Coop Danmark A/S

SuperBrugsen går til kamp for bedre mad kvalitet

Del
Første udspil fra Coop på en ny dagsorden for mere kvalitet i dansk mad

Med Danmarks hidtil største fremstød for de faguddannede slagtere og deres kød, går SuperBrugsen nu i kamp for større madoplevelser, kvalitet og godt håndværk.

Fra denne uge bliver slagtermestrene og deres varer mere synlige i de 232 SuperBrugser over hele Danmark.

”Vi vil gerne vise vores kunder, at de kan få noget andet og bedre hos os, end de kan få hos de traditionelle discountbutikker,” siger kæde- og koncerndirektør Michael Løve, SuperBrugsen.

”Hos os har vi slagtere med stor faglig kompetence og stolthed. Derfor vil vi gerne slå et slag for godt håndværk, bedre kvalitet og større madoplevelser,” siger Michael Løve.

Konkret betyder det, at kunderne fremover som noget nyt i alle 232 SuperBrugser kan møde slagterne hver fredag eftermiddag, hvor de står klar til at skære bøffer lige i den størrelse, kunderne ønsker.

Andre nyheder er:

  • ·         Ny menu to go. En lækker middag for to i en flot pose, som er let at tilberede, af høj kvalitet og et sundt alternativ til traditionel fast food.
  • ·         Onsdagsfisk: Et godt tilbud på fisk en gang om ugen
  • ·         Søndagskylling: Et godt tilbud på kylling til en god søndagsmiddag
  • ·         Større udvalg af hjemmelavede delikatesser som f.eks. sandwich og salater

”Det er det første konkrete bud fra Coop på at sætte en kvalitets dagsorden, hvor vi vil forsøge at øge interessen for det gode måltid,” siger Michael Løve.

Fremstødet markedsføres massivt med bannere med slagtermestrene på alle SuperBrugsens facader, mange sider i de næste ugers tilbudsaviser og nyt emballagedesign med det nye logo for SB Slagteren.

Yderligere information: Kæde- og koncerndirektør Michael Løve, 5159 3651

Information om Coop Danmark A/S

Coop Danmark A/S
Coop Danmark A/S
Roskildevej 65
2620 Albertslund

43864386

Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Coop gør klar til at hjælpe kunder i toldkrig3.4.2025 11:36:06 CEST | Pressemeddelelse

Hvis varer produceret i USA bliver belagt med ekstra told, vil Coop indføre en mærkning af disse varer. Men den samlede effekt på dagligvarepriserne i Danmark vil være beskeden. Samtidig går koncernen – der driver 900 butikker i Kvickly, SuperBrugsen, Brugsen og 365discount – i gang med at finde alternativer til de amerikanske varer. Desuden kommer Coops kæder til at reducere markedsføringen af varer produceret i USA og øge markedsføringen af varer produceret i Danmark og Europa. ”Med told på varer produceret i USA kan vi lave en præcis mærkningsordning. Vi kommer til at mærke disse varer for at fortælle vores kunder, hvorfor de pludselig er blevet dyrere,” siger kategoridirektør Jeff Salter, der er den øverst ansvarlige for al indkøb i Coop. ”Som en naturlig konsekvens skruer vi ned for markedsføringen af de varer, der er produceret i USA og op for markedsføringen af danske varer. Vi ved, at varer der bliver dyrere, bliver mindre attraktive for kunderne, og derfor er det logisk for os

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye