224 projekter får støtte af Norlys Vækstpulje

Norlys Vækstpulje har netop uddelt 16,9 millioner kroner, der kommer både lokale fællesskaber og den grønne omstilling til gode.

224 lokale, grønne eller innovative projekter har netop fået den gode nyhed om, at de får del i støttekronerne fra Norlys Vækstpulje. Samlet er 16,9 millioner kroner fra Norlys Vækstpulje på vej til de udvalgte 224 projekter i årets tredje og sidste uddelingsrunde.

- I Norlys vil vi gerne give tilbage til det samfund, vi er en del af. Derfor støtter vi gennem Norlys Vækstpulje projekter, som gavner klimaet og de lokale fællesskaber. Især i denne tid hvor høje energipriser presser mange foreninger, er vi glade for at se den forskel, det gør, når vi støtter opsætning af solceller på det lokale forsamlingshus eller udskiftning til LED-belysning i byens sportshal, siger Jens Erik Platz, der er formand for bestyrelsen i Norlys a.m.b.a.

I 2022 har Norlys Vækstpulje støttet i alt 600 projekter med samlet 50 millioner kroner. Fokus har været på grønne initiativer, men også andre projekter har fået støtte. I 2023 vil Norlys Vækstpulje igen uddele støttekroner, og her fortsætter fokusset på projekter som bidrager til den grønne omstilling. Det betyder, at projekter med grønne ambitioner har særlig gode forudsætninger for at få støtte. Ansøgningsfristen til næste runde er 1. marts 2023.

Alle kan søge om støtte

Norlys Vækstpulje er først og fremmest sat i verden for at støtte initiativer, der er drevet af de mere end 800.000 andelshavere, der ejer Norlys. Men også projekter fra andre dele af landet og uden for Norlys’ ejergeografi kan få støtte. I denne runde støtter Norlys Vækstpulje for eksempel iværksættervirksomheden Crestwing, der udvikler bølgeenergi, og virksomheden Miljøskærm, som genanvender vindmøllevinger og omdanner dem til støjskærme til dæmpning af trafikstøj.

- Norlys Vækstpulje er relevant for alle, der har projekter, som støtter den grønne omstilling i en bredere forstand. Med vækstpuljen vil vi give vores bidrag til, at innovative og grønne løsninger kan se dagens lys, uanset hvor i landet idéerne opstår, siger Jens Erik Platz.

Se alle projekter, der har modtaget støtte fra Norlys Vækstpulje.

Norlys er Danmarks største integrerede energi- og telekoncern med ca. 800.000 andelshavere, 1,7 millioner kunderelationer, 3.000 medarbejdere og over 100 år på bagen.

Som andelsejet selskab ligger det dybt i vores DNA at tage ansvar for mere end os selv. Derfor leverer vi ikke bare fremtidssikrede løsninger til danske hjem og virksomheder. Vi arbejder målrettet for grøn og digital omstilling af hele vores samfund. Og brænder for at skabe fremskridt for både mennesker, lokalmiljø og klima.