28. oktober mødes den danske lydbranche igen til Audiodays
Lyd er tilgængeligt for lytterne på flere platforme end nogensinde før og lytterne kvitterer med masser af lytning til alt fra lydbøger og originale podcast til traditionel flowradio og on-demand tilbud.
Audiodays sætter igen fokus på alle aspekter af lyd. Hvordan man udvikler sin ide, forløser fortællingen og understøtte den med lyd til, hvordan man får sin podcast eller lydbog ud at leve. Audiodays afdækker forretningsmodeller og diskutere de politiske rammevilkår og er stedet hvor lydbranchen mødes for at lære, blive inspireret og netværke.
Søren Bygbjerg, Chef for P3 og DR Ung Radio & Podcast ser Audiodays som helt essentiel for branchen:
"Audiodays 2021 var fantastisk. For os på P3 var hver eneste session superrelevant og produktionsnær. Afviklingen var tjekket, og den faste form virkede enormt godt. Vi glæder os meget til Audiodays den 28. oktober og møder helt sikkert talstærkt op i igen år."
Nikolaj Koppel, Co-founder og indholdsdirektør hos Podimo siger:
“Hvis man arbejder med podcasts og lyd er Audiodays svær at komme udenom. De mange sessions holder et flot niveau, og der er en masse indsigt at hente i retning af fx. nye formater, fortælleformer og forretning."
Det stigende forbrug og fokus på lydbøger har været baggrunden for Politikens Forlags interesse i Audiodays.
Head Of International Business Development at JP/Politikens forlag, Jakob Harden siger:
”Lydbøger og lydbogsmarkedet er i en rivende udvikling og for os som forlag er det helt afgørende, at vi bliver endnu dygtigere til at udvikle vores lydformater. På Audiodays henter vi værdifuld viden og kæmpe inspiration fra de bedste i branchen"
Ikke mindst udbuddet af podcast fra uafhængige producenter er steget hen over de sidste år. Søren Brunsgaard, som er formand for Center for Podcasting siger
”Som podcaster er der utroligt meget læring og inspiration at hente på Audiodays. Sessionerne er fokuserede og velvalgte, oplægsholderne velforberedte, skarpe og generøse i deres deling af viden, og i det hele taget er Audiodays en mærkedag, hvor lydbranchen kan mødes og nye relationer kan etableres. Vi er glade for at bidrage til at programmet er vedkommende for hele branchen på tværs af faglighed og ståsted."
Audiodays finder sted fredag 28. oktober på det helt nye Scandic Spectrum på Kalvebod Brygge og afsluttes traditionen tro med den årlige Prixfest og afterparty centralt i København.
Danske Medier, DR, Radio4 og Bauer Media står bag Audiodays og derudover bidrager en række samarbejdspartnere og sponsorer i tilrettelæggelsen af program og PrixAudio.
Har man gode ideer til oplægsholdere, workshops, temaer eller andre programelementer, hører vi gerne om dem på Audiodays’ Facebookside, eller du kan sende en mail direkte til programansvarlig Ole Mølgaard på ok@the-crowd.dk.
Billetsalget åbner mandag 25. april.
Kontakt:
Marianne Bugge Zederkof, Formand for Audiodays Danmark, +45 20765099.
Billeder
Information om Danske Medier
Danske Medier, DR, Radio4 og Bauer Media står bag Audiodays og derudover bidrager en række samarbejdspartnere og sponsorer i tilrettelæggelsen af program og PrixAudio.
Følg pressemeddelelser fra Danske Medier
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Danske Medier
Hvem skal vinde årets Anders Bording Priser 2024?2.4.2024 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Du kan nu indstille dit bidrag til Anders Bording Priserne 2024. Bording-priserne er Danske Mediers hæderspris for fag- og specialmedier, som uddeles hvert år. I år afholdes prisuddelingen torsdag den 12. september 2024 i Altingets gård.
Ny adm. direktør ser AI-anbefalinger som springbræt til effektiv tech-regulering7.3.2024 08:00:00 CET | Pressemeddelelse
Udviklingen indenfor AI buldrer afsted, og det er afgørende at sikre effektiv regulering og sunde vilkår i forhold til kunstig intelligens, der er i fuld gang med at omforme vores samfund. Det slår Dicle Duran Nielsen, der er nytiltrådt adm. direktør i Danske Medier, fast.
Danske Medier ansætter Dicle Duran Nielsen som ny administrerende direktør10.1.2024 09:00:00 CET | Pressemeddelelse
Danske Medier har fra 1. marts ansat Dicle Duran Nielsen som ny administrerende direktør.
Mediebranchen er klar med nye presseetiske retningslinjer, som har særligt fokus på omtale af selvmord og gidselsituationer samt live-dækning19.12.2023 11:33:36 CET | Pressemeddelelse
Medier og journalister skal være ekstra opmærksomme, når de skriver om selvmord og gidselsituationer eller dækker begivenheder live, som fx Fields-skyderiet. Det er hovedpunkterne i de opdaterede retningslinjer for god presseskik, som Dansk Journalistforbund og Danske Medier netop har færdiggjort.
Danske Medier lancerer tiltag, der skal styrke medier overfor AI-udviklingen7.12.2023 10:04:17 CET | Pressemeddelelse
Ophavsretten og bedre transparens i træning af AI-værktøjer skal sikres. Det er nogle af hovedpunkterne i en række tiltag fra Danske Medier, der skal styrke frie mediers vilkår i en verden med kunstig intelligens.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum