan sende en mail direkte til programansvarlig Ole Mølgaard på ok@the-crowd.dk.

Billetsalget åbner mandag 25. april.

Kontakt:

Marianne Bugge Zederkof, Formand for Audiodays Danmark, +45 20765099.

Billeder

Information om Danske Medier

Danske Medier
Danske Medier
Kalkbrænderiløbskaj 4
2100 København Ø

+45 33 97 40 00http://www.danskemedier.dk/

Danske Medier, DR, Radio4 og Bauer Media står bag Audiodays og derudover bidrager en række samarbejdspartnere og sponsorer i tilrettelæggelsen af program og PrixAudio.

Følg pressemeddelelser fra Danske Medier

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Danske Medier

Danske Medier går sammen med nordiske søsterorganisationer om at oprette Ukrainian Media Fond8.4.2022 14:20:17 CEST | Pressemeddelelse

Siden begyndelsen af marts har nordiske medieorganisationer arbejdet intensivt for at rejse midler til støtte for ukrainske medier. Nu går organisationerne sammen med polske Gazeta Wyborcza Foundation om at oprette en fond, der skal sikre grundlag for medierne på længere sigt. Der er d.d. indsamlet godt 3,2 mio. kr. og med et bidrag på 0,5 mio. kr. fra JP/Politikens Hus runder den danske del af indsamlingen nu 1 mio. kr.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum