3byggetilbud.dk3byggetilbud.dk

20 år med online formidling af byggeopgaver

Forretningsmodellen hedder ”request for quote” eller RFQ-tjeneste og betyder på dansk, at du som kunde får flere tilbud, på en opgave du ønsker udført. Og 3byggetilbud.dk var den første af sin art i Danmark, som gav kunderne netop det. I år kan virksomheden bag tilbudsportalen – AB Gruppen A/S – fejre 20 års jubilæum.

Forbrugerne har for længst lugtet lunten. Det skal være nemt at indhente tilbud fra håndværkeren online. Og 3byggetilbud.dk er stadig den største tilbudsportal og opgaveformidler inden for byggebranchen. Men de var også de første, som brugte RFQ-platformen i Danmark.

”Vi har ramt et behov i markedet i bullseye”

Tanken bag 3byggetilbud.dk var at gøre det nemt at komme i kontakt med den lokale håndværker, og skabe vækst ude i lokalsamfundene. Og det må siges at være lykkedes. For blot at nævne nogle tal, så formidlede tilbudsportalen i 2017 over 34.000 bygge- og renoveringsopgaver, mens tallet for 2018 røg op på over 39.000 – og i 2019 hjalp 3byggetilbud.dk over 46.000 danskerne med deres byggedrømme.

”Vi er effektive, hurtige og velservicerede. Vi gør en dyd ud af at tage hånd om både håndværkeren og bygherren. Ingen skal føle, at de spilder tiden. Forbrugere i dag sætter pris på service og effektivitet, og det gælder også, når de ønsker et nyt badeværelse eller en tilbygning til huset. Den service har vi mandskabet til at kunne give dem,” siger administrerende direktør Martin Borgstrøm, der mener, at 3byggetilbud.dk har ramt et behov i markedet i bullseye.

Organisk vækst i 20 år

Venturefondsfinansieret kapital eller erhvervsfonde har aldrig været noget Martin Borgstrøm har dyrket. AB Gruppen A/S er drevet frem af solid vækst på bundlinjen, som i alle 20 år har haft sorte tal.

Andre byggeportaler har set dagens lys igennem tiden, men konkurrencen er blevet fejet af banen. Det tilskriver den administrerende direktør blandt andet det store servicegen, som er kendetegnede for virksomheden.

”Vi har ikke haft travlt med at vækste hurtigt, vi har haft travlt med at være grundige og yde god service.”

Sådan afslutter administrerende direktør Martin Borgstrøm, der ser positivt på de næste 20 år i spidsen for en tilbudsportal, som danskerne i den grad har taget til sig.

De tørre tal om 3byggetilbud.dk:

• Var first-mover på RFQ-platform i Danmark
  • Organisk vækst i 20 år med sorte tal på bundlinjen – hvert år
  • Grundighed og service kommer før hurtig vækst
  • Formidlede i 2019 over 46.000 bygge- og renoveringsopgaver for danskerne
  • Tæller 50+ medarbejdere