Danmarks organisation for selvstændige frisører & kosmetikere

Et usædvanligt makkerskab…

Del
Normalt slås de på hver sin side af bordet ved overenskomstforhandlinger om arbejdsvilkår, ledelse og rettigheder samt ferie og løn – men et moderne arbejdsmarkedet indeholder en række fællesområder, hvor der skal være plads til enighed…
Lone Nordentoft Frost (formand for Dansk Frisør & Kosmetiker Forbund, DFKF) og Connie Mikkelsen (formand for Danmarks organisation for selvstændige frisører og kosmetikere, dofk)
Lone Nordentoft Frost (formand for Dansk Frisør & Kosmetiker Forbund, DFKF) og Connie Mikkelsen (formand for Danmarks organisation for selvstændige frisører og kosmetikere, dofk)

Når en ung fyr fra Polen kommer til Danmark og bygger huse på Strandvejen til en timeløn på 65 kr., så er vi ikke sen til at råbe Social Dumping, ulige arbejdsvilkår og uretfærdig udnyttelse af udenlandsk arbejdskraft. Men når der åbner en ny ”frisørsalon” nextdoor, som annoncerer klipning til 80 kr., så er der ikke mange der reagerer - trods det, at det er temmelig usikkert, om man vil møde uddannet personale og ordnede forhold.

Den sociale dumping ingen taler om

Som noget helt nyt er dofk og DFKF gået sammen i en landsdækkende kampagne for at støtte den organiserede branche både for arbejdstager og for arbejdsgiver. Sammen vil de sætte en helt ny dagsorden for, hvordan man som faglige organisationer arbejder for faget og dets medlemmer.

Udgangspunktet er, at de ikke længere passivt vil se på, at der i deres nabohuse eller på deres gågader åbner helt nye såkaldte ’Frisørkiosker’, som klipper til 80 kr.

Branchens mange organiserede og veluddannede medlemmer trues alvorligt på deres levebrød af såkaldte frisørkiosker, hvor helt urealistiske lave klippepriser gør det svært at tro, at det er muligt at tænke på arbejdsmiljø, elever, uddannelse, ordnede forhold, skat og moms.

Derfor SKAL forbrugerne i fremtiden bedre kunne kende forskel på En rigtig frisør - og en såkaldt frisørkiosk. Initiativet skal skabe afstand mellem alle de hårdtarbejdende saloner med orden på alle detaljer i faget - til andre frisørkiosker, hvoraf mange må formodes ikke at have hverken uddannelse eller ordnede forhold.

Rigtige frisørsaloner kommer i fremtiden til at skilte med et synligt MÆRKE som vil være at finde på alle indgangsdøre til rigtige frisørsaloner og være en forbrugerhjælp til ordentlig behandling.

Kampagnen støttes med fx annoncer, plakater og radiospots og skal fortælle historien om, at hvis man IKKE har et MÆRKE i vinduet - så er man som forbruger ikke sikker på noget som helst. Man kan blive klippet til ukendelighed.

Kontakter

For yderligere information om kampagnen kontakt: Connie Mikkelsen tlf. 21402906 (formand for dofk) og Lone Nordentoft Frost tlf. 26245825 (formand for DFKF)

Billeder

Lone Nordentoft Frost (formand for Dansk Frisør & Kosmetiker Forbund, DFKF) og Connie Mikkelsen (formand for Danmarks organisation for selvstændige frisører og kosmetikere, dofk)
Lone Nordentoft Frost (formand for Dansk Frisør & Kosmetiker Forbund, DFKF) og Connie Mikkelsen (formand for Danmarks organisation for selvstændige frisører og kosmetikere, dofk)
Download

Information om Danmarks organisation for selvstændige frisører & kosmetikere

Danmarks organisation for selvstændige frisører & kosmetikere
Danmarks organisation for selvstændige frisører & kosmetikere
Islands Brygge 26, 6. sal
2300 København S

6315 7440http://dofk.dk/

Følg pressemeddelelser fra Danmarks organisation for selvstændige frisører & kosmetikere

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye