25 procents risiko for aarhusiansk katastrofe

Ovenpå gårdsagens 1-2-nederlag til OB vurderer NordicBet, at der er 25 procents risiko for, at AGF rykker ned. Den aarhusianske katastrofe kan spilles til odds 3,75.

Få fans gennemlever mentale rutsjeture som AGFs trofaste tilhængere. Trods vedholdende drømme om mesterskaber har storklubben gennem de seneste år oplevet adskillige ydmygende nedrykninger, og nu kan en ny af slagsen stå for døren. Gårsdagens 1-2-nederlag til OB har i hvert fald sat alarmklokkerne i gang på Fredensvang.

Konsulterer man de dugfriske odds fra NordicBet, står det da også klart, at truslen er reel. Spilleselskabet betaler pengene 3,75 gange igen i tilfælde af AGF-nedrykning, hvilket svarer til en risikovurdering på 25 procent.

”Jeg tror, mange AGF-fans føler, at de har været her før. En træner, der blev hentet ind for at bringe holdet det sidste stykke opad i tabellen, men i stedet taber det hele på gulvet. Og selvom Glen Riddersholm ivrigt forsøger at tale præstationerne op, så var det svært at få øje på lyspunkter mod OB”, siger NordicBets pressechef Thomas Holm og fortsætter:

”Vi er ikke parate til at gøre AGF til nedrykningsfavoritter endnu. Dertil er deres trup for stærk. Men det ligner nedrykningsplay-offs for Glens tropper. Og i knock out-kampe kan alt som bekendt ske.”

Esbjerg, Viborg og AC Horsens vurderes i øjeblikket at stå med marginalt dårligere chancer for overlevelse end AGF.

Rykker holdet ud af Superligaen i indeværende sæson?

Esbjerg                         2,15

Viborg                          2,35