28. oktober mødes den danske lydbranche igen til Audiodays
Lyd er tilgængeligt for lytterne på flere platforme end nogensinde før og lytterne kvitterer med masser af lytning til alt fra lydbøger og originale podcast til traditionel flowradio og on-demand tilbud.
Audiodays sætter igen fokus på alle aspekter af lyd. Hvordan man udvikler sin ide, forløser fortællingen og understøtte den med lyd til, hvordan man får sin podcast eller lydbog ud at leve. Audiodays afdækker forretningsmodeller og diskutere de politiske rammevilkår og er stedet hvor lydbranchen mødes for at lære, blive inspireret og netværke.
Søren Bygbjerg, Chef for P3 og DR Ung Radio & Podcast ser Audiodays som helt essentiel for branchen:
"Audiodays 2021 var fantastisk. For os på P3 var hver eneste session superrelevant og produktionsnær. Afviklingen var tjekket, og den faste form virkede enormt godt. Vi glæder os meget til Audiodays den 28. oktober og møder helt sikkert talstærkt op i igen år."
Nikolaj Koppel, Co-founder og indholdsdirektør hos Podimo siger:
“Hvis man arbejder med podcasts og lyd er Audiodays svær at komme udenom. De mange sessions holder et flot niveau, og der er en masse indsigt at hente i retning af fx. nye formater, fortælleformer og forretning."
Det stigende forbrug og fokus på lydbøger har været baggrunden for Politikens Forlags interesse i Audiodays.
Head Of International Business Development at JP/Politikens forlag, Jakob Harden siger:
”Lydbøger og lydbogsmarkedet er i en rivende udvikling og for os som forlag er det helt afgørende, at vi bliver endnu dygtigere til at udvikle vores lydformater. På Audiodays henter vi værdifuld viden og kæmpe inspiration fra de bedste i branchen"
Ikke mindst udbuddet af podcast fra uafhængige producenter er steget hen over de sidste år. Søren Brunsgaard, som er formand for Center for Podcasting siger
”Som podcaster er der utroligt meget læring og inspiration at hente på Audiodays. Sessionerne er fokuserede og velvalgte, oplægsholderne velforberedte, skarpe og generøse i deres deling af viden, og i det hele taget er Audiodays en mærkedag, hvor lydbranchen kan mødes og nye relationer kan etableres. Vi er glade for at bidrage til at programmet er vedkommende for hele branchen på tværs af faglighed og ståsted."
Audiodays finder sted fredag 28. oktober på det helt nye Scandic Spectrum på Kalvebod Brygge og afsluttes traditionen tro med den årlige Prixfest og afterparty centralt i København.
Danske Medier, DR, Radio4 og Bauer Media står bag Audiodays og derudover bidrager en række samarbejdspartnere og sponsorer i tilrettelæggelsen af program og PrixAudio.
Har man gode ideer til oplægsholdere, workshops, temaer eller andre programelementer, hører vi gerne om dem på Audiodays’ Facebookside, eller du kan sende en mail direkte til programansvarlig Ole Mølgaard på ok@the-crowd.dk.
Billetsalget åbner mandag 25. april.
Kontakt:
Marianne Bugge Zederkof, Formand for Audiodays Danmark, +45 20765099.
Billeder
Information om Danske Medier
Danske Medier, DR, Radio4 og Bauer Media står bag Audiodays og derudover bidrager en række samarbejdspartnere og sponsorer i tilrettelæggelsen af program og PrixAudio.
Følg pressemeddelelser fra Danske Medier
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Danske Medier
Politikerne har lyttet: Ny aftale sikrer armslængde og anerkender de frie og uafhængige medier9.12.2025 13:40:14 CET | Pressemeddelelse
Aftalen om et nyt medieansvarssystem – herunder etableringen af en ny medieombudsmand – lægger op til, at de publicistiske medier fortsat skal kunne arbejde frit uden statslige indgreb. Aftalen er en vigtig politisk anerkendelse af de frie mediers rolle, lyder det fra Danske Medier.
Dagspressens Fond støtter vigtige forskningsprojekter og uddeler 415.000 kroner4.12.2025 10:01:06 CET | Pressemeddelelse
Med årets bevillinger bakker Dagspressens Fond op om en række forskningsprojekter, der blandt andet bidrager med indsigt i danskernes nyhedsbrug og mediernes udvikling.
Udvalgsrapport mangler analyse af konsekvenserne for lokale medier2.12.2025 07:29:27 CET | Pressemeddelelse
Udvalgsrapporten for undersøgelsen af TV 2-regionerne bygger på et begrænset vidensgrundlag om public services-mediernes konsekvenser for de private medier. For at sikre, at politiske beslutninger træffes på et solidt grundlag, er der behov for en mere omfattende erhvervsøkonomisk analyse.
Kommunalvalget gav markant løft til private medier21.11.2025 08:00:00 CET | Pressemeddelelse
De private medier oplevede op til 155 procent flere sidevisninger end normalt i dagene omkring kommunal- og regionsvalget. Udviklingen understreger de uafhængige mediers centrale rolle i den demokratiske proces.
Europæiske medieorganisationer og journalistforbund i fælles opråb: Danmarks planer om en medieombudsmand truer pressefriheden10.9.2025 14:52:19 CEST | Pressemeddelelse
En række nordiske og europæiske medieorganisationer og journalistforbund udtrykker dyb bekymring over den danske regerings planer om at indføre en statslig medieombudsmand med juridiske beføjelser over for medierne.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum
